Gå til innhold

hvor lenge lever.....


Gjest gravid?

Anbefalte innlegg

sædcellene i "friluft"???

Kan jeg f.eks. bli gravid hvis han spruter på magen min, får dette på fingrene og fingrer meg etter ca 1/2 t?

Eller hvis vi ligger med hverandre uten kondom etter at det har gått for ham først i "friluft"??

Men ellers så lever de vel i 3 døgn inne i skjeden? Stemmer det?

Takknemmelig for svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lenge de lever i friluft vet jeg ikke, men om han har hatt orgasme så er det igjen sædceller i massevis inne i urinrøret etterpå! Så noe samleie uten kondom da er ikke særlig smart...

Sædceller kan visstnok i optimale tilfeller overleve inntil 1 uke inne i kvinnen, men 2 - 4 dager er vel mer sannsynlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eks gravid

Jeg ble gravid etter det du kaller "fingring". Hvor lang tid etterpå mdet foregikk, har jeg glemt. Men det er nok ikke så ofte det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berthold Grünfeld

Det er vanskelig å svare på dine spørsmål. Jeg er mest tilbøyelig til å anta at det er en teoretisk mulighet for befruktning etter at han har hatt sæd på fingrene og "fingret" med deg i etterkant av at det er gått for ham på magen din.

Det skal helst litt sæd til for at befruktning kan finne sted, men man ser også at kvinner blir gravide etter beskjedne mengder, bare sædcellene kommer til rett tid og er tilstrekklig vitale.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Grünfeld

lege/psykiater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berthold Grünfeld

Deter heller tvilsomt, men teoretisk kan man ikke se bort fra det.

Sædceller kan leve opptil tre døgn i de kvinnelige kjønnsorganene, alt mens de venter på at egget skal dukke opp.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Med hilsen

Grünfeld

lege/psykiater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...