Gå til innhold

Enormt god effekt av Wellbutrin og Fontex+Lit...

Anbefalte innlegg

Gjest Liten løve
Skrevet

ET LANGT "GLAD-INNLEGG".

Jeg vil bare skrive inn å fortelle at jeg endelig har funnet en medisinkombinasjon som virker for meg. Jeg har vært i psykiatrien i 10 år, og har hatt over 600 liggedøgn (i all hovedsak planlagte opphold) på psykiatrisk avdeling.

Jeg har vært tilnærmet sengeliggende i to år, og har ialle disse årene har hatt ukentlig (og mer) behadling hos psykiater.

Ved hjelp av denne støtten og behandlingen har jeg klart å bli _bedre_ i perioder, men jeg har aldri vært frisk. Aldri hatt normalt med overskudd og for det meste har jeg hatt en forskrudd depressiv tankegang.

Jeg har vært så fortvilt mange ganger over at jeg ikke har blitt frisk, at jeg har måttet slite år etter år. Og at årene har gått uten at jeg har fått gjort noe med livet mitt.

Tidlig på høsten 2010 var jeg veldig deprimert, var paranoid og hadde hørselshallusinasjoner. Opplevde min første og eneste tvangsinnleggelse.

Det hele snudde helt da jeg begynte med en ny medisinkombinasjon som er Lithionit, Wellbutrin og Fontex. Fra midten av Desember har jeg vært 100% frisk. Jeg har taklet jul og påske med ti familiemedlemmer i huset uten problemer, jeg har klarsyn nok til å klare å sette meg selv først og jeg har klart å komme i gang med trening igjen.

Akkurat det at jeg har klart å komme i gang med trening, og fått det til å bli en rutine er for meg et klart tegn på at jeg faktisk er helt frisk. Jeg har prøvd å trene i perioder i løpet av alle disse årene da jeg var syk og bedre, men aldri frisk. Jeg maktet rett og slett ikke å trene. Nå nyter jeg treningen på samme måte som jeg gjorde før jeg ble syk (var aktiv idrettsutøver).

Jeg har søkt opptak til studier til høsten og ser frem til å få brukt evnene mine på noe jeg virkelig er opptatt av. Og jeg ser frem til å ha "normale" utfordringer i stedet for sykdom. Lesepress, lite penger, flørting og fest. Herlig normale utfordringer og gleder for en ung dame.

Det er helt ubeskrivelig godt å få være frisk igjen, kjenne på livsglede og ha mål for fremtiden. Jeg er enormt takknemmelig, både for all hjelp jeg har fått av flotte og dyktige fagpersoner, og for all støtte og hjelp fra familie og venner. Ikke minst er jeg takknemmelig over at jeg har fått bli _frisk_. Det har vært fælt å være syk til tider, men nå får jeg være frisk! J-E-G E-R F-R-I-S-K! Har nesten lyst til å klatre på taket og rope det ut, men det skal jeg ikke gjøre.

I midten av Juni skal jeg ha fest for da har jeg vært frisk i et halvt år!

Det er en plass for meg også i fremtida. Det er en plass for alle. Fatt mot og våg å gå! Det finnes ingen gode alternativ.

Håper det er rom for glad-innlegg her også :-)

Skrevet

Så vidunderlig! Nå kan du nyte livet. Virkelig leve. Lykke til med alle dine prosjekter.

Klem fra Gondor. :-)

Gjest Liten løve
Skrevet

Så vidunderlig! Nå kan du nyte livet. Virkelig leve. Lykke til med alle dine prosjekter.

Klem fra Gondor. :-)

Takk skal du ha! Skal ta for meg av livet :-)

Gjest sivera
Skrevet

Tusen takk for glad-innlegget. Det gir håp for en som er utslitt og virkelig står på for å ikke gi opp alt. Selv om jo jeg også er bedre innimellom, så varer dette aldri. Jeg er ikke stabil nok til å takle livets utfordringer. Den sykehistorien din minner meg litt om min. Har du bipolar lidelse?

Jeg også bruker wellbutrin 150 mg, syntes den virket litt i starten, men er nå tilbake til det "gamle" igjen. Fontex er vel uprøvd...

Jeg har også vært syk i over 10 år, så det er skikkelig godt å se at noen kan bli friske etter så lang tid. Lykke til, vil gjerne høre fra deg om det går bra med studier og livet framover :-).

Gjest Liten løve
Skrevet

Tusen takk for glad-innlegget. Det gir håp for en som er utslitt og virkelig står på for å ikke gi opp alt. Selv om jo jeg også er bedre innimellom, så varer dette aldri. Jeg er ikke stabil nok til å takle livets utfordringer. Den sykehistorien din minner meg litt om min. Har du bipolar lidelse?

Jeg også bruker wellbutrin 150 mg, syntes den virket litt i starten, men er nå tilbake til det "gamle" igjen. Fontex er vel uprøvd...

Jeg har også vært syk i over 10 år, så det er skikkelig godt å se at noen kan bli friske etter så lang tid. Lykke til, vil gjerne høre fra deg om det går bra med studier og livet framover :-).

Jeg har en bipolar lidelse...

Jeg bruker 300mg Wellbutrin, og det gir kjempeeffekt på energinivå. Før jeg begynte med Wellbutrin var enkelt husarbeid et veldig ork. Etter jeg har begynt på Wellbutrin så går alle gjøremål så utrolig mye lettere. Før så lå jeg stort sett på sofaen som et slakt mer og mindre hele dagen, nå klarer jeg mye.

Men Wellbutrin klarte ikke å gjøre noe med depressiv forskrudd tankegang, og måte å se verden på.... Jeg har tidligere hatt god effekt på akkurat disse symptomene med Fontex så psykiateren bestemte at vi skulle prøve en annen kombinasjon. Jeg tåler ikke andre AD som Cipralex og Seroxat- jeg mister søvnen og vil nok bli manisk om jeg hadde stått på de mer enn et par dager. Medisiner typ Efexor blir jeg kjempesyk av, jeg begynner å svinge mellom veldig dyp depresjon og å være giret. Svinger da mange ganger i løpet av en dag. Lithonit i bunnen gjør at jeg ikke svinger mye oppover.

Jeg vil bare si til deg at du må prøve å holde ut, og leve så godt som kan med det funksjonsnivået du til enhver tid har. Jeg skrev litt om medisinene mine da jeg tenker at _kanskje_ kan den samme kombinasjonen.

Min yndlingssetning når ting går meg over hode: Det er ordner seg! Det ordner seg. Alt ordner seg.....

Gjest bølger
Skrevet

Det er godt å høre at det alltid finnes håp.

Gjest sivera
Skrevet

Jeg har en bipolar lidelse...

Jeg bruker 300mg Wellbutrin, og det gir kjempeeffekt på energinivå. Før jeg begynte med Wellbutrin var enkelt husarbeid et veldig ork. Etter jeg har begynt på Wellbutrin så går alle gjøremål så utrolig mye lettere. Før så lå jeg stort sett på sofaen som et slakt mer og mindre hele dagen, nå klarer jeg mye.

Men Wellbutrin klarte ikke å gjøre noe med depressiv forskrudd tankegang, og måte å se verden på.... Jeg har tidligere hatt god effekt på akkurat disse symptomene med Fontex så psykiateren bestemte at vi skulle prøve en annen kombinasjon. Jeg tåler ikke andre AD som Cipralex og Seroxat- jeg mister søvnen og vil nok bli manisk om jeg hadde stått på de mer enn et par dager. Medisiner typ Efexor blir jeg kjempesyk av, jeg begynner å svinge mellom veldig dyp depresjon og å være giret. Svinger da mange ganger i løpet av en dag. Lithonit i bunnen gjør at jeg ikke svinger mye oppover.

Jeg vil bare si til deg at du må prøve å holde ut, og leve så godt som kan med det funksjonsnivået du til enhver tid har. Jeg skrev litt om medisinene mine da jeg tenker at _kanskje_ kan den samme kombinasjonen.

Min yndlingssetning når ting går meg over hode: Det er ordner seg! Det ordner seg. Alt ordner seg.....

''Før så lå jeg stort sett på sofaen som et slakt mer og mindre hele dagen, nå klarer jeg mye.''

Der beskriver du meg :). Jeg har en liten gnist av arbeidslyst innimellom, men jeg ligger også på sofaen flere dager i strekk innimellom.

Kanskje vil det å øke wellbutrin til 300 mg hjelpe meg litt. Skal se på den saken :). Takk for det du skrev :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...