Gå til innhold

Depresjon

Anbefalte innlegg

Gjest aabbcc112233
Skrevet

Jeg er en jente på 17 år som det siste året har sliti mye med lite energi. Jeg har hatt lengre perioder med varierende hodepine, ofte over flere måneder. Jeg har også stiv nakke, og får plutselig smerter i magen, kjennes som mageknip. Jeg har slitt med motivasjon til å gjøre ting, og har avlyst utallige avtaler fordi jeg ikke har lyst eller ork. Jeg er ofte sliten, og kan begynne å gråte av ingenting, jeg kan også gråte over lengre tid uten grunn. Jeg våkner ofte tidlig om morgenen men er ikke uthvilt, og bruker lang tid på å sovne om kvelden. Er redd for å dra til legen, er redd for at det ikke skal være noe, eller at legen skal stille feil diagnose, jeg lurer på om dette er helt vanlig for tenåringsjenter.

Gjest Jacoba
Skrevet

Nei, helt vangli er det nok ikke, men sikkert ikke uvanlig heller. Om du virkelig vil ha hjelp er det ikke annet å gjøre enn å ta en tur til legen. Det kan faktisk være så enkelt som at du er blodfattig og må ta jerntilskudd. Man kan bli rimelig utafor av å mangle jern.

Ring i morgen du, om du ikke tar ansvar for helsen din selv er det ingen andre som kan gjøre det for deg.

Gjest hmmmmz
Skrevet

Hei!

Jeg hadde det også slik da jeg var på din alder, og anbefaler deg på det sterkeste å dra til legen og fortelle han hvordan du har det. Det er ikke meningen at du skal gå rundt og ha det vondt og føle deg utladet, meningen er at du skal ha det bra og føle deg frisk! Og når du ikke føler deg bra, er legen riktig sted å dra. Du kan fortelle han hva du selv tror er galt, og du kan også si at du er redd for at han skal sette feil diagnose.

Det er nok ikke direkte uvanlig at jenter på 17 har slike plager, men det er ikke slik det skal være av den grunn, og man skal absolutt gå til legen når man plages så mye av det som du gjør. Ta vare på deg selv!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...