Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lurt på en ting NHD.

En psykolog jeg snakker med vil stadig ha meg til å love at jeg ikke dauer til neste time. At jeg på tro og æresod ikke skal gjøre noe...

Så jeg har lurt på en ting; blir det foretatt gransking i ettertid når pasienter dauer av selvmord ?

Kan dette gå utover lisensen til psykologen? Ja, siden hun maser så fælt mener jeg ?

Jeg har jo nevnt for dem at om jeg gjør det, så er det jo en sak mellom meg og han der oppe. Det valget der er jo ikke noe som kreti og pleti har noe med, og trenger å legge seg nevneverdig opp i. Er det slutt så er det slutt på en måte...

Men har psykologer personlige motiv sånn i forhold til lisensen siden dem driver og maser så mye om det ? Pleier det å være noen som gidder å stresse i ettertid om man stryker med som psykiatrisk pasient? I helsevesenet ellers dør jo folk som fluer uten at noen gidder å begynne å granske noe.

Gjest Orenda
Skrevet

Tror ikke det er vanlig å mase,kanskje hun bryr seg om deg?

Tror ikke det får følger for dem heller,mange som tar selvmord men sikker kjipt for dem å ha en pasient som dør.

hvorfor skjer dette??
Skrevet

På samme måte som hjerteinfarkt, er også depresjon en dødelig sykdom. En lege som ikke klarer å berge en pasient fra hjertestans, mister ikke lisensen. Ei heller en psykiater hvis pasient tar selvmord. Hvis det å love behandler at du ikke skal ta livet ditt fører til at du holder løftet, syns jeg det er kloke ord av behandler.

Gjest nemlig hemlig
Skrevet

Virker som du ser litt på pyskologen din som bruk og kast....

Ditt eget valg, javisst, men hvorfor da snakke om suicid med psykologen din?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ved alle suicid hos pasienter som går i behandling, oppretter Helsetilsynet rutinemessig tilsynssak. Noen behandlere synes det er ubehagelig, men det får ingen negative konsekvenser om behandlingen og dokumentasjonen har vært etter reglene.

Det er vår jobb å bevare og fremme helse. I tillegg driver vi med dette fordi vi liker mennesker og oftest blir glade i dem og vil dem vel. Derfor bør det være forståelig at vi anstrenger oss for at pasientene skal holde seg i live.

Det er dessuten et dårlig utgangspunkt for behandling om en ikke har tenkt å satse på livet.

Gjest Orenda
Skrevet

Ved alle suicid hos pasienter som går i behandling, oppretter Helsetilsynet rutinemessig tilsynssak. Noen behandlere synes det er ubehagelig, men det får ingen negative konsekvenser om behandlingen og dokumentasjonen har vært etter reglene.

Det er vår jobb å bevare og fremme helse. I tillegg driver vi med dette fordi vi liker mennesker og oftest blir glade i dem og vil dem vel. Derfor bør det være forståelig at vi anstrenger oss for at pasientene skal holde seg i live.

Det er dessuten et dårlig utgangspunkt for behandling om en ikke har tenkt å satse på livet.

''I tillegg driver vi med dette fordi vi liker mennesker og oftest blir glade i dem og vel dem vel. ''

Hvis dette er sant er ikke psykiatrien så "kald" som jeg trodde,da er dere gode mennesker :)

Det er faktisk kjempebra!

Gjest Høstløv
Skrevet

''Ved alle suicid hos pasienter som går i behandling, oppretter Helsetilsynet rutinemessig tilsynssak.''

Blir pårørende informert om dette?

Vi fikk ingen informasjon om en evt. tilsynssak etter at vår sønn tok livet sitt.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

''Ved alle suicid hos pasienter som går i behandling, oppretter Helsetilsynet rutinemessig tilsynssak.''

Vi fikk ingen informasjon om en evt. tilsynssak etter at vår sønn tok livet sitt.

Jeg vil tro det, men jeg vet ikke.

Dette er Helsetilsynets/Fylkeslegens sak.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Trist å høre det om din sønn. Hvor gammel var han når dette skjedde?

Gjest Høstløv
Skrevet

Trist å høre det om din sønn. Hvor gammel var han når dette skjedde?

Han ble 31 år.

Skrevet

oki, det var oppklarende NHD :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...