Gjest lurer på litt Skrevet 7. mai 2011 Skrevet 7. mai 2011 Oppfølgingstjenesten for Psykisk Helse & Rus har administrert mine medisiner siden 06. 2 tilfeller der jeg hadde samla opp piller(var egentlig bare glemte doser - og noen få truxal) Det jeg lurer på.. Kan jeg kreve å få styre medisinene mine selv? Jeg må så og si hver uke korrigere innholdet i dossetten da det stadig ligger feil medisin/mengde. Lurer på hvor syk jeg ville blitt om jeg ikke var oppegående nok til å oppdage disse feilene - doble doser,meds jeg har slutta med,andre mangler ol. Hvis ikke legen godtar det, hvem kan jeg da henvende meg til? 0 Siter
Gjest xbellax Skrevet 7. mai 2011 Skrevet 7. mai 2011 Ta en prat med primærlegen din så finner dere sammen ut hva som kan fungere for deg. 0 Siter
Gjest lurer på litt Skrevet 7. mai 2011 Skrevet 7. mai 2011 Ta en prat med primærlegen din så finner dere sammen ut hva som kan fungere for deg. Takk for svar! Har hatt den praten en gang før, vet ikke om fastlegen er interessert i å vurderere det min vei engang-men den som intet våger, intet vinner :-) det verste som kan skje, er å få et nei 0 Siter
Gjest xbellax Skrevet 7. mai 2011 Skrevet 7. mai 2011 Takk for svar! Har hatt den praten en gang før, vet ikke om fastlegen er interessert i å vurderere det min vei engang-men den som intet våger, intet vinner :-) det verste som kan skje, er å få et nei Har du en fast behandler? Psykiater/psykolog? Det er en lege ved helse & rus som deler ut medikamentene til deg? Kan du evt snakke med vedkommende? Hvorfor er du på helse & rus nå, har du aktuelle rusproblemer i dag? Isåfall er det jo forstålig at de fortsatt ønsker å hjelpe deg men om det har skjedd bedring hos deg bør det jo være naturlig at du tar over ansvaret. 0 Siter
Gjest lurer på litt Skrevet 8. mai 2011 Skrevet 8. mai 2011 Har du en fast behandler? Psykiater/psykolog? Det er en lege ved helse & rus som deler ut medikamentene til deg? Kan du evt snakke med vedkommende? Hvorfor er du på helse & rus nå, har du aktuelle rusproblemer i dag? Isåfall er det jo forstålig at de fortsatt ønsker å hjelpe deg men om det har skjedd bedring hos deg bør det jo være naturlig at du tar over ansvaret. ''Har du en fast behandler? Psykiater/psykolog? Det er en lege ved helse & rus som deler ut medikamentene til deg? Kan du evt snakke med vedkommende? Hvorfor er du på helse & rus nå, har du aktuelle rusproblemer i dag? Isåfall er det jo forstålig at de fortsatt ønsker å hjelpe deg men om det har skjedd bedring hos deg bør det jo være naturlig at du tar over ansvaret.'' Det er ingen rus her - de har både de psykisk syke og de med rusproblemer. Er ikke sikker på behandler..jo, altså - de to fra oppfølgingstj. er sykepleiere, denne personen jeg har fra rehabiliteringsteamet er psykepleier og så er det fastlegen da. Jeg trur det er fastlegen som har bestemt at medisinene skal styres derfra, men når det bare blir feil..jaja, har jeg overlevd så lenge klarer jeg det jo ei stund til..er bare litt kjipt å være avhengig av andre for å få meds. misforståelser, plutselig ikke få medsa..nei men Tusen takk for nok ett svar "xbellax" 0 Siter
Gjest xbellax Skrevet 8. mai 2011 Skrevet 8. mai 2011 ''Har du en fast behandler? Psykiater/psykolog? Det er en lege ved helse & rus som deler ut medikamentene til deg? Kan du evt snakke med vedkommende? Hvorfor er du på helse & rus nå, har du aktuelle rusproblemer i dag? Isåfall er det jo forstålig at de fortsatt ønsker å hjelpe deg men om det har skjedd bedring hos deg bør det jo være naturlig at du tar over ansvaret.'' Det er ingen rus her - de har både de psykisk syke og de med rusproblemer. Er ikke sikker på behandler..jo, altså - de to fra oppfølgingstj. er sykepleiere, denne personen jeg har fra rehabiliteringsteamet er psykepleier og så er det fastlegen da. Jeg trur det er fastlegen som har bestemt at medisinene skal styres derfra, men når det bare blir feil..jaja, har jeg overlevd så lenge klarer jeg det jo ei stund til..er bare litt kjipt å være avhengig av andre for å få meds. misforståelser, plutselig ikke få medsa..nei men Tusen takk for nok ett svar "xbellax" Ah, jeg skjønner, kjenner ikke så godt til den typen oppfølgingstjeneste. Jeg vil tro mye av dette har med å gjøre om du er stabil nok, over tid, til å ta over dine medisiner selv og forhistorien din ( feks om du har sløvet med dette flere ganger, xantall selvmords forsøk, osv). Jeg vet ikke hvorfor du i utgangspunktet får dosett men antar at der har vært grunnlag for det. Uansett bør det legges vekt på at du faktisk må korrigere dosetten hver enda uke. Det er 2 sykepleiere som går igjenom dosetter og det er rimelig fantastisk at det skjer feil omtrent hver uke. Av og til må man kreve, har jeg funnet ut, "fra høsten tar jeg hånd om mine medikamenter selv"(evt kan du begrunne med det du nevner i første innlegg), av og til kommer man lenger med det enn hundre spørsmål man aldri får svar på. Håper på en god løsning for deg. 0 Siter
Gjest lurer på litt Skrevet 8. mai 2011 Skrevet 8. mai 2011 Ah, jeg skjønner, kjenner ikke så godt til den typen oppfølgingstjeneste. Jeg vil tro mye av dette har med å gjøre om du er stabil nok, over tid, til å ta over dine medisiner selv og forhistorien din ( feks om du har sløvet med dette flere ganger, xantall selvmords forsøk, osv). Jeg vet ikke hvorfor du i utgangspunktet får dosett men antar at der har vært grunnlag for det. Uansett bør det legges vekt på at du faktisk må korrigere dosetten hver enda uke. Det er 2 sykepleiere som går igjenom dosetter og det er rimelig fantastisk at det skjer feil omtrent hver uke. Av og til må man kreve, har jeg funnet ut, "fra høsten tar jeg hånd om mine medikamenter selv"(evt kan du begrunne med det du nevner i første innlegg), av og til kommer man lenger med det enn hundre spørsmål man aldri får svar på. Håper på en god løsning for deg. Takk for svar igjen :-) Jeg får prøve meg på en sånn "fra høsten av..." Vi har møte på torsdag så får vi prøve bli enige i noe. (jeg begynte få dosett etter min første innleggelse) etter det har jeg ikke hatt noe med de å gjøre.. jeg har aldri tatt overdose-bare planer(ønsker), ingen selvmordsforsøk ellers(bare klatre over gjerde til togbane, men ikke mer enn det) og ellers bare tanker. Så det er ikke mye som skal tilsi det at jeg ikke skal få ha dem egentlig! God natt :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.