Gå til innhold

krav i hverdagen

Gjest Bare innbildning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei,ingen andre gjør det. Takk! Skal til behandler i morgen,håper jeg klarer å si dette da. Ikke bare late som alt er ok,er det jeg pleier,helt til de ser det selv. Men da orker jeg ikke forklare,da tror de bare jeg er psykotisk.

Åh, så bra at du skal til behandler i morgen! Du virker veldig klar på meg, og husk at du må legge alle kortene på bordet for at de skal kunne hjelpe deg best mulig.

Lykke til, du skal reise deg igjen. :-)

Gjest Bare innbildning?
Skrevet

Det er ikke din feil, men du har jo ikke visst om noen annen måte. Det er helt riktig at det er du som må ta ansvar for det nå. Det burde de som har påført deg dette gjort, men sånn fungerer det jo ikke.

Når du er så langt nede som du er nå, må du konsentrere deg om deg selv. Det er ingen som vil bli tjent med at du kollapser på nytt.

Må bare få meg selv opp. Er redd noen dør snart,da vil jeg føle ansvar...som sist. Husker nå at min far truet "hjertet kan stoppe når som helst,plutselig ligger vi der dø og da er det for sent". Jeg måtte være snill,tekkes alle. Ser at det ikke skal være på den måten,men slik er det.

Skrevet

Må bare få meg selv opp. Er redd noen dør snart,da vil jeg føle ansvar...som sist. Husker nå at min far truet "hjertet kan stoppe når som helst,plutselig ligger vi der dø og da er det for sent". Jeg måtte være snill,tekkes alle. Ser at det ikke skal være på den måten,men slik er det.

Fy søren så dårlig gjort av faren din å påføre deg dårlig samvittighet og gi deg ansvar for hans helse på den måten der!

Gjest Bare innbildning?
Skrevet

Åh, så bra at du skal til behandler i morgen! Du virker veldig klar på meg, og husk at du må legge alle kortene på bordet for at de skal kunne hjelpe deg best mulig.

Lykke til, du skal reise deg igjen. :-)

Tusen takk,nå kom noen tårer men det var godt å "prate" med deg. Skal si det som det er,skal hjelpe meg selv men er redd for at de missforstår. Men skal gi det en sjans,si alt.

Skrevet

Tusen takk,nå kom noen tårer men det var godt å "prate" med deg. Skal si det som det er,skal hjelpe meg selv men er redd for at de missforstår. Men skal gi det en sjans,si alt.

Kan tenke meg du har en stor klump inni deg med alt, bare la det komme ut. Ønsker deg alt godt.

Gjest Bare innbildning?
Skrevet

Fy søren så dårlig gjort av faren din å påføre deg dårlig samvittighet og gi deg ansvar for hans helse på den måten der!

Var mange slike fraser og slik er det fremdeles,vet folk bruker meg og jeg lar dem.

Gjest Bare innbildning?
Skrevet

Kan tenke meg du har en stor klump inni deg med alt, bare la det komme ut. Ønsker deg alt godt.

Takk,jeg har det og det er så vondt. Føler det kommer som indre smerte nå når jeg husker ting,før kom det sikkert som psykose. Vil ikke flykte inn i andre virkeligheter mer,vil være her. Vet ikke hvorfor det er så vondt nå,får ikke håpe jeg forvinner. Vil ha like vondt i morgen,så kan jeg fortelle om det til behandleren min.

Skrevet

Var mange slike fraser og slik er det fremdeles,vet folk bruker meg og jeg lar dem.

Ja, de manipulerer deg og herser med deg. Du må ta brodden av frasene og be dem slutte. Tillegg frasene mindre vekt, ugyldiggjør dem, de er bare ord som kommer ut av "utilregnelige" personer.

Skrevet

Takk,jeg har det og det er så vondt. Føler det kommer som indre smerte nå når jeg husker ting,før kom det sikkert som psykose. Vil ikke flykte inn i andre virkeligheter mer,vil være her. Vet ikke hvorfor det er så vondt nå,får ikke håpe jeg forvinner. Vil ha like vondt i morgen,så kan jeg fortelle om det til behandleren min.

''Vil ha like vondt i morgen,så kan jeg fortelle om det til behandleren min.''

Du kan evt. lese denne tråden på nytt i morgen like før du går til din behandler, så får du "memorisert" mest mulig av de følelsene du har akkurat nå.

Gjest Bare innbildning?
Skrevet

Ja, de manipulerer deg og herser med deg. Du må ta brodden av frasene og be dem slutte. Tillegg frasene mindre vekt, ugyldiggjør dem, de er bare ord som kommer ut av "utilregnelige" personer.

Får jobbe med det. Er så sliten nå,må bare sove for det vil jeg. Håper jeg lever i morgen,har angst og er redd. Får ta phenergan og håpe det hjelper.

Gjest Bare innbildning?
Skrevet

''Vil ha like vondt i morgen,så kan jeg fortelle om det til behandleren min.''

Du kan evt. lese denne tråden på nytt i morgen like før du går til din behandler, så får du "memorisert" mest mulig av de følelsene du har akkurat nå.

Hvis ikke er jo dette her,kommer til å vise henne dette.

Skrevet

Hvis ikke er jo dette her,kommer til å vise henne dette.

Ja, hele tråden ligger jo her.

Skrevet

Får jobbe med det. Er så sliten nå,må bare sove for det vil jeg. Håper jeg lever i morgen,har angst og er redd. Får ta phenergan og håpe det hjelper.

Klart du lever i morgen. :-) En god natts søvn er alltid en god start. Men du, husk å være ærlig og si alt som det er, det er kun da de har mulighet til å hjelpe deg på beste måte.

Sov godt.

Gjest noen tanker
Skrevet

Dersom du er et JA menneske, en som alltid er der, som lytter, og prøver å hjelpe andre til enhver tid - ja, så VIL du tiltrekke deg alle energi-snylterne. De snylter og suger deg for energi, for å fylle opp litt hos seg selv. Resultatet er at DU til slutt blir tømt for energi og føler deg som du gjør nå......

Det er ikke lett å snu en slik uvane. For dette handler ikke bare om deg som person, og de rundt deg. DU kan snu dette. Du kan sette grenser for deg selv, små skritt av gangen (som føles som enorme når du setter igang!).

Feks. la telefonen ringe ekstra lenge før du tar den. Kanskje du til og med skal driste deg til å sette på lydløs?? En time til å begynne med, og nekte deg selv å sjekke den. Sett deg ned med en god bok, god varm kopp med noe godt i.. Bare tid for deg selv! INGEN har krav på å stjele din tid og din energi! Finn noe som du syns er hyggelig å holde på med, luke bed, plante blomster, rydde i roterommet, lese, se film, gå tur... MED LYDLØS TELEFON! Så etterpå, ringer du tilbake til de som evt har prøvd å få tak i deg, og sier du hadde den på lydløs for du hadde lyst på litt stille tid for deg selv. Evt. bare si "hei, jeg ser du har ringt, så det ikke før nå".

Jeg har øvd meg over mange år, på å ha lov til å ikke åpne døra når det ringer på (når jeg for en gangs skyld dormer til kl 11 på en søndag og avisgutten ringer på). Jeg tillater meg å ikke gidde å ta telefonen når enkelte personer ringer. Enten avviser jeg (da får de opptattsignal), eller setter den på lydløs (så de tror jeg ikke hører den). Jeg hopper ikke opp med en gang noen ber meg om noe, jeg tar det når JEG orker, eller har lyst. Jeg prøver å være snill og hjelpsom fremdeles, MEN når det passer meg! Det er mitt liv, og jeg skal bestemme når og hva jeg skal bruke energien min på.....

Mitt råd er: begynn i det små. Finn små ting du kan endre på til din fordel. Du trenger ikke si NEI det vil jeg ikke, sånn i begynnelsen. Du finner din egen måte å sette grenser på etter hvert.

Dess mer du trener deg på å sette grenser, vil det bli enklere å se hvor grensene går, og sette skylapper og øreklokker på når foreldrene og vennene dine setter igang med sine klager og bebreidelser....

Ønsker deg masse lykke til, håper psykologen kan hjelpe deg med konkrete oppgaver du skal øve deg på - det var en av de metodene jeg ble sterkere på.

Stor klem til deg.

Cherry Lady
Skrevet

Mange har det problemet der. En må øve seg på å sette grenser for andre mennesker. Lære seg å si nei. Du kan begynne med å si kanskje istedenfor ja, så går du over til å gå rett på nei etterhvert. Første gang er vanskelig, så blir det lettere og lettere. Å bli eldre gjør også slike ting letter, det kommer med erfaring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...