Gå til innhold

Hadde dere ledd av dette?

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Jøsses..... det er i så fall DE som har fjern humor, ikke dere.... Jeg skjønner VELDIG godt din reaksjon og hadde virkelig reagert på en slik idiotisk oppførsel!

Fortsetter under...

Gjest segunda
Skrevet

Jeg fatter og begriper ikke hva som skal være morsomt ved dette,men det kan være en intern humor i familien som jeg ikke vet om.

Ikke bry dere om de er sure eller ikke, og legg dette bak dere. Dere har sagt i fra hva dere mener og så fortsetter livet;-)

Skrevet

Jeg fatter og begriper ikke hva som skal være morsomt ved dette,men det kan være en intern humor i familien som jeg ikke vet om.

Ikke bry dere om de er sure eller ikke, og legg dette bak dere. Dere har sagt i fra hva dere mener og så fortsetter livet;-)

Absolutt ikke morsomt. Jeg hadde blitt drittsur. Og det er en av grunnene til at vi er veldig nøye med hvem som har nøkkel til huset vårt. Det er bare en person utenom oss som har nøkkel, og vedkommende har forbud mot å fortelle andre at h*n har den. Vi har nemlig venner/slektninger som kunne ha funnet på noe lignende.

Skrevet

Absolutt ikke morsomt. Jeg hadde blitt drittsur. Og det er en av grunnene til at vi er veldig nøye med hvem som har nøkkel til huset vårt. Det er bare en person utenom oss som har nøkkel, og vedkommende har forbud mot å fortelle andre at h*n har den. Vi har nemlig venner/slektninger som kunne ha funnet på noe lignende.

Oooops, skulle til trådstarter...

Skrevet

Jeg hadde følt meg invadert om noen gikk ubedt inn i huset mitt og rotet rundt. Og jeg hadde vært sint og frustrert over å måtte bruke tid å krefter på å rydde opp.

I tillegg hadde jeg måttet bruke tid på å fordøye tiden jeg gikk rundt å lurte på om det hadde vært innbrudd.

Man leser tidvis i avisene om folk som holder på slik med hverandre. Tror det er flere enn meg som grøsser litt på ryggen da. Slike venner gjør fiender heller overflødige.

''Nå har situasjonen blitt slik at de som gjorde dette er sure på oss fordi vi ikke kan le av dette. Det har vært veldig mange sure telefoner hvor vi får høre at vi er rare som ikke kan synes dette er morsomt.

Idag måtte jeg trøste vedkommende fordi hun var veldig lei seg og ropte og bar seg i telefonen. Nå vil jeg ha fred.''

Dette hadde fått meg til å fly i flint, helt, fullstendig og hjertelig. En ting er at de pga sin noe sære og ubetenksomme 'humor' gjør noe slikt.

Men når de finner ut at spøken over hodet ikke faller i smak er voksne nok til å be om unnskyldning, men velger å bebreide dere for å bli sure. Det tar kaken og hele resten av oppdekningen. De vil bestemme og kontrollere hvilke grenser dere skal ha.

Hvordan vil det funke å skrive et likelydende brev til dem det gjelder? Fortell dem at dere over hodet ikke setter pris på slik 'praktisk humor'. Det er derfor dere aldri holder på med slik selv. Og det burde de ha skjønt.

Si at dere er frustrert over det de gjorde, men enda mer skuffet over at de ikke er villige til å skvære opp og be om unnskyldning. I stedet går de til angrep på dere. Har de pusset tjukke slekta på dere pga deres 'manglende humor', bør de få høre at slikt er bare siste sort for å slippe å ta ansvar.

Sett døren på gløtt. Kommer de med en skikkelig unnskyldning og innrømmelse av at dette ikke er 'humor' man må akseptere, men at dere hadde rett til å reagere, kan saken legges død. De bør også rydde opp i evt. dritt de har sagt om dere i familien.

Kan noe slikt funke? Eller vil det bare gjøre alt verre.

Det er en viss mulighet for at de oppfører seg som de gjør fordi de føler de har kjørt seg selv inn i et hjørne de ikke kommer seg ut av.

Om det er sånn at slikt må man bare tåle i en vennegjeng eller familie, tror jeg tildelt meg selv retten til å holde nødvendig avstand.

mvh

ShitDiddelyDo
Skrevet

Sånn har faktisk jeg også opplevd, og jeg husker faktisk at hun som eide leiligheten ikke syntes det var like gøy som oss.

Jeg tror du hadde fått flere innlegg fra folk som forsto humoren i dette på et forum for litt pubertale mannfolk. :)

Annonse

Skrevet

Sånn har faktisk jeg også opplevd, og jeg husker faktisk at hun som eide leiligheten ikke syntes det var like gøy som oss.

Jeg tror du hadde fått flere innlegg fra folk som forsto humoren i dette på et forum for litt pubertale mannfolk. :)

Jeg tør nesten ikke å si at jeg synes det var litt morsomt...:)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg tør nesten ikke å si at jeg synes det var litt morsomt...:)

Det er jo litt bra humor, men situasjonen til paret over må kanskje sees an. Vi var i ganske godt ølhumør og rett over tjue da vi gjorde dette. Da kan det på en måte unnskyldes.

Hvis dette er godt voksne mennesker blir det derimot litt sært.

Dessuten er det kanskje litt drøyt å gjøre det når de er på ferie. Det siste man har lyst til å gjøre etter en ferie er vel ommøblere når man kommer hjem. :)

Skrevet

Det er jo litt bra humor, men situasjonen til paret over må kanskje sees an. Vi var i ganske godt ølhumør og rett over tjue da vi gjorde dette. Da kan det på en måte unnskyldes.

Hvis dette er godt voksne mennesker blir det derimot litt sært.

Dessuten er det kanskje litt drøyt å gjøre det når de er på ferie. Det siste man har lyst til å gjøre etter en ferie er vel ommøblere når man kommer hjem. :)

Jeg tror man skal se _veldig_ godt an hvem man utsetter for den typen stunts, men hvis man gjør noe sånt mot en som selv er et råskinn på practical jokes kan det bli moro:)

Mary Poppins
Skrevet

Wow her var det mye sure damer..

Jeg hadde ikke syntes det var kjempemorsomt jeg heller, men samtidig hadde jeg skjønt at det var en spøk, og derfor ikke blitt "dritsur," "forbannet," "piss sur" osv,

Jeg hadde dog forventet at de som gjorde dette ryddet alle møblene tilbake igjen.

tzatziki1365380058
Skrevet

''Det hører med til historien at jeg og min mann har opplevd veldig mange ubehageligheter i form av at fulle mennesker som har kommet og truet oss, telefonterror og det som verre er. Dette vet de som gjorde denne "morsomheten". ''

På bakgrunn av det du skriver her, synes jeg "spøken" var altfor drøy.

Men siden vi ikke har noen som truer oss eller noe sånt, hadde jeg nok ledd ganske fort dersom noen av våre gode venner eller familiemedlemmer hadde gjort noe sånt. Ikke med en gang, og jeg hadde blitt sur over å måtte rydde tilbake, men det hadde gått ganske fort over tror jeg.

Men det er altså helt avhengig av hjem som hadde gjort det.

Men hadde de malt om huset/rom i huset, hadde jeg blitt SUR! Og i alle fall forventet at de fikset skaden selv.

Gjest uten humor?
Skrevet

''Det hører med til historien at jeg og min mann har opplevd veldig mange ubehageligheter i form av at fulle mennesker som har kommet og truet oss, telefonterror og det som verre er. Dette vet de som gjorde denne "morsomheten". ''

På bakgrunn av det du skriver her, synes jeg "spøken" var altfor drøy.

Men siden vi ikke har noen som truer oss eller noe sånt, hadde jeg nok ledd ganske fort dersom noen av våre gode venner eller familiemedlemmer hadde gjort noe sånt. Ikke med en gang, og jeg hadde blitt sur over å måtte rydde tilbake, men det hadde gått ganske fort over tror jeg.

Men det er altså helt avhengig av hjem som hadde gjort det.

Men hadde de malt om huset/rom i huset, hadde jeg blitt SUR! Og i alle fall forventet at de fikset skaden selv.

Jeg har nå bedt om unnskyldning fordi jeg ble sur (jeg var redd) minst 5 ganger. Fortsatt får jeg telefoner om hvordan i all verden vi kunne reagere sånn. Gråt og spetakkel. Jeg gir opp, flytter til nordpolen.

Mandolaika
Skrevet

Jeg har nå bedt om unnskyldning fordi jeg ble sur (jeg var redd) minst 5 ganger. Fortsatt får jeg telefoner om hvordan i all verden vi kunne reagere sånn. Gråt og spetakkel. Jeg gir opp, flytter til nordpolen.

Da er dette folk som ikke er riktig vel bevart, spør du meg.

Annonse

Skrevet

''Jeg har nå bedt om unnskyldning fordi jeg ble sur (jeg var redd) minst 5 ganger. Fortsatt får jeg telefoner om hvordan i all verden vi kunne reagere sånn. Gråt og spetakkel. Jeg gir opp, flytter til nordpolen.''

Jeg støtter de andre som skriver at dette ikke var morsomt. Særlig mtp deres forhistorie, men uansett.

Fatter ikke hvorfor du / dere skal be om unnskyldning?? Det burde vært omvendt, med mindre det ligger meir bak som du ikke har opplyst om.

Tror det beste er å ignorere disse hysteriske reaksjonene, f.eks ved å si at du / dere har lagt det bak dere og ikke ser hensikten med å diskutere det videre.

I den store sammenhengen er det en fillesak, men dog en irriterende sådan. Lykke til :-)

tzatziki1365380058
Skrevet

Det høres ikke ut som om disse folka har det helt bra med seg selv. Eventuelt har de dårlig samvittighet som kommer til uttrykk på denne merkelige måten.

Selv om jeg kunne ha ledd av noe sånt, skjønner jeg godt at andre ikke gjør det. Såpass burde disse folka også skjønne.

Håper det roer seg.

ShitDiddelyDo
Skrevet

'' Jeg har nå bedt om unnskyldning fordi jeg ble sur (jeg var redd) minst 5 ganger. Fortsatt får jeg telefoner om hvordan i all verden vi kunne reagere sånn. Gråt og spetakkel. Jeg gir opp, flytter til nordpolen.''

Disse folka høres mer suspekte ut nå enn da jeg kun hadde lest hovedinnlegget. Gråt og spetakkel? Jau. Jeg tror kanskje det er disse som burde flytte til nordpolen.

Gjest xbellax
Skrevet

Jeg klarer ikke for mitt bare liv skjønne hvorfor i alle dager du skal be om unnskyldning og hvorfor i herrens navn du gidder finne deg i dette her.

Gjest rattmuffe
Skrevet

Gråt og spetakkel? ;) Hva er det som går av slike mennesker?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg kan ikke se en eneste smule med humor i dette.

Skrevet

Sur de og da, og sikkert en stund etterpå, men forhåpentligvis hadde dette vært en god historie senere :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...