Gå til innhold

Jaha, forhør på apoteket. Hva er rett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer fra apoteket der uten å ha hentet ut noen medisiner fordi den, unnskyld språket, jævla idioten av en apotekansatt kryssforhørte meg angående at legen hadde skrevet NEI på generisk bytte.

Han drev og spurte hvorfor jeg ikke ville ha generisk bytte og om det var min eller legens vilje og om jeg hadde prøvd den generiske varianten. Han sa deretter at hvis jeg ikke hadde prøvd den uorginale varianten hadde ikke legen lov å skrive at jeg skulle ha IKKE generisk, og at jeg egentlig skulle betale mellomlegget selv, og det sa han ETTER at han hadde stilt meg de innledende spørsmålene.

Hva ER dette for noe? Nå føler meg SÅ mistenkeliggjort. Faens apotekfolk!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Send umiddelbart klage til Helsetilsynet v/Fylkeslegen i ditt fylke. Send kopi til Legeforeningen og Apotekforeningen i samme fylke.

Skrevet

Send umiddelbart klage til Helsetilsynet v/Fylkeslegen i ditt fylke. Send kopi til Legeforeningen og Apotekforeningen i samme fylke.

Du sier altså at det han sa var feil? Hva er det som er rett? Altså, har han noe med å drive å stille slike spørsmål?

Jeg kan ikke klage uten at jeg vet hva jeg skal klage på.

Skrevet

Han har da ingenting med å spørre ut deg om resepter legen har skrevet. Gjør som NHD sier og bruk ikke det apotektet noe mer

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du sier altså at det han sa var feil? Hva er det som er rett? Altså, har han noe med å drive å stille slike spørsmål?

Jeg kan ikke klage uten at jeg vet hva jeg skal klage på.

Apoteket skal forholde seg til det legen har skrevet på resepten. Om de har mistanke om at noe er faglig galt, skal de spørre legen - ikke pasienten.

De ska i hvert fall ikke leke politi på vegne av NAV/Helfo!

Gjest xbellax
Skrevet

Jeg ville itillegg til hva NHD sier gått tilbake og fått navnet på vedkommende. Det er viktig at dette treffer ikke bare apoteket men også rette vedkommende.

Skrevet

Apoteket skal forholde seg til det legen har skrevet på resepten. Om de har mistanke om at noe er faglig galt, skal de spørre legen - ikke pasienten.

De ska i hvert fall ikke leke politi på vegne av NAV/Helfo!

Nei, det sa jeg også til han, at dette var noe LEGEN MIN måtte ta opp med meg og ikke han. Dust. Så jeg nappet tilbake resepten min og gikk.

Skrevet

Jeg ville itillegg til hva NHD sier gått tilbake og fått navnet på vedkommende. Det er viktig at dette treffer ikke bare apoteket men også rette vedkommende.

Fristende!

Skrevet

Han har da ingenting med å spørre ut deg om resepter legen har skrevet. Gjør som NHD sier og bruk ikke det apotektet noe mer

Jeg tenkte det skulle bli mitt faste apotek, men ei. Fjottefyr.

Skrevet

Jeg tenkte det skulle bli mitt faste apotek, men ei. Fjottefyr.

Skikkelig fjott, ja. Finn deg et annet fast apotek, det er gansk kort mellom apotekene i byen her da.

Skrevet

Skikkelig fjott, ja. Finn deg et annet fast apotek, det er gansk kort mellom apotekene i byen her da.

Jepp.

Gjest Jauda, atttttter en gang
Skrevet

Skal vi se kjekken, nå få vi skolere deg litt vettu..

Når du gir noen et råd, og kanskje litt spesiellt dersom du gjør det her inne, så bør du, ved siden av å si hva vedkommende bør gjøre, forklare hvorfor vedkommende bør gjøre det du foreslår.

Da skjønner personen hva som er feil og rett, og hvorfor du gir de råd du gir og skjønner "tyngden" bak den jobben h*n bør utføre.

*kremt*

Mary Poppins
Skrevet

Skal vi se kjekken, nå få vi skolere deg litt vettu..

Når du gir noen et råd, og kanskje litt spesiellt dersom du gjør det her inne, så bør du, ved siden av å si hva vedkommende bør gjøre, forklare hvorfor vedkommende bør gjøre det du foreslår.

Da skjønner personen hva som er feil og rett, og hvorfor du gir de råd du gir og skjønner "tyngden" bak den jobben h*n bør utføre.

*kremt*

Herregud for et teit svar.

tzatziki1365380058
Skrevet

Verste jeg har hørt! For en tullebukk! Dette har da ikke han noe med.

Helt enig med hr. Dahl! Klag!!

Skrevet

Verste jeg har hørt! For en tullebukk! Dette har da ikke han noe med.

Helt enig med hr. Dahl! Klag!!

Jeg skulle spurt med en gang hva han hadde med dette å gjøre, og ikke svart på spørsmålene, men jeg tenkte at han hadde litt hyggeligere intensjoner.

Vet ikke om jeg orker å klage. Han har navnet mitt og det liker jeg ikke helt.

Skrevet

Nei, det sa jeg også til han, at dette var noe LEGEN MIN måtte ta opp med meg og ikke han. Dust. Så jeg nappet tilbake resepten min og gikk.

Pasientombudet, evt. psykiatrisk pas.ombud kan hjelpe deg med å skrive en klage om du føler behov for det.

Klager oppfattes som regel mest saklig jo mindre adjektiver man bruker og jo mer objektivt man klarer å fremstille hendelsen.

mvh

Skrevet

Fristende!

Kan du angi ganske nøyaktig tidspunkt, kølappnr. og i hvilken kasse du ble ekspidert, kan dette også hjelpe med å identifisere vedkommende. I tillegg til utseende.

Forstår godt du er fortørnet.

mvh

Skrevet

Pasientombudet, evt. psykiatrisk pas.ombud kan hjelpe deg med å skrive en klage om du føler behov for det.

Klager oppfattes som regel mest saklig jo mindre adjektiver man bruker og jo mer objektivt man klarer å fremstille hendelsen.

mvh

Uff, tror ikke jeg gidder å bruke tid på det. Beklageligvis.

Gjest headpain
Skrevet

Hvorfor skape drama fordi en uerfaren apotekansatt pga en missforståelse?

Hadde heller stått på mitt, evnt bedt om å få prate med den som har lederansvaret.

Av og til hjelper det å telle til 10

Skrevet

Uff, tror ikke jeg gidder å bruke tid på det. Beklageligvis.

Det er en kost-nyttevurdering du gjør best selv.

At du lot være å handle der må ha gitt den apotekansatte et visst hint om hva du syntes om framferden.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...