Gjest Han trenger hjelp. Skrevet 27. april 2011 Skrevet 27. april 2011 Hva skal man gjøre med en mann som ikke forstår at han behøver psykologhjelp? Det er flere som har sagt at han må søke hjelp nå. Til og med hans mor, men det er alle rundt han som er idioter. Han har nå ødelagt et over 20 år langt samliv med kjefting og kritikk. Han eksploderer over at pc ikke virker eller hvis en av ungene mister mobilen. Det er mye mer, men jeg kan ikke legge ut alt her. Jeg flytter og nå er det jeg som har blitt syk og har søkt hjelp, men jeg føler det blir så feil. Jeg er syk nå, men jeg kunne vært frisk. Det er han som trenger hjelp. Jeg vil ikke dette her. Har så mange gode minner, men først den dagen jeg signerte kontrakten på leiligheten, ville han være med til samlivsterapeut. Først da fikk jeg vite at han vil bli gammel sammen med meg. Så vi skal bo fra hverandre ett år nå mens vi går i terapi. Dessverre har jeg liten tro på det. Jeg tror han trenger annen type hjelp. Jeg vet ikke hva det er med han. Jeg tror ikke han har depresjon heller, for han fikser livet sitt så bra ellers. Han pendler for tiden, så det er ikke mye vi ser til han. Nå når jeg er deprimert ramler jeg helt sammen og orker ingenting. Får masse angst også. Vanligvis er jeg en formøyd person, men han sender meg rett i kjelleren igjen og igjen. Det virker bare som han er full av sinne og frustrasjoner og da ser han bare alt som er galt. Det er slitsomt for meg og barna, men vi er glade i han. Hva kan jeg si for å få han til å forstå at han trenger hjelp.? Har du tro på samlivsterapi Nhd? 0 Siter
Madelenemie Skrevet 27. april 2011 Skrevet 27. april 2011 Hei! Jeg har flere slike menn i min familie. Jeg ble glad da min tante skilte seg fra min onkel når man ikke vil innse noen feil, ta mot hjelp, bare er stolt og vanskelig så bør man ikke få ødelegge andres liv. Man bør skille seg fra dem, det er slike mennesker tror jeg med så store problemer at de nesten må ordne opp med dem før de kan inngå i relasjon med andre. Jeg er selv ganske vanskelig tror jeg å leve med, men forskjellen på meg og mine onkler er at jeg innser dette og jobber hardt med å tenke slik jeg bør, forstå situasjonen fra den andre sin side osv...men dette lærer jeg av min psykiater, jeg får teorien og må sette denne ut i praksis. Jeg snakket med min ene onkel en kveld og da ble jeg oppgitt inni meg, for han la all skyld på min tante som gikk fra han, mens den som har skyld i at hun gikk er jo han. Jeg syns ikke man skal forbli i relasjoner som er ødeleggende. Jeg håper du finner ut av hva som er riktig for deg /dere. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 28. april 2011 Skrevet 28. april 2011 Når vi snakker om ikke-psykotiske lidelser, er det av helt avgjørende betydning et personen selv a)innser at problemet ligger hos han, og b)han har et sterkt ønske om å endre seg selv (ikke at det er de andre/verden rundt/samfunnet) som skal endre seg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.