Gå til innhold

en dame ber meg om hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hun har ikke mer energi, hun må leve,

så dramatisk er det faktisk,

derfor begynner jeg å bli sint, virkelig sint og jeg blir ikke ofte sint!

''Hun har ikke mer energi, hun må leve,

''

Jeg mener fortsatt at voksne mennesker må selv henvende seg til helsevesenet for å få hjelp. Din bekjente er ikke psykotisk, og bør således ikke umyndiggjøres i denne situasjonen. Det at folk er fortvilet, innebærer etter min oppfatning ikke at andre skal ta over ansvaret.

Du har nok med å ta ansvar for deg selv og din familie, og hun må ta ansvar for seg og sitt. Hun må gå tilbake til sin fastlege og fortelle om hvor fortvilet hun er.

Madelenemie
Skrevet

Jeg er enig med frosken i det hun skriver i tråden her.

Jeg tror ikke det er lurt å gjøre ting for henne og familien, uten at de vet det eller har samtykket til det. Dette kan de bli forbannet over. Husk at de er voksne og må ta ansvar for eget liv selv.

Hei!

Okey, takk, jeg trodde hun ville ha handling.

Madelenemie
Skrevet

''Hun har ikke mer energi, hun må leve,

''

Jeg mener fortsatt at voksne mennesker må selv henvende seg til helsevesenet for å få hjelp. Din bekjente er ikke psykotisk, og bør således ikke umyndiggjøres i denne situasjonen. Det at folk er fortvilet, innebærer etter min oppfatning ikke at andre skal ta over ansvaret.

Du har nok med å ta ansvar for deg selv og din familie, og hun må ta ansvar for seg og sitt. Hun må gå tilbake til sin fastlege og fortelle om hvor fortvilet hun er.

Hei!

Ja men etter kveldens siste samtale er ikke det lett for meg å tenke.

Jeg vil egentlig dra til henne, passe på henne og si,"bare hvil du nå skal jeg krige videre for deg". kanskje er hun voksen, men inni henne er et barn, jeg ser det fordi hun har formidlet det, hun har ikke det apparatet rundt seg som meg og hun er ikke så heldig.

Takk for svar, takk for informasjon, jeg skal spørre henne mer direkte i morgen om hun vet hvor jeg kriger for henne, på hvilke fronter, så skal jeg si til dere hva hun svarer.

Skrevet

Hei!

Ja men etter kveldens siste samtale er ikke det lett for meg å tenke.

Jeg vil egentlig dra til henne, passe på henne og si,"bare hvil du nå skal jeg krige videre for deg". kanskje er hun voksen, men inni henne er et barn, jeg ser det fordi hun har formidlet det, hun har ikke det apparatet rundt seg som meg og hun er ikke så heldig.

Takk for svar, takk for informasjon, jeg skal spørre henne mer direkte i morgen om hun vet hvor jeg kriger for henne, på hvilke fronter, så skal jeg si til dere hva hun svarer.

Selv om hun evt. appellerer til deg og andre, så er det ikke av den grunn gitt at det er konstruktivt at du tar over ansvaret. Du sier hun er sliten, og det er hun sikkert, men hun er neppe inkompetent slik at hun ikke selv kan søke hjelp.

Madelenemie
Skrevet

Selv om hun evt. appellerer til deg og andre, så er det ikke av den grunn gitt at det er konstruktivt at du tar over ansvaret. Du sier hun er sliten, og det er hun sikkert, men hun er neppe inkompetent slik at hun ikke selv kan søke hjelp.

Hei!

Nei men hvis du hadde bedt om hjelp i årevis og ingen hjalp deg, til slutt ble du fysisk syk av å kjempe, hva hadde du gjort da?

Et sted går et menneskes krefter tom, da må man som beboer på jordkloden trå til.

Skrevet

Hei!

Nei men hvis du hadde bedt om hjelp i årevis og ingen hjalp deg, til slutt ble du fysisk syk av å kjempe, hva hadde du gjort da?

Et sted går et menneskes krefter tom, da må man som beboer på jordkloden trå til.

Jeg har best erfaring med at man da går tilbake gang på gang og tydeliggjør problemet. Evt. skriver et brev til samme person.

Når det gjelder hennes mann, så må han selv ønske å bli utredet om det skal skje. Ingen kan tvinge ham til utredning eller behandling.

Hvis hun ikke orker å leve med mannen lenger, så må hun gå fra ham. Dette må hun også sørge for å formidle til mannen, og kanskje vil dette få ham til å søke hjelp i behandlingsapparatet.

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Hei!

Du skal høre på råd fra de som sier du ikke skal gjøre noe. Nå virker det som du har hengt deg opp i dette og du må bare slå ifra deg planene dine så fort som mulig. Damen må hjelpe seg selv. Det er ikke noe du kan gjøre. Du kan lytte, men ikke noe mer.

God natt :-)

Gjest prust
Skrevet

Hei!

Hun har brukt meg som et eks, da hennes mann er svært vellykket og ikke kunne tenkes en asperger utredning før han fikk høre om meg. Det er vanskelig for en mann som har lykkes å identifisere seg med arbeidsløse aspergere i onepiece. (hvis du skjønner)

Det skjønner jeg veldig godt, jeg ville aldri tenkt asperger syndrom om meg selv hvis jeg møtte visse aspergere på 30 år i rosa onepiece, jeg ville tenkt, "Hva lider den personen av? som går i pysjamas på gaten?"

Men jeg snakker ikke med mennesker på den måten, jeg kan snakke sak med han feks astronomi, jeg kan ikke snakke om andre ting, det er utenkelig. Jeg vet ikke hva hun mer ønsker av meg, men hun har ingen og jeg er hennes gave, noe sånt er det jeg er, men da må jeg jo hjelpe henne og det er det jeg ikke vet hvordan jeg gjør??

Må bare si at jeg flirer når jeg tenker på "arbeidsløse asbergere i rosa one-piecer" :-)

*s*

Madelenemie
Skrevet

Må bare si at jeg flirer når jeg tenker på "arbeidsløse asbergere i rosa one-piecer" :-)

*s*

Hei!

Ja jeg møtte en slik mann på et kurs på Nordvoll og jeg ble meget overrasket over at han kom på et møtet i pysjamas, men jeg fikk så opplyst at dette er et antrekk som heter onepeace, da husket jeg å ha sett det på noen barn.

Jeg skjønner at det blir vanskelig å identifiserer seg med asperger syndrom hvis dette er bildet man har, jeg hadde jo aldri møtt noen før jeg fikk diagnosen selv, og det var vel bra, for ikke om jeg ville latt meg utrede så lett hvis jeg hadde sett forsamlingen av en pasientgruppe jeg ville bli innlemmet i.

Vel mange er helt greie, men noen lever som sagt svært isolert og for meg som ikke kler meg ut som togkonduktør verken hjemme eller når jeg skal ut, så ville det blitt sjokkartet om jeg så at disse har asperger syndrom også.

Men nå vet jeg vi bare er forskjellige og de er helt okey mennesker, men man blir jo meget overrasket over visse ting.

Madelenemie
Skrevet

Du skal høre på råd fra de som sier du ikke skal gjøre noe. Nå virker det som du har hengt deg opp i dette og du må bare slå ifra deg planene dine så fort som mulig. Damen må hjelpe seg selv. Det er ikke noe du kan gjøre. Du kan lytte, men ikke noe mer.

God natt :-)

Hei!

helt riktig jeg henger meg opp og da skjer det mye og kanskje vet ikke damen alt som skjer nå heller, ja for jeg har jo ikke sagt dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...