Gå til innhold

Seroquel - verdt risken?

Anbefalte innlegg

Gjest pokker_så_anonym
Skrevet

Skal muligens starte med Seroquel. Men da jeg leste på bivirkninger på denne medisinen, var det sannelig ganske så skremmende bivirkninger man kan få.

Blant dem er diabetes, tardive dyskinesier og pluteslig død. (felleskatalogen.no)

Er det noen som har noen erfaringer med denne medisinen? I tilfelle: Hvordan og hva hjelper de mot, hvilken dose tar/tok du og hvilke bivirkninger har du av medisinen?

Skrevet

er ny her.

har stått på alt i felleskatalogen, bl.a denne her. Jeg måtte gi meg på 400 mg pga en sinnssyk angst og depresjon før jeg skulle sovne etter et års tid, lå paralysert i senga og klarte ikke røre meg.

Har enda noe tabletter det hender jeg tar bare for å få sove, merker ikke noe da. Hørt andre stå på dem og si de er fine men langtidseffekter vet jeg ikke åssen det er med.

Gjest sivera
Skrevet

''og pluteslig død''

Alle de du får svar ifra her som har prøvd seroquel har ihvertfall ikke avgått ved døden :). Jeg har enda ikke hørt om noen som har hatt så voldsomme bivirkninger av seroquel. De fleste skryter av den og har god effekt.

Ikke les i felleskatalogen. Der står det bivirkninger som de aller, aller fleste aldri vil få. Prøv den og stol på deg selv.

Skrevet

Jeg har brukt denne i ett års tid, i varierende doser fra 25 mg til 900 mg.

I starten er mange plaget med munntørrhet, men dette går over.

De gangene jeg har stått på høye doser (over 600) har jeg tidvis vært plaget av det en annen her skriver; en vanvittig plagsom kribling, eller ved enda høyere doser: paralysering. Hodet er våkent, kroppen helt "lam".

Kroppen reagerer forskjellig på medisinen alt etter hvordan jeg har det, men den bivirkningne jeg alltid har syntes er plagsom er "hangoveren" den gir.

Til tross for dette holder jeg fast ved den, ettersom jeg normalt ikke har noen andre bivirkninger. Felleskatalogen bryr jeg meg lite om, opplistingen av bivirkninger tar alle forbehold, derfor har mange medisiner lange lister med slike.

Gjest pokker_så_anonym
Skrevet

er ny her.

har stått på alt i felleskatalogen, bl.a denne her. Jeg måtte gi meg på 400 mg pga en sinnssyk angst og depresjon før jeg skulle sovne etter et års tid, lå paralysert i senga og klarte ikke røre meg.

Har enda noe tabletter det hender jeg tar bare for å få sove, merker ikke noe da. Hørt andre stå på dem og si de er fine men langtidseffekter vet jeg ikke åssen det er med.

Takk for svar! :)

Gjest pokker_så_anonym
Skrevet

''og pluteslig død''

Alle de du får svar ifra her som har prøvd seroquel har ihvertfall ikke avgått ved døden :). Jeg har enda ikke hørt om noen som har hatt så voldsomme bivirkninger av seroquel. De fleste skryter av den og har god effekt.

Ikke les i felleskatalogen. Der står det bivirkninger som de aller, aller fleste aldri vil få. Prøv den og stol på deg selv.

Takk for svar! :) Nei, jeg regner forsåvidt ikke svar fra dem som har hatt max uflaks og avgått ved døden som bivirkning. :P

Det jeg tenkte på var at kanskje mange vegrer seg for å ta slike medisiner med så potensielle, alvorlige bivirkninger. Å få ufrivillige ansiktsbevegelser som ikke går vekk eller diabetes, er jo også alvorlig.

Men regner med at det ikke er farlig å forsøke en lavere dosering. Men er skeptisk ja.

Gjest pokker_så_anonym
Skrevet

Jeg har brukt denne i ett års tid, i varierende doser fra 25 mg til 900 mg.

I starten er mange plaget med munntørrhet, men dette går over.

De gangene jeg har stått på høye doser (over 600) har jeg tidvis vært plaget av det en annen her skriver; en vanvittig plagsom kribling, eller ved enda høyere doser: paralysering. Hodet er våkent, kroppen helt "lam".

Kroppen reagerer forskjellig på medisinen alt etter hvordan jeg har det, men den bivirkningne jeg alltid har syntes er plagsom er "hangoveren" den gir.

Til tross for dette holder jeg fast ved den, ettersom jeg normalt ikke har noen andre bivirkninger. Felleskatalogen bryr jeg meg lite om, opplistingen av bivirkninger tar alle forbehold, derfor har mange medisiner lange lister med slike.

Takk for svar! :-) Virker som om mange har nytte av medisinen, så mulig det er lurt av meg å gi det et forsøk.

Nei, det er sikkert dumt å lese om bivirkninger. Men klarer ikke la være, kritisk som jeg er. Håper medisinen fortsetter å funke bra for deg. :)

Gjest lihil
Skrevet

Takk for svar! :)

De fleste medisner har lange bivirkningslister. Vi tar mange av dem uten å tenke stort over det...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...