Gå til innhold

Antidepressiva og kondisjonstrening?

Anbefalte innlegg

Gjest maratonløper?
Skrevet

Jeg har bulimi og tilbakevendende depresjoner. Jeg prøver å unngå antidepressiva, men i perioder blir jeg nødt til å bruke det. Jeg er nå inne i en vanskelig periode. Jeg har hatt store ryggsmerter, lett feber og vært veldig trøtt. Ryggsmertene begynner å avta, og jeg vil komme i gang med treningen igjen. Jeg har et ønske om å fullføre maraton i september.

Dessverre klarer jeg ikke å komme ut av den dårlige perioden som jeg nå er inne i. Jeg tror jeg må begynne med Fontex. For å oppnå effekt, må jeg bruke 2- 3 tabletter hver dag. Bulimien min er ille nå. Jeg overspiser og kaster opp flere ganger daglig.

Er det noen som vet om så store doser antidepressiva er uheldig når man trener mye kondisjon? Kan det være farlig? Kan det gå ut over prestasjonen?

Caloni Makaroni
Skrevet

''Er det noen som vet om så store doser antidepressiva er uheldig når man trener mye kondisjon? Kan det være farlig? Kan det gå ut over prestasjonen?''

40-60 mg Fontex er ikke svært stor dose. Jeg har selv brukt 60 mg i flere år parallellt med at jeg har vært kampsportutøver. Deltatt i (og vunnet) ulike konkurranser. Det eneste som har holdt meg unna trening har vært depresjonen selv. At jeg har vært så deprimert at jeg ikke har klart dørstokkmila, ev. at jeg har møtt opp på trening og føler meg så energiløs at jeg bare drar hjem igjen. Dette relaterer jeg kun til nedstemthet/depresjon, ikke noe fysisk bindeledd til medisinen.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er bare å trene som før. Ingen problemer med antidepressiva og trening.

Gjest maratonløper?
Skrevet

Det er bare å trene som før. Ingen problemer med antidepressiva og trening.

Tusen takk for svar.

Gjest maratonløper?
Skrevet

''Er det noen som vet om så store doser antidepressiva er uheldig når man trener mye kondisjon? Kan det være farlig? Kan det gå ut over prestasjonen?''

40-60 mg Fontex er ikke svært stor dose. Jeg har selv brukt 60 mg i flere år parallellt med at jeg har vært kampsportutøver. Deltatt i (og vunnet) ulike konkurranser. Det eneste som har holdt meg unna trening har vært depresjonen selv. At jeg har vært så deprimert at jeg ikke har klart dørstokkmila, ev. at jeg har møtt opp på trening og føler meg så energiløs at jeg bare drar hjem igjen. Dette relaterer jeg kun til nedstemthet/depresjon, ikke noe fysisk bindeledd til medisinen.

Tusen takk for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...