Gå til innhold

forskjell på depresjon og å være lei seg?

Anbefalte innlegg

Sool1365380740
Skrevet

fått ei brosjyre dær det står at depresjon ikke må forveklses med å være lei seg. Har egentlig fått en aha opplevelse i dag. Har hele tiden prøvd å ta meg sammen,prøvd virkelig hardt å tenke positivt osv. Men det hjelper ikke. Jeg klarer ikke ta meg sammen. Jeg er sliten,og har stort behov for å være i fred. Klarer ikke mye om dagene før jeg blir sliten. Har vært slik lenge nå,og tror ikke medisinen virker. Kan man leve med en depresjon hele livet? For ser ikke hvordan ting skal føles bedre når jeg etter måneder på medisiner og i samtaleterapi ikke hjelper. Kanskje det ville være lettere å leve med depresjon om man klarer å godta at man har denne diagnosen. Skulle hatt et annet navn,for depresjon og å være lei seg tror jeg mange mener er samme greia. Skjønner plutselig at det ikke er slik. Noen flere som har depresjon,men som ikke nødvendigvis er lei seg hele tida? Har SÅ mange grunner for å være gla og lykkelig. Men jeg snur det hele til skamfølelse over at jeg ikke klarer å være akkurat det. Er det muligens en sjanse for å få det bedre med meg selv om jeg godtar diagnosen min? Og prøve å forsone meg med tanken...

Skrevet

Det er fint hvis man klarer å akseptere slik det er for deg akkurat nå. Og hvis ikke, kan man akseptere at man ikke aksepterer det. Du har likevel stor sjanse for at ting vil bli bedre, så ikke gi opp håpet:-)

Sool1365380740
Skrevet

Det er fint hvis man klarer å akseptere slik det er for deg akkurat nå. Og hvis ikke, kan man akseptere at man ikke aksepterer det. Du har likevel stor sjanse for at ting vil bli bedre, så ikke gi opp håpet:-)

takk :) Skjønner ikke hvorfor det har tatt meg sååå lang tid å innse at det ikke er min feil at jeg er syk. Skyldfølelse er jo en av tingene jeg sliter mest med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...