Gå til innhold

Bør jeg bytte psykolog?

Anbefalte innlegg

Gjest hvjg
Skrevet

Jeg er så tiltrukket av psykologen min at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre.

For å analysere litt: Google sa f.eks. det kunne være en forsvarsmekanisme mot vanskelige temaer - Nei, fordi tiltrekningen oppstod umiddelbart, det sa pang. Teori om at følelsen skulle gå over ved å ta det opp i timen - Virket ikke. Teori om at jeg vil ha han fordi jeg ikke kan få han - Tviler, har det med å miste interessen av menn jeg ikke kan få. Teori om at det er fordi han er helsepersonell og "redningsmann" - Kanskje, men har datet to leger tidligere uten å føle det helt store. Teori om at jeg tillegger han egenskaper jeg ønsker at han har - Kanskje, men det jeg er betatt av er altså kjemien mellom oss, kunnskapen han sitter inne med, og så virker han så oppriktig godhjertet og litt sjenert.

Ja, jeg er evig singel og på leting, så jeg har udekkede behov sånn sett. Men ettersom jeg møter mange menn til stadighet, hvorav en god del både helsepersonell, sjarmerende og "beskytter-isk", er det ikke litt mistenkelig at jeg faller for akkurat han?

Jeg merker at jeg holder tilbake ubehagelige temaer fordi jeg så gjerne vil at han skal være interessert i meg, og det undergraver vel bare hele vitsen med å gå der. Så jeg prøver for harde livet - og forgjeves - å motstå tiltrekningen jeg føler og fokusere på oppgaven, også fordi jeg bare skal se han for en begrenset periode og jeg regner med han uansett ikke vil ha meg. Og det er jo også ganske trist, alltid håpet på å møte en jeg føler det på den måten for.

Hva gjør jeg?

Gjest hvjg
Skrevet

En ting glemte jeg, han ligner ganske mye på slik faren min så ut for 30 år siden. Har det noe å si? Har ikke noe særlig daddy-issues så vidt jeg vet.

Gjest fdsgsgs
Skrevet

En ting glemte jeg, han ligner ganske mye på slik faren min så ut for 30 år siden. Har det noe å si? Har ikke noe særlig daddy-issues så vidt jeg vet.

Finn ut om han er singel og finn deg en annen psykolog. :P

Gjest ville jeg gjort
Skrevet

Les(google) om overføring i terapi.

Gjest hvgj
Skrevet

Les(google) om overføring i terapi.

Har gjort, lurer på om det gjelder fra første stund, og hvorfor akkurat med denne og ikke forrige?

Gjest hvgj
Skrevet

Finn ut om han er singel og finn deg en annen psykolog. :P

Hehe ja, men videre, hvis-dersom-om alt det nødvendige ligger til grunn? Det er her jeg uansett ikke ser noen løsning annet enn å prøve å tvinge meg selv til å ikke ville ha han, og fortsette som før. Jeg antar han har en viss yrkesstolthet og er redd for å bli uglesett av kolleger. Ikke minst, redd for en runde med Helsetilsynet hvis forholdet går skeis og den andre klikker. (Ikke at det er noen fare i mitt tilfelle, men.) Forholdet vil visstnok også for alltid bære preg av skevhet iflg Google, og hvem vil vel det? Ikke for det, jeg ser ikke helt hvordan jeg er mer sårbar i forhold til han enn i forhold til hvilkensomhelst annen mann i et forhold.

....Og ikke minst å "ta steget", - "Du, skal vi ikke gå på date i stedet da?" - synes jeg ser det for meg, ja.

Gjest csdfsf
Skrevet

Hehe ja, men videre, hvis-dersom-om alt det nødvendige ligger til grunn? Det er her jeg uansett ikke ser noen løsning annet enn å prøve å tvinge meg selv til å ikke ville ha han, og fortsette som før. Jeg antar han har en viss yrkesstolthet og er redd for å bli uglesett av kolleger. Ikke minst, redd for en runde med Helsetilsynet hvis forholdet går skeis og den andre klikker. (Ikke at det er noen fare i mitt tilfelle, men.) Forholdet vil visstnok også for alltid bære preg av skevhet iflg Google, og hvem vil vel det? Ikke for det, jeg ser ikke helt hvordan jeg er mer sårbar i forhold til han enn i forhold til hvilkensomhelst annen mann i et forhold.

....Og ikke minst å "ta steget", - "Du, skal vi ikke gå på date i stedet da?" - synes jeg ser det for meg, ja.

Litt dårlig utgangspunkt for en date at man starter ut med en relasjon der man betaler for kontakt med den andre. Hmm, men det funka bra i Pretty woman da.. :)

Prøv å kos deg med forelskelsen og gå videre? Her strømmer det på med dårlige råd. Har selv vært betatt av psykologer og psykiatere, men har heldigvis ikke blitt noe problem. Tror det er veldig vanlig, men det er jo ødeleggende om du bare sitter der og jatter og ikke får noe ut av samtalene.. Om du ikke er veldig ulykkelig forelsket eller veldig psykisk syk så er det jo et lite boost med denne spenningen, da? Kan du se det an litt? Kan gå over etter litt tid denne følelsen, kanskje?

Gjest xbellax
Skrevet

Dersom du ønsker å finne ut av dette ( det trenger _ikke_ være noen mer dyptliggende grunn enn at du faktisk bare liker ham) eller vil kvele hele greien i starten -tar du det opp med ham og lar det bli et tema. Dersom du ønsker å forsøke gå videre med følelsene dine ovenfor vedkommende avbryter du behandlingen hos ham og finner deg en annen psykolog.

Gjest hvgj
Skrevet

Dersom du ønsker å finne ut av dette ( det trenger _ikke_ være noen mer dyptliggende grunn enn at du faktisk bare liker ham) eller vil kvele hele greien i starten -tar du det opp med ham og lar det bli et tema. Dersom du ønsker å forsøke gå videre med følelsene dine ovenfor vedkommende avbryter du behandlingen hos ham og finner deg en annen psykolog.

Jeg ville selvfølgelig mer enn gjerne ha funnet ut av det og "gått videre med følelsene mine" dersom jeg trodde jeg hadde sjans, men hvordan skulle det ha foregått? Være åpen om hvorfor jeg vil bytte psykolog, og så hva da?

Jeg tok det opp med han på et tidlig tidspunkt, men kan ikke si det har endret noe.

Gjest hvjg
Skrevet

Litt dårlig utgangspunkt for en date at man starter ut med en relasjon der man betaler for kontakt med den andre. Hmm, men det funka bra i Pretty woman da.. :)

Prøv å kos deg med forelskelsen og gå videre? Her strømmer det på med dårlige råd. Har selv vært betatt av psykologer og psykiatere, men har heldigvis ikke blitt noe problem. Tror det er veldig vanlig, men det er jo ødeleggende om du bare sitter der og jatter og ikke får noe ut av samtalene.. Om du ikke er veldig ulykkelig forelsket eller veldig psykisk syk så er det jo et lite boost med denne spenningen, da? Kan du se det an litt? Kan gå over etter litt tid denne følelsen, kanskje?

Prøver å kose meg med den og gå videre, jeg er ikke spesielt psyk så litt boost er hyggelig det, men betatthet hadde vært én ting - følelsen av at "dette er mannen jeg har ønsket meg i årevis og jeg vil bli mye bedre kjent med han (m.m.)" er litt tyngre å hanskes med :)

Jeg greier heldigvis å konsentrere meg 75% av tiden. Har sett det an i noen måneder nå, ingen endring. At det går an...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...