Gjest SMIRnøff Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 Merkelig hvor forskjellig respons man får her inne (og sikkert også overalt ellers), alt etter hvilke ord man velger for å beskrive det samme. For litt siden skrev jeg et innlegg om å "kjenne etter", og da fikk jeg masse pepper, mens jeg tidligere ikke fikk det da jeg skrev om at jeg hadde det vondt. For meg var disse situasjonene helt (ganske) like. Ordene som ble valgt var forskjellige. Reponsen deretter. Interessant. 0 Siter
nitty-gritty Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 Selvfølgelig etterlater du et annet inntrykk om du bruker helt andre ord. 0 Siter
Gjest SMIRnøff Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 Selvfølgelig etterlater du et annet inntrykk om du bruker helt andre ord. Ja, men det var jo akkurat det samme jeg forsøkte å beskrive. Sier vel mer om meg enn om det generelle, kanskje... 0 Siter
nitty-gritty Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 Ja, men det var jo akkurat det samme jeg forsøkte å beskrive. Sier vel mer om meg enn om det generelle, kanskje... Vel, det er nå en gang slik skriftlig kommunikasjon fungerer. Ord er mindre viktige når man kan høre stemme og se kroppsspråk i tillegg. 0 Siter
Gjest SMIRnøff Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 Vel, det er nå en gang slik skriftlig kommunikasjon fungerer. Ord er mindre viktige når man kan høre stemme og se kroppsspråk i tillegg. Sant det. Kanskje jeg er veldig dårlig til å ordlegge meg? 0 Siter
tonie Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 Ved å bruke de ordene åpner du jo for en diskusjon om den enkeltes mulighet til å påvirke sin egen situasjon, mens et vanlig "stakkars meg, jeg har det vondt-innlegg" appellerer til trøstegenet i oss. Ordene vi bruker har selvsagt stor betydning for hvordan folk responderer:) 0 Siter
cathlin Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 Ja, d er interressant å bli oppmerksom på slike ordvalg nyanser, hvordan man uttrykker seg og hvordan det blir oppfattet. Spennede observasjon. 0 Siter
Gjest SMIRnøff Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 Ja, d er interressant å bli oppmerksom på slike ordvalg nyanser, hvordan man uttrykker seg og hvordan det blir oppfattet. Spennede observasjon. Hm. Kanskje ikke... nytt for meg i alle fall. 0 Siter
nitty-gritty Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 Sant det. Kanskje jeg er veldig dårlig til å ordlegge meg? Nei, det tror jeg ikke Jeg ordlegger meg helt greit og vet ofte hva jeg kommuniserer ved å si noe på et vis eller et annet - men det hender ofte jeg blir misforstått eller får en uventet reaksjon. Jeg tror det skjer oss alle sammen 0 Siter
Gjest SMIRnøff Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 Nei, det tror jeg ikke Jeg ordlegger meg helt greit og vet ofte hva jeg kommuniserer ved å si noe på et vis eller et annet - men det hender ofte jeg blir misforstått eller får en uventet reaksjon. Jeg tror det skjer oss alle sammen Er sikkert sånn ja. =) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.