Gå til innhold

NHD: truxal og wellbutrin

Anbefalte innlegg

Gjest vil hjelpe min venninne
Skrevet

Jeg har en god venninne som i dag ble innlagt på en psykiatrisk institusjon, planlagt innleggelse. Der gikk de gjennom medisinene hennes for å se på om det var noe som skulle gjøres. Jeg har anbefalt min venninne å prøve wellbutrin tidligere da hun har prøvd mange andre antidepressiva, og dessuten har veldig lite energi. Fastlegen hennes syntes det var en god ide, og nå går hun på zoloft og wellbutrin i kombinasjon. I tillegg tar hun 25-50 mg truxal for å sove.

Jeg har selv gått på wellbutrin en periode og brukt litt truxal i tillegg, som henne for søvn, og av og til 25 mg om dagen om angsten ble for stor. Legen min sa det var helt greit. Her kommer spørsmålet mitt... Legen der mente at hun ikke kunne gå på truxal i kombinasjon med wellbutrin, den interagerte visstnok,og ville ta henne av den. Er det virkelig sant? Kan man ikke koble truxal og wellbutrin? Min venninne ble veldig lei seg.

Jeg har sjekket interaksjoner på nett, finner intet. Lest felleskatalogen. Nå søker jeg en second opinion på hennes vegne. (Seroquelle virker ikke så bra på henne, til opplysning)

Jeg håper du har en formening rundt dette.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Disse kan godt kombineres.

Om det så hadde vært en interaksjon, så stiller det seg ofte annerledes om det ene (Truxal) brukes sporadisk enn om det brukes fast.

Gjest kan hjelpe min venninne
Skrevet

Disse kan godt kombineres.

Om det så hadde vært en interaksjon, så stiller det seg ofte annerledes om det ene (Truxal) brukes sporadisk enn om det brukes fast.

Tusen takk for svar. Det var veldig nyttig og akkurat det svaret jeg ville ha:o)

Gjest Sanik
Skrevet

Så liten dose Truxal. Jeg får 3x50mg.

Gjest vil hjelpe min venninne
Skrevet

Så liten dose Truxal. Jeg får 3x50mg.

Vi snakker om dosering for søvn her. Det blir noe annet enn om indikasjonen er en annen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...