Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I et innlegg nedover her er det en som nevner en person med 92 eller var det 72 distinkte personligheter. Jeg ser på Sybill, en amerikansk film hvor hovedpersonen har 16 personligheter. Hun hadde en svært traumatisk barndom. De forskjellige personlighetene kompleterer den egentlige personen. Men hvem er det?

Det er mye om dette på nettet men jeg har ikke tatt meg tid til å lese alt.

Så; er dette mulig? Kan vi alle fake forskjellige personligheter? Et av kriteriene for denne forstyrrelsen er at man har hukommelsestap, finner klær man ikke har kjøpt, kan sanger man ikke kan, maler vakre malerier selv om man ikke kan male etc. Mine tanker går hen til bipolar lidelse. Der kan det virke som om man opererer med to forskjellige personligheter, men det oppstår intet hukommelsestap. Man bare lurer på hvem fanken man er helt til noen foreslår diagnosen. ( En lettelsens dag for meg forøvrig)

Denne diagnosen blir mer brukt i USA enn i resten av verden. Er det et tankekors? Det skal visst være 1% av de som lider av en personlighetsforstyrrelse som har denne lidelsen.

Noen synspunkter?

Fortsetter under...

serenity777
Skrevet

Det er velkjent att denne diagnosen bare blir satt av terapeuter som selv tror på lidelsen. Og att det er en epidemi, fra å være ukjent i mange tiår, til en masse diagnostiseringer.

Søk litt på "the satanic panic" så finner du litt om denne galskapen satt i system.

Skrevet

Det er velkjent att denne diagnosen bare blir satt av terapeuter som selv tror på lidelsen. Og att det er en epidemi, fra å være ukjent i mange tiår, til en masse diagnostiseringer.

Søk litt på "the satanic panic" så finner du litt om denne galskapen satt i system.

Hva har dette med satan å gjøre?

serenity777
Skrevet

Hva har dette med satan å gjøre?

Les linken under

Olav Femte
Skrevet

OK - jeg er vel ikke den som dere vil ha her. Men vi har alle våre problemer...ikke sant?

Men jeg har gjort noe galt - bare ytre meg og det er ikke så bra..kanskje for noen. Men vi er alle mennesker av kjøtt å blod-og hjernen.

Annonse

Gjest Hulderen
Skrevet

''Mine tanker går hen til bipolar lidelse. Der kan det virke som om man opererer med to forskjellige personligheter, men det oppstår intet hukommelsestap. Man bare lurer på hvem fanken man er helt til noen foreslår diagnosen. ( En lettelsens dag for meg forøvrig)''

Kontrollerte du selv når du skulle være de to personlighetene? Og var du den ene i et miljø og den andre i et annet?

Skrevet

''Mine tanker går hen til bipolar lidelse. Der kan det virke som om man opererer med to forskjellige personligheter, men det oppstår intet hukommelsestap. Man bare lurer på hvem fanken man er helt til noen foreslår diagnosen. ( En lettelsens dag for meg forøvrig)''

Kontrollerte du selv når du skulle være de to personlighetene? Og var du den ene i et miljø og den andre i et annet?

Godt spørsmål. Nei, jeg kunne ikke kontrollere det. Uff, dette får meg tilbake i tiden. Jeg er sjeleglad det finnes medisiner. Det marerittet der..... men på den annen side; når det først var bra var det jo så veldig bra! Men for alt det de stundene det var verdt, fy søren så glad jeg er for at det er over.

Uansett. Sybill trigger noe dypt inne i meg.

Gjest very merry
Skrevet

Lest litt om dette, begynte seriøst å lure på om det beskrev meg. Men så kom jeg over boken "Bare jeg..., en dissosiativ identitetsforstyrrelse''. Tror det beskriver meg mer. Synd at en må finne ut av seg selv alltid, synd at ingen forstår! Har bestilt boken!

Gjest Hulderen
Skrevet

Godt spørsmål. Nei, jeg kunne ikke kontrollere det. Uff, dette får meg tilbake i tiden. Jeg er sjeleglad det finnes medisiner. Det marerittet der..... men på den annen side; når det først var bra var det jo så veldig bra! Men for alt det de stundene det var verdt, fy søren så glad jeg er for at det er over.

Uansett. Sybill trigger noe dypt inne i meg.

Jeg skjønner at det må ha vært tøft. Godt at du er ute av det. Jeg lurer på en ting til. Men du trenger ikke svare hvis dey skapet ubehag for deg å tenke på det.

Den du er nå, er det en av de to personlighetene du hadde før?

Skrevet

Jeg skjønner at det må ha vært tøft. Godt at du er ute av det. Jeg lurer på en ting til. Men du trenger ikke svare hvis dey skapet ubehag for deg å tenke på det.

Den du er nå, er det en av de to personlighetene du hadde før?

Nei det er den tredje personligheten. En dypere og mer samlet meg. En som er hel og ikke fragmentert.

Gjest Hulderen
Skrevet

Nei det er den tredje personligheten. En dypere og mer samlet meg. En som er hel og ikke fragmentert.

Takk for svaret!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...