Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hyggelig at noen gifter seg, men det minner meg samtidig på hvor urettferdig livet er.

Skrevet

Jeg misforstår deg sikkert nå, men har det å gifte seg eller ikke gifte seg noe med rettferdighet/urettferdighet å gjøre?

Skrevet

Jeg misforstår deg sikkert nå, men har det å gifte seg eller ikke gifte seg noe med rettferdighet/urettferdighet å gjøre?

Det å gifte seg er nok en drøm for mange og for de fleste. Det å få barn er drøm nr. 2 og å jobbe med noe en liker drøm nr. 3.

Skrevet

Det å gifte seg er nok en drøm for mange og for de fleste. Det å få barn er drøm nr. 2 og å jobbe med noe en liker drøm nr. 3.

Ja, det har du sikkert rett i at det er for mange.

Skrevet

De som finner den retter er heldige rett og slett eller de har jobbet hardt for å få den de vil ha. Det at andre aldri finner sin rette er trist. Det er urettferdig at noen skal få alt, mens andre vår veldig lite. Det er uretteferdig at vi skal være syke og slite med livene våres når andre er friske og lykkelige.

Skrevet

De som finner den retter er heldige rett og slett eller de har jobbet hardt for å få den de vil ha. Det at andre aldri finner sin rette er trist. Det er urettferdig at noen skal få alt, mens andre vår veldig lite. Det er uretteferdig at vi skal være syke og slite med livene våres når andre er friske og lykkelige.

Ja, det er sant.

Gjest Elextra
Skrevet

''Det er urettferdig at noen skal få alt, mens andre vår veldig lite. Det er uretteferdig at vi skal være syke og slite med livene våres når andre er friske og lykkelige.

''

Livet er ikke rettferdig, det vel sant og kjent.

Gjest Elextra
Skrevet

Kanskje Kate synes (eller har syntes) det er urettferdig at mannen hun elsker er prins og at de dermed ikke kan leve et vanlig liv?

Skrevet

''Det er urettferdig at noen skal få alt, mens andre vår veldig lite. Det er uretteferdig at vi skal være syke og slite med livene våres når andre er friske og lykkelige.

''

Livet er ikke rettferdig, det vel sant og kjent.

Ja, det vet jeg.

Gjest luftslott
Skrevet

Jeg har vært så heldig å finne en samboer jeg er veldig glad i og har det veldig fint med, han sier jeg er det beste som har skjedd ham. Samtidig har vi lite penger og kommer ikke til å ha sjans på eget hus/huslån før vi er 40, og ingen av oss har en jobb vi ser noen fremtid i/liker spesielt godt. Skal vi da si livet er rettferdig eller urettferdig?

Jeg tror på å være glad for de tingene man har som gjør livet bedre: varm kaffe om morgenen, sol og varmegrader ute, at et smil fra noen jeg treffer lyser opp min dag og jeg kan lyse opp noen andre sin dag ved å smile til dem, at vi er friske (selv om vi syns veldig synd på oss selv nå i pollensesongen). De tingene i livet man ikke er så fornøyd med kan man forholde seg til på tre måter: enten godta at slik er det, jobbe med å forbedre det til man er fornøyd, eller grave seg ned i alt som er feil til man ikke lenger ser det gode man har. Sistnevnte tror jeg ikke er sunt for noen.

Hva med å lete etter de gode tingene i tilværelsen istedenfor å lete etter det som er urettferdig?

Skrevet

Jeg har vært så heldig å finne en samboer jeg er veldig glad i og har det veldig fint med, han sier jeg er det beste som har skjedd ham. Samtidig har vi lite penger og kommer ikke til å ha sjans på eget hus/huslån før vi er 40, og ingen av oss har en jobb vi ser noen fremtid i/liker spesielt godt. Skal vi da si livet er rettferdig eller urettferdig?

Jeg tror på å være glad for de tingene man har som gjør livet bedre: varm kaffe om morgenen, sol og varmegrader ute, at et smil fra noen jeg treffer lyser opp min dag og jeg kan lyse opp noen andre sin dag ved å smile til dem, at vi er friske (selv om vi syns veldig synd på oss selv nå i pollensesongen). De tingene i livet man ikke er så fornøyd med kan man forholde seg til på tre måter: enten godta at slik er det, jobbe med å forbedre det til man er fornøyd, eller grave seg ned i alt som er feil til man ikke lenger ser det gode man har. Sistnevnte tror jeg ikke er sunt for noen.

Hva med å lete etter de gode tingene i tilværelsen istedenfor å lete etter det som er urettferdig?

Jeg gjør det og. Se innlegget over.

Skrevet

I dag har jeg kledd meg pent og båret tiara hele dagen - er prinsesse, nei hertuginne, for en dag. Må innrømme at det egentlig er ganske slitsomt, selv om akkurat dette stuntet var litt morsomt, da. På jobb fikk jeg mange smil og kundene fikk plutselig tid og lyst til å slå av en prat. Ikke mye oppmerksomhet i forhold til hva den ekte hertuginnen får, men slitsomt nok likevel.

Forøvrig oppdaget jeg for noen år siden at mannen i mitt liv slett ikke var spesielt helsebringende. Nå er jeg den eneste voksne i husholdet, ungene ser jeg et halvt år i året ++. Må bare fastslå at denne varianten ikke er så ille likevel når alt kommer til alt. Helsa ble bedre, humøret ble bedre, ingen som legger seg borti mine prioriteringer - i det hele tatt: livet ble ikke det jeg trodde, men det ble jammen ikke så verst heller. :)

Skrevet

I dag har jeg kledd meg pent og båret tiara hele dagen - er prinsesse, nei hertuginne, for en dag. Må innrømme at det egentlig er ganske slitsomt, selv om akkurat dette stuntet var litt morsomt, da. På jobb fikk jeg mange smil og kundene fikk plutselig tid og lyst til å slå av en prat. Ikke mye oppmerksomhet i forhold til hva den ekte hertuginnen får, men slitsomt nok likevel.

Forøvrig oppdaget jeg for noen år siden at mannen i mitt liv slett ikke var spesielt helsebringende. Nå er jeg den eneste voksne i husholdet, ungene ser jeg et halvt år i året ++. Må bare fastslå at denne varianten ikke er så ille likevel når alt kommer til alt. Helsa ble bedre, humøret ble bedre, ingen som legger seg borti mine prioriteringer - i det hele tatt: livet ble ikke det jeg trodde, men det ble jammen ikke så verst heller. :)

Det finnes vel ikke et fasitsvar på hva som er et godt liv. Men jeg tror at ønskene er ganske like for de fleste.

Skrevet

Det finnes vel ikke et fasitsvar på hva som er et godt liv. Men jeg tror at ønskene er ganske like for de fleste.

Det tror jeg nok du har rett i.

Beklager hvis jeg var flåsete - var bare litt oppesen etter en dag som prinsesse på jobb.

Gjest Fint at vi er forskjellige:-)
Skrevet

Ikke noe utettferdighet i det vel. Det meste er tilfeldigheter.

Kate og William møttes , ble forelska og har nå giftet seg. Kjempe koselig for dem.

Jeg bor nå alene . Stortrives og har det minst like godt som dem. Basta:-)

Skrevet

Ikke noe utettferdighet i det vel. Det meste er tilfeldigheter.

Kate og William møttes , ble forelska og har nå giftet seg. Kjempe koselig for dem.

Jeg bor nå alene . Stortrives og har det minst like godt som dem. Basta:-)

Hva har dette med at det er fint at vi er forskjellige? Er det fint at noen sårt ønsker å finne kjærligheten og leve det livet de ønsker men ikke får det til? Flott at du stortrives alene, men det er det ikke alle som gjør. Noen har til og med aldri bodd sammen med en de elsker.

Gjest Fint at vi er forskjellige:-)
Skrevet

Hva har dette med at det er fint at vi er forskjellige? Er det fint at noen sårt ønsker å finne kjærligheten og leve det livet de ønsker men ikke får det til? Flott at du stortrives alene, men det er det ikke alle som gjør. Noen har til og med aldri bodd sammen med en de elsker.

Man gjør det beste ut av det som er.

Og det finnes da ikke urettferdig at de kongelige gifter seg. Og de har helt sikker sitt og stri med de også, desverre.

Jeg er snart 50 år og har hittil heller ikke funnet kjkærlighet. Men bryllupet i går koste meg like mye av den grunn. Nytter ikke å sammenligne seg med andre.

Med fint at vi er forskjellige mente jeg bare at kjedelig viss alle var kongelige og gifte. Ikke vondt ment.

Skrevet

Ja, det har du sikkert rett i at det er for mange.

Hei!

Det å gifte meg hadde jeg verken noe ønske om eller tenkt noen som helst tanker om. Jeg ønsket heller ikke barn i en verden med for mange barn. Men jeg ønsket å jobbe med noe meningsfullt.

Derfor blir og er egentlig listen for meg motsatt, jobb og utdanning kommer klart foran det å gifte seg, for min del ble det bare slik fordi min mann fridde.

Til mine døtre har jeg sagt at utdanning og jobb først, for ekteskap og barn kan sette en rask begrensing på karrieremuligheter, man trenger ikke få barn før man er 30 år og får man barn før som jeg fikk, bør man tenke på hva man gjør, for det gjør det ikke like lett videre med utdanning og jobb.

Men det kommer jo an på hva man setter høyest, men for min datter som vil bli en god advokat har jeg sagt at barn bør hun vente med. Uansett er det jo for mange barn i verden som ikke har noen foreldre, man kan jo også adoptere.

trollemor;o)
Skrevet

derfor så bør alle som gifter seg helst holde det for seg selv? for å skåne alle som ikke har oppnådd dette?

Er det det du mener? Det er iallefall det du sier..

Skrevet

derfor så bør alle som gifter seg helst holde det for seg selv? for å skåne alle som ikke har oppnådd dette?

Er det det du mener? Det er iallefall det du sier..

Nei, jeg mener overhode ikke at de skal holde det for seg selv for å "skåne" andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...