Gå til innhold

Musikk healer sinnet

Anbefalte innlegg

Gjest very merry
Skrevet

Denne beskriver meg...............

Og denne er til de som har gjort meg vondt...........

Er det bra å bruke musikk som terapi?

Fortsetter under...

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Musikk er mitt fristed,

så musikk er både lindring fra smerte og fortvilelse og påfyll av nye krefter.

Det er min aller beste medisin mot tristhet og forvirring :)

Gjest very merry
Skrevet

Hei!

Musikk er mitt fristed,

så musikk er både lindring fra smerte og fortvilelse og påfyll av nye krefter.

Det er min aller beste medisin mot tristhet og forvirring :)

Min og :-)

Har brukt det hele livet, verdens beste medisin :-)

Gjest very merry
Skrevet

Denne er fra meg til meg..........

Olav Femte
Skrevet

Denne er fra meg til meg..........

Jeg gidder ikke å se på den.....ok?

Gjest very merry
Skrevet

Jeg gidder ikke å se på den.....ok?

Helt ok :)

Annonse

Olav Femte
Skrevet

Gidder ikker å se på det.....OK !!!!!

Gjest very merry
Skrevet

Gidder ikker å se på det.....OK !!!!!

Sa det var OK! Tror du må legge deg nå!

Olav Femte
Skrevet

Jeg gidder ikker ikke å se på de pateteske YouTup dine...

Gjest very merry
Skrevet

Jeg gidder ikker ikke å se på de pateteske YouTup dine...

Har jeg bedt deg om det kranglebøtte?

Legg deg nå! Natta :)

Gjest pointless
Skrevet

Bra sanger! Jeg synes ikke at det er noe galt i å bruke musikk som terapi.

Skrevet

Det er en grunn til at det finnes en profesjon som heter Musikkterapeut og et fag som heter Musikkterapi.

Tror ikke det er fare for overdose på musikk.

Annonse

Skrevet

Det er en grunn til at det finnes en profesjon som heter Musikkterapeut og et fag som heter Musikkterapi.

Jeg har faktisk sett folk bli akutt sjuke på kurs i kunst - og musikkterapi. Mulig det har noe for seg for enkelte, men da er det i alle fall viktig at de som holder slike kurs vet hva de driver med.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg ble syk av visse låter da jeg var ungdom.

Men 99 % av musikken hadde den omvendte effekt.

Kan musikken ha den ene effekten kan den nok også ha den andre, og jeg tror folk som er litt kunstneriske anlagte bør være forsiktige.

I dag blir jeg kun syk av VG-lista og MTV, men symptomene er ikke så alvorlige. Mer som omgangssyke og en stemme som sier "kast den jævla radioen og det helvetes gnålet ut av vinduet". Derfor har jeg ikke radio. ;)

Skrevet

Jeg har faktisk sett folk bli akutt sjuke på kurs i kunst - og musikkterapi. Mulig det har noe for seg for enkelte, men da er det i alle fall viktig at de som holder slike kurs vet hva de driver med.

Studiet Musikkterapi er 2-årig/5-årig masterstudie, så da regner jeg med at de har ganske lang utdanning og vet hva de gjør ja.

Olav Femte
Skrevet

Jeg ble syk av visse låter da jeg var ungdom.

Men 99 % av musikken hadde den omvendte effekt.

Kan musikken ha den ene effekten kan den nok også ha den andre, og jeg tror folk som er litt kunstneriske anlagte bør være forsiktige.

I dag blir jeg kun syk av VG-lista og MTV, men symptomene er ikke så alvorlige. Mer som omgangssyke og en stemme som sier "kast den jævla radioen og det helvetes gnålet ut av vinduet". Derfor har jeg ikke radio. ;)

Jeg mener å bruke musikk (som en liker) han ha en bra effekt. Selv hører jeg mye på musikk....

Olav Femte
Skrevet

Smaken er som baken.....jeg hører mye på ABBA jeg da...

Gjest bølger
Skrevet

Når jeg er psykisk dårlig kan jeg ofte bli dårligere av musikk. Når jeg er bedre og hører samme musikken kan jeg bli dårlig fordi musikken minner meg om den ubehagelige følelsen. Men jeg har også mye glede av musikk.

Skrevet

Studiet Musikkterapi er 2-årig/5-årig masterstudie, så da regner jeg med at de har ganske lang utdanning og vet hva de gjør ja.

Ja, de som har gått det kan man sikkert stole på, men er det en beskyttet tittel? Jeg vet om et par stykker som kaller seg musikkterapeuter uten å ha annen bakgrunn en noen sommerkurs fra Danmark.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...