Gjest vil hjelpe min venninne Skrevet 2. mai 2011 Skrevet 2. mai 2011 Jeg har en god venninne som i dag ble innlagt på en psykiatrisk institusjon, planlagt innleggelse. Der gikk de gjennom medisinene hennes for å se på om det var noe som skulle gjøres. Jeg har anbefalt min venninne å prøve wellbutrin tidligere da hun har prøvd mange andre antidepressiva, og dessuten har veldig lite energi. Fastlegen hennes syntes det var en god ide, og nå går hun på zoloft og wellbutrin i kombinasjon. I tillegg tar hun 25-50 mg truxal for å sove. Jeg har selv gått på wellbutrin en periode og brukt litt truxal i tillegg, som henne for søvn, og av og til 25 mg om dagen om angsten ble for stor. Legen min sa det var helt greit. Her kommer spørsmålet mitt... Legen der mente at hun ikke kunne gå på truxal i kombinasjon med wellbutrin, den interagerte visstnok,og ville ta henne av den. Er det virkelig sant? Kan man ikke koble truxal og wellbutrin? Min venninne ble veldig lei seg. Jeg har sjekket interaksjoner på nett, finner intet. Lest felleskatalogen. Nå søker jeg en second opinion på hennes vegne. (Seroquelle virker ikke så bra på henne, til opplysning) Jeg håper du har en formening rundt dette. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. mai 2011 Skrevet 3. mai 2011 Disse kan godt kombineres. Om det så hadde vært en interaksjon, så stiller det seg ofte annerledes om det ene (Truxal) brukes sporadisk enn om det brukes fast. 0 Siter
Gjest kan hjelpe min venninne Skrevet 3. mai 2011 Skrevet 3. mai 2011 Disse kan godt kombineres. Om det så hadde vært en interaksjon, så stiller det seg ofte annerledes om det ene (Truxal) brukes sporadisk enn om det brukes fast. Tusen takk for svar. Det var veldig nyttig og akkurat det svaret jeg ville ha:o) 0 Siter
Gjest vil hjelpe min venninne Skrevet 3. mai 2011 Skrevet 3. mai 2011 Så liten dose Truxal. Jeg får 3x50mg. Vi snakker om dosering for søvn her. Det blir noe annet enn om indikasjonen er en annen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.