Gå til innhold

Rygg og ledd smerter

Anbefalte innlegg

Gjest Nikita74
Skrevet

Hei, Jeg er 37 år og har siden begynnelsen av 2008 hatt tilbakevendende problemer med rygg og ledd smerter. I det siste har problemet vært ubehag og stivhet i ryggen som opptrer om natten når jeg har lagt en stund, som forverrer seg når jeg er i ro eller sitter. Utover dagen blir det bedre med bevegelse, men jeg må være forsiktig med sitte stilling. Smertene er lokalisert i korsryggen, men litt mer på høyre side. Så bevegelser med vridning, feks ut og inn av bil kan bli være svært smertefult, som lyn i kroppen. I tillegg til dette så kan jeg av og til få problemer med venstre stortå og under tåballen. Dette forverrer seg også i løpet av natten, noen ganger våkner jeg om natten av at det er smertefult når dynen kommer borti tåen. Smertene i tåen kan senere avta og bli borte, eller de kan komme igjen, gjerne i løpet av natten. Jeg ser at hele stor tåen er hoven, også under tåen og litt i fortsettelsen av tåen både oppå og under, ikke noe spesielt rød. Bare jevnt tykk. Har ganske lavere energi nivå i disse periodene med smerter og ubehag i kropp/tå. Men har ikke problemene med fot/rygg nødvendigvis samtidig. Har registrert at problemene, spesielt med tå blir verre med alkohol. Har blitt testet nylig for urinsyre gikt, den var negativ. MR for to år siden uten å få noe konkret svar annet enn noe moderate forandringer i det lumbage området. Tok røntgen av hofter uten å finne noe. Var til nevrolog uten å påvise noe. Gjennomførte timen hos nevrologen i en veldig bra periode! Denne gangen for to år siden var imidlertid de største problemene lokalisert i korsrygg men med vekt på venstre side ned i setet. Med perioder av støt/smertelyn ned i venstre side, spesielt nedover låret og litt i bekkenet i en så høy grad at jeg ikke klarte å gå i det hele tatt. Ene gangen havnet jeg på gynogologisk undersøkelse, men alt var ok. Det ble konkludert fra fastlegen sin side at dette måtte være piriformis syndrom. Brukte mye tid og penger på kiropraktor og fysioterapi. Vet ikke hva som hjalp til slutt, eller om det var piriformis problemer. Det er ikke på den måten jeg har det nå. Men det er likevel noen likhetstrekk, spesielt dette med problemer med sitting. Arbeidsstillinger som krever jobbing i ukurante stillinger, (jobber i helsevesenet) feks løft, vaske bil, leke med barn på gulvet er også vanskelig. Har observert at stor tå neglen har et gult/brunt farget område. Har hatt psoriasis i ca 10 år, er ikke veldig plaget, hovedakslig i hodebunnen og noen flekker på kroppen. Har veldig lyst å få en avklaring på hva som egentlig er galt og hva jeg bør gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...