Gå til innhold

spm. om "antiskeptika"

Anbefalte innlegg

Gjest pokker_så_anonym
Skrevet

Sliter med mistenksomhet, og det er slitsomt. Blir sliten i hodet og tankene stjeler energi og begrenser meg. Har vel ikke noen diagnose i forhold til dette. Men har opplevd tidligere grensepsykose og opplever tidvis i stressende omgivelser en "utavmegsjælopplevelse" der alt føles truende, men kommer meg gjennom på et vis. Har sett du har skrevet om "antiskeptika", eller antipsykotika i mindre doser ved mistenksomhet. Har unnvikende pf og bipolar spektrum, hovedvekt depressiv. Tar paroxetin 20 mg + under opptrapping Lamictal (nå 50 mg) pga dette. Har god nytte av medisinen på depresjon. Hadde tidligere søvnproblemer som forsvant ved bruk av Lamictal. Er det hensiktsmessig å benytte antipsykotika i små doser i mitt tilfelle? Ikke tatt det tidligere, og legen mener det er "farlige medisiner" med alvorlige bivirkninger som jeg ikke bør bruke. Men tenker jo litt på funskjonsnivået også. Om det kan virke mot mistenksomhet er det kanskje mulig at funksjonsgraden min blir bedre mtp. jobb også? 1. Er det hensiktsmessig å benytte antipsykotika i små doser i mitt tilfelle? 2. Tenker jo på økning i funskjonsnivået her. Om det kan virke mot mistenksomhet er det kanskje mulig at funksjonsgraden min blir bedre mtp. jobb også? 3.Og er dette evt. noe man kan ta litt ved behov, eller må man stå en tid på dette før det skal ha effekt? 4. Vil det påvirke konsentrasjon/våkenhet i betydelig grad? 5. Har hørt at mange bipolare benytter Seroquel, og så også du hadde svart i en tråd lengre ned om dette. Ville evt. Seroquel være å anbefale i mitt tilfelle? Takk for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...