Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i lang tid brukt antidepressiva(Efexor+Wellbutrin), har det siste halvåret brukt seroquel 200 mg og dette har hjulpet bra på søvnen. Psykiater vil også at jeg skal bruke det profylaktisk mot bp2.

Studiemotivasjonen forandret seg veldig etter jeg begynte på seroquel, har mer søvn, men mindre overskudd og ingen motivasjon.

Problemet er at jeg føler meg tom, tiltaksløs og tung, og at dette skyldes seroquelen.

Kan seroquel virke slik jeg beskriver ?

Fortsetter under...

Gjest sivera
Skrevet

Jeg ble slik du beskriver ihvertfall. Dette forsvant da jeg fikk en annen medisin.

Skrevet

Jeg ble slik du beskriver ihvertfall. Dette forsvant da jeg fikk en annen medisin.

Jeg blei utrolig sliten, trøtt og giddalaus da jeg begynte med seroquel, og etter noen uker begynte jeg på depot-tablettene. Da snudde det fullstendig, og jeg har et fantastisk utbytte av seroquel depot. Tar den mellom 19 og 20 om kvelden, sover godt om natta og fungerer optimalt på dagen. Har virkelig plassert livet mitt i vater - ikke flat, men jeg kan spille på hele mitt register uten at jeg trenger å bekymre meg for å gå for høyt eller for lavt - jeg er rett og slett meg selv igjen etter mange vaklende år.

Har stått på disse i drøyt halvannet år, nå.

Skrevet

Jeg blei utrolig sliten, trøtt og giddalaus da jeg begynte med seroquel, og etter noen uker begynte jeg på depot-tablettene. Da snudde det fullstendig, og jeg har et fantastisk utbytte av seroquel depot. Tar den mellom 19 og 20 om kvelden, sover godt om natta og fungerer optimalt på dagen. Har virkelig plassert livet mitt i vater - ikke flat, men jeg kan spille på hele mitt register uten at jeg trenger å bekymre meg for å gå for høyt eller for lavt - jeg er rett og slett meg selv igjen etter mange vaklende år.

Gjest lenon
Skrevet

Kan jeg spørre deg angående depotvarainten av seroquel: Blir du trøtt av den slik at du får sove om kvelden? /Hvor trøtt blir på kvelden i forhold til vanlig seroquel?

Annonse

Skrevet

Kan jeg spørre deg angående depotvarainten av seroquel: Blir du trøtt av den slik at du får sove om kvelden? /Hvor trøtt blir på kvelden i forhold til vanlig seroquel?

Jeg blir ikke trøtt på samme bedøvende måte som jeg ble av de vanlige tablettene, men har funnet ut at det beste for meg er å ta depottablettene mellom 19 og 20. Rundt 22 er jeg da god og trøtt, men det kan jeg også være om jeg glemmer tablettene, så jeg er ikke helt sikker på om det virker inn sånn sett.

Tar jeg imidlertid tablettene for seint på kvelden, merker jeg at det er tyngre å våkne om morgenen. Ikke den ekstreme hangoverfølelsen jeg hadde på vanlige tabletter - da var jeg fullstendig amøbe og fungerte overhodet ikke før i 13 - 14 - tida. Likevel er jeg trøttere om morran hvis jeg tar depottablettene for seint kvelden før.

Jeg sovner veldig greit om kveldene, stort sett - sovner på under et kvarter, og jeg sover vanligvis natta gjennom. Depottablettene har hatt en like stor betydning for meg som litium i sin tid hadde da jeg endelig fikk rett diagnose og ble medisinert etter det.

Gjest lenon
Skrevet

Jeg blir ikke trøtt på samme bedøvende måte som jeg ble av de vanlige tablettene, men har funnet ut at det beste for meg er å ta depottablettene mellom 19 og 20. Rundt 22 er jeg da god og trøtt, men det kan jeg også være om jeg glemmer tablettene, så jeg er ikke helt sikker på om det virker inn sånn sett.

Tar jeg imidlertid tablettene for seint på kvelden, merker jeg at det er tyngre å våkne om morgenen. Ikke den ekstreme hangoverfølelsen jeg hadde på vanlige tabletter - da var jeg fullstendig amøbe og fungerte overhodet ikke før i 13 - 14 - tida. Likevel er jeg trøttere om morran hvis jeg tar depottablettene for seint kvelden før.

Jeg sovner veldig greit om kveldene, stort sett - sovner på under et kvarter, og jeg sover vanligvis natta gjennom. Depottablettene har hatt en like stor betydning for meg som litium i sin tid hadde da jeg endelig fikk rett diagnose og ble medisinert etter det.

Takk. Vet du om de er vanskelige å få? Lurer på om det må søkes om. Bruker 200 mg. Kunne tenkt meg å prøve pga trøttheten som sitter i dagen etter, hvis de samtidig hjelper med søvnen.

Skrevet

For å presisere: det oppleves ikke som om jeg er medisintrøtt om kveldene, men det kjennes som en helt normal trøtthet, og det føles mye bedre, synes jeg. Jeg er likevel ganske klar på at det er depottablettene som gjør at jeg jevnt over har enkel innsovning og god søvn, for jeg har før oppstart av tablettene hatt sove-mye eller sove-nesten-ingenting - perioder. Aldri har det gått halvannet år med jevnt god søvn.

Skrevet

Takk. Vet du om de er vanskelige å få? Lurer på om det må søkes om. Bruker 200 mg. Kunne tenkt meg å prøve pga trøttheten som sitter i dagen etter, hvis de samtidig hjelper med søvnen.

Fastlegen søkte HELFO om registreringsfritak, og vi fikk godkjent søknaden på relativt kort tid. Vet ikke hva han skrev i søknaden, men det gikk helt smertefritt for min del. Har imidlertid hørt at noen her har fått avslag fordi HELFO krevde en spesialistuttalelse - fastlegen min er riktignok spesialist i almennmedisin, men... Du må regne med en overgangsfase på noen uker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...