Gjest togli Skrevet 7. oktober 2001 Del Skrevet 7. oktober 2001 Opptil flere ganger de siste årene (etter at jeg fikk barn) har jeg vært plaget av øyekatarr. De siste gangene (en gang for ca. 5 mnd. siden og to ganger i løpet av de to siste mnd.), har ingen av barna blitt smittet. Sist fikk jeg fucithalmic av legen og måtte bruke det i tre uker før øyekatarren forsvant. Nå har jeg igjen fått øyekatarr... Igår morges våknet jeg med bittelitt puss i øyet og var ganske rød på den ene siden. Utover dagen forsvant nesten all rødhet. Idag morges var det litt mer puss (men ikke mye) og litt mer rødt. Nå er det et par timer siden jeg stod opp og øyet har kun blitt vasket med rent vann. Rødheten avtar og ikke noe puss å spore.. Er dette øyekatarr? og hvordan bør jeg forholde meg videre... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36434-%C3%B8yekatarr/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob Skrevet 7. oktober 2001 Del Skrevet 7. oktober 2001 Kjære togli, Øyejatarr kan være forårsaket ev infeksjon med bakterier, eventuelt virus, men også av andre ting, som allergi, irriterende gasser, spruyt i øye osv. Fucidin salve hjelper mot mange (men ikke alle) bakterier, og det finnnes også andre antibiotikasalver eller dråper som er effektive mot bakterier. Det kan være noe vanskeligere å behandle øyekatarr forårsaket av virus, men noen virus responderer også på enkelte antivirale midler. Hvis saltvannskylling hjelper synes jeg et det kan tyde på at det er andre irriterende stoff/tilstander som er medvirkende. Jeg vil anbefale at om det ikke er puss prøver du med skylling med salt-, evt rent lunkent vann. Disse har i alle fall ingen bivirkninger Hjelper det er det greiest å slippe de andre midlene. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36434-%C3%B8yekatarr/#findComment-139267 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.