Gå til innhold

Psykologer og papirarbeid, hva er rimelig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Er en ting i forhold til psykologen jeg har timer hos som jeg er usikker på. Det gjelder når vedkommend skal skrive søknader (som til DPS) eller uttalelser (som til nav). Denne pleier å bruke veldig lang tid på det, som f.eks. tre uker enda han sier at han skal gjøre det. Det siste er en søknad til et DPS der vedkommende sier at han skal sende en søknad, etter en uke så spør jeg om han har sendt den, og det har han ikke fått gjordt, noe som vel er noe en må regne med, men neste gang jeg spør etter to nye uker er fortsatt søknaden ikke sendt, og han sier at han har en del søknader og slik (papirarbeid) som han må gjøre ferdig, og at det ikke er avsatt tid i praksisen til å skrive søknader, og da skal jeg vel ut fra det skjønne at da blir det noe som en tar nå og da. Dette er en privatpraktiserende psykolog med driftsavtale. Som sagt så er det ikke bare en gang det har skjedd.

Så om det skjer igjen, når jeg kommer til timen nå fem uker etter at han sa han skulle skrive søknaden, og det enda ikke er gjordt, skal jeg si at jeg er misfornøyd, eller ikke bemerke det? Jeg vil ikke at samtalen skal surne heller. Og, det er jo ikke jeg som betaler heller så vet ikke helt hva jeg kan gi uttrykk for. Irriterende er det i hvert fall.

Så et ekstra spørsmål, som ikke er så viktig, men er det slik at privatpraktiserende psykologer ikke får betalt for å skrive søknader og uttalelser fra oppdragsgiver?

serenity777
Skrevet

Få han til å skrive den mens du er der. Jeg hadde en lege som brukte 6 måneder til å sende en attføringssøknad... Noen er bare så trege. Mens majoriteten fikser slikt kjapt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...