Gå til innhold

Er muligheten for aa bli forelska i


Gjest Claudia_29

Anbefalte innlegg

Gjest Claudia_29

andre til stede selv om man lever i et lykkelig forhold?

Samboeren min og jeg er veldig forelska i hverandre og vil helst ta pä hverandre og väre sammen hele tiden.

Vi har et veldig närt forhold og han er tryggheten i mitt liv.

Jeg er en usikker person og bekymrer meg over mye.

Jeg er f.eks redd for at min kjäre skal forelske seg i andre selv om han og jeg er sä forelska. Er jeg helt unormal, eller??

Jeg nevnte det for ham en gang og han sa at det er utenkelig. Han forelsker seg ikke lett, det gjorde han ikke för min tid heller.

Hva sier dere? Jeg er sä häplös i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Kjære Claudia!

Det er nok flere meninger om dette spørsmålet. Her er min mening.

Det er nok slik at en kan forelske seg selv om en lever i et lykkelig forhold. Forskjellen er bare hva en gjør med det. Har du et haltende parforhold, vil en heftig følelse overfor en 3.person kunne utarte seg til noe mer. Er du i et fortrolig forhold med nærhet og intimitet mellom partnerne, vil ikke slike flyktige lyster/følelser gjøre skade.

Jeg tror par skal være varsom med å binde hverandre til å ikke ha sansene åpne når en er sammen med andre. Det kan bli sjalusi ut av slikt. Slik jeg ser det er det mye viktigere å passe på at ens eget parforhold stadig får næring (i steden for å skule til andre konkurrenter).

Et godt og trygt samliv må stadig holdes varmt og åpent og kunne fornye seg, etter hvert som dere blir stadig mer kjent med hverandre.

Jeg forstår at du bekymrer deg for mye. Det er slitsomt og tapper deg kanskje for overskudd. Har du tenkt på om samtaler med en terapeut kunne hjelpe deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, kos deg med at han er forelsket i deg. Og stol på ham når han sier at han ikke blir lett forelsket. Det som skjer det skjer, vi har ingen garanti eller trygghetsnett i livet. Men siden du akkurat nå egentlig har det bra, nyt nuet og la morgendagen bekymre seg for seg selv. Lykke til med å ta kontroll over frykten, og til å si ja til kjærligheten uforbeholdent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan man bli forelsket i andre! Men det er ikke dermed sagt at det blir slutt. Hvis man er umoden eller kjeder seg voldsomt i et skrantende forhold, kan man nok opphøye den nye forelskelsen til å bli TVILLINGSJEL og "ment to be". Men i et varmt og nært forhold vil den nye forelskelsen bare krydre litt, for så å dø ut. De fleste (tror jeg!) vet hvor de hører hjemme.

En liten forelskelse er ikke så farlig, bare den ikke leves ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan man bli forelsket i andre! Men det er ikke dermed sagt at det blir slutt. Hvis man er umoden eller kjeder seg voldsomt i et skrantende forhold, kan man nok opphøye den nye forelskelsen til å bli TVILLINGSJEL og "ment to be". Men i et varmt og nært forhold vil den nye forelskelsen bare krydre litt, for så å dø ut. De fleste (tror jeg!) vet hvor de hører hjemme.

En liten forelskelse er ikke så farlig, bare den ikke leves ut.

Synes en 'liten forelskelse' i en annen enn partneren er ganske farlig jeg!!

Hadde ikke likt at kjäresten min var forelska i andre enn meg. At han liker noen + kanskje er litt betatt er ok, men forelska??!! Kanskje skjer det med noen, men jeg synes iallfall ikke at det virker som noe 'krydder' for forholdet man er i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kalles sjalusi og som du skriver.... du er usikker! Kos deg, kast alle slike tanker på båten! Jeg tror at så lenge ting fungerer så bra som du sier, så er det bare en ørliten sjanse for at det skjer.... aldri si aldri,men bruk kreftene dine på en mere positiv vinkling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...