cathlin Skrevet 9. mai 2011 Skrevet 9. mai 2011 Kommer fra apoteket der uten å ha hentet ut noen medisiner fordi den, unnskyld språket, jævla idioten av en apotekansatt kryssforhørte meg angående at legen hadde skrevet NEI på generisk bytte. Han drev og spurte hvorfor jeg ikke ville ha generisk bytte og om det var min eller legens vilje og om jeg hadde prøvd den generiske varianten. Han sa deretter at hvis jeg ikke hadde prøvd den uorginale varianten hadde ikke legen lov å skrive at jeg skulle ha IKKE generisk, og at jeg egentlig skulle betale mellomlegget selv, og det sa han ETTER at han hadde stilt meg de innledende spørsmålene. Hva ER dette for noe? Nå føler meg SÅ mistenkeliggjort. Faens apotekfolk! 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. mai 2011 Skrevet 9. mai 2011 Send umiddelbart klage til Helsetilsynet v/Fylkeslegen i ditt fylke. Send kopi til Legeforeningen og Apotekforeningen i samme fylke. 0 Siter
cathlin Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Skrevet 9. mai 2011 Send umiddelbart klage til Helsetilsynet v/Fylkeslegen i ditt fylke. Send kopi til Legeforeningen og Apotekforeningen i samme fylke. Du sier altså at det han sa var feil? Hva er det som er rett? Altså, har han noe med å drive å stille slike spørsmål? Jeg kan ikke klage uten at jeg vet hva jeg skal klage på. 0 Siter
Dorthe Skrevet 9. mai 2011 Skrevet 9. mai 2011 Han har da ingenting med å spørre ut deg om resepter legen har skrevet. Gjør som NHD sier og bruk ikke det apotektet noe mer 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. mai 2011 Skrevet 9. mai 2011 Du sier altså at det han sa var feil? Hva er det som er rett? Altså, har han noe med å drive å stille slike spørsmål? Jeg kan ikke klage uten at jeg vet hva jeg skal klage på. Apoteket skal forholde seg til det legen har skrevet på resepten. Om de har mistanke om at noe er faglig galt, skal de spørre legen - ikke pasienten. De ska i hvert fall ikke leke politi på vegne av NAV/Helfo! 0 Siter
Gjest xbellax Skrevet 9. mai 2011 Skrevet 9. mai 2011 Jeg ville itillegg til hva NHD sier gått tilbake og fått navnet på vedkommende. Det er viktig at dette treffer ikke bare apoteket men også rette vedkommende. 0 Siter
cathlin Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Skrevet 9. mai 2011 Apoteket skal forholde seg til det legen har skrevet på resepten. Om de har mistanke om at noe er faglig galt, skal de spørre legen - ikke pasienten. De ska i hvert fall ikke leke politi på vegne av NAV/Helfo! Nei, det sa jeg også til han, at dette var noe LEGEN MIN måtte ta opp med meg og ikke han. Dust. Så jeg nappet tilbake resepten min og gikk. 0 Siter
cathlin Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Skrevet 9. mai 2011 Jeg ville itillegg til hva NHD sier gått tilbake og fått navnet på vedkommende. Det er viktig at dette treffer ikke bare apoteket men også rette vedkommende. Fristende! 0 Siter
cathlin Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Skrevet 9. mai 2011 Han har da ingenting med å spørre ut deg om resepter legen har skrevet. Gjør som NHD sier og bruk ikke det apotektet noe mer Jeg tenkte det skulle bli mitt faste apotek, men ei. Fjottefyr. 0 Siter
Dorthe Skrevet 9. mai 2011 Skrevet 9. mai 2011 Jeg tenkte det skulle bli mitt faste apotek, men ei. Fjottefyr. Skikkelig fjott, ja. Finn deg et annet fast apotek, det er gansk kort mellom apotekene i byen her da. 0 Siter
cathlin Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Skrevet 9. mai 2011 Skikkelig fjott, ja. Finn deg et annet fast apotek, det er gansk kort mellom apotekene i byen her da. Jepp. 0 Siter
Gjest Jauda, atttttter en gang Skrevet 9. mai 2011 Skrevet 9. mai 2011 Send umiddelbart klage til Helsetilsynet v/Fylkeslegen i ditt fylke. Send kopi til Legeforeningen og Apotekforeningen i samme fylke. Skal vi se kjekken, nå få vi skolere deg litt vettu.. Når du gir noen et råd, og kanskje litt spesiellt dersom du gjør det her inne, så bør du, ved siden av å si hva vedkommende bør gjøre, forklare hvorfor vedkommende bør gjøre det du foreslår. Da skjønner personen hva som er feil og rett, og hvorfor du gir de råd du gir og skjønner "tyngden" bak den jobben h*n bør utføre. *kremt* 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 9. mai 2011 Skrevet 9. mai 2011 Skal vi se kjekken, nå få vi skolere deg litt vettu.. Når du gir noen et råd, og kanskje litt spesiellt dersom du gjør det her inne, så bør du, ved siden av å si hva vedkommende bør gjøre, forklare hvorfor vedkommende bør gjøre det du foreslår. Da skjønner personen hva som er feil og rett, og hvorfor du gir de råd du gir og skjønner "tyngden" bak den jobben h*n bør utføre. *kremt* Herregud for et teit svar. 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 9. mai 2011 Skrevet 9. mai 2011 Verste jeg har hørt! For en tullebukk! Dette har da ikke han noe med. Helt enig med hr. Dahl! Klag!! 0 Siter
cathlin Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Skrevet 9. mai 2011 Verste jeg har hørt! For en tullebukk! Dette har da ikke han noe med. Helt enig med hr. Dahl! Klag!! Jeg skulle spurt med en gang hva han hadde med dette å gjøre, og ikke svart på spørsmålene, men jeg tenkte at han hadde litt hyggeligere intensjoner. Vet ikke om jeg orker å klage. Han har navnet mitt og det liker jeg ikke helt. 0 Siter
PieLill Skrevet 9. mai 2011 Skrevet 9. mai 2011 Nei, det sa jeg også til han, at dette var noe LEGEN MIN måtte ta opp med meg og ikke han. Dust. Så jeg nappet tilbake resepten min og gikk. Pasientombudet, evt. psykiatrisk pas.ombud kan hjelpe deg med å skrive en klage om du føler behov for det. Klager oppfattes som regel mest saklig jo mindre adjektiver man bruker og jo mer objektivt man klarer å fremstille hendelsen. mvh 0 Siter
PieLill Skrevet 9. mai 2011 Skrevet 9. mai 2011 Fristende! Kan du angi ganske nøyaktig tidspunkt, kølappnr. og i hvilken kasse du ble ekspidert, kan dette også hjelpe med å identifisere vedkommende. I tillegg til utseende. Forstår godt du er fortørnet. mvh 0 Siter
cathlin Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Skrevet 9. mai 2011 Pasientombudet, evt. psykiatrisk pas.ombud kan hjelpe deg med å skrive en klage om du føler behov for det. Klager oppfattes som regel mest saklig jo mindre adjektiver man bruker og jo mer objektivt man klarer å fremstille hendelsen. mvh Uff, tror ikke jeg gidder å bruke tid på det. Beklageligvis. 0 Siter
Gjest headpain Skrevet 9. mai 2011 Skrevet 9. mai 2011 Hvorfor skape drama fordi en uerfaren apotekansatt pga en missforståelse? Hadde heller stått på mitt, evnt bedt om å få prate med den som har lederansvaret. Av og til hjelper det å telle til 10 0 Siter
PieLill Skrevet 10. mai 2011 Skrevet 10. mai 2011 Uff, tror ikke jeg gidder å bruke tid på det. Beklageligvis. Det er en kost-nyttevurdering du gjør best selv. At du lot være å handle der må ha gitt den apotekansatte et visst hint om hva du syntes om framferden. mvh 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.