Gå til innhold

sterke inntrykk, redd for å "vippe over".

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt redd nå...

Har de siste dagene fått panikk/stress eller hva jeg skal kalle det, når det har vært mye lyder rundt meg... hvis tv`en har stått på og mennesker har pratet rundt meg blir alt kaos... det føles som det er hundre ganger sterkere lyder enn før... Det er nok at to mennesker snakker i munnen på hverandre... Jeg klarer ikke å forklare følelsen....

Men enkelt forklart kan det føles som om jeg er bitteliten og hele verden er så stor og mektig...

Har en gnagende uro i kroppen og ingenting hjelper...

Er livredd for at jeg skal "vippe over".... aldri gjort det før, men det er så intenst nå.... kan det skje? Er dette et forvarsel?

Går på cipralex, seroquel og vival.

Gjest signatur her
Skrevet

Hjelper ikke medisinene dine?

Vet hvordan det er. Syns vival hjelper jeg, holder på å eksplodere så tar jeg en vival. Da tåler jeg inntrykk, er som nervene står i spenn men slapper av når jeg tar vival.

Men lurer på hva som skjer!

Skrevet

Når har du time hos noen i hjelpeapparatet? Prøv å skjerm deg hvis du får til det.

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Sånn har jeg det hele tiden.

Slå av TVen, be andre ti stille/dempe seg, og slutte å snakke uavbrutt, gjør de ikke det gå på ditt rom.

Man kan også putte ørepropper i ørene, det er ganske greit av og til for mennesker har en tendens til å le høyt og i munnen på hverandre og lage bråk, på den måten. Særlig ler de høyt på bussen, derfor tar jeg ikke buss.

Jeg kan også føle at det "vipper over", men da trekker jeg meg tilbake hvis det ikke nytter å få andre til å snakke lavere eller langsommere og ikke lage bråk og gnål.

Jeg prøver å holde det ut, og når jeg er uthvilt går det bra, men i perioder hvor jeg blir sliten av stadige gravearbeider over alt i Oslo, de bråker med sine asfaltknusere rett inn i mine ører, så prøver jeg å ta mine forholdsregler, jeg går ikke like mye ut og jeg setter meg ikke med de mammaene som snakker og ler høyest, jeg syns det får være grenser for bråk.

Da min mann og jeg var på et hoppeloppeland en helg, oppdaget jeg at det slett ikke var barna som bråkte mest, men mødre som skrek til sine barn tvers gjennom bråket og dermed lagde mer bråk. Jeg puttet noe i ørene og tenkte,barn er greit men foreldre noe helt annet. (Min mann sa "jammen har du rett at det går an")

Gjest Svarttrost
Skrevet

Kjenner meg godt igjen i dette jeg. Bare en ting å gjøre, å redusere lydene eller å skjerme seg.

Jeg fikk laget meg støypropper, det forandret alt. Kan IKKE sammenlignes med vanlige propper, disse er formstøpte, og du kan selv velge hvor mye de demper.

Når jeg bruker mine hører jeg alt, men intensiteten og kaoset er borte.

Mine ble dekket gjennom Nav etter utsagn fra div spesialister på at det var hensiktsmessig for meg (de koster noen tusen).

Skrevet

Kjenner meg godt igjen i dette jeg. Bare en ting å gjøre, å redusere lydene eller å skjerme seg.

Jeg fikk laget meg støypropper, det forandret alt. Kan IKKE sammenlignes med vanlige propper, disse er formstøpte, og du kan selv velge hvor mye de demper.

Når jeg bruker mine hører jeg alt, men intensiteten og kaoset er borte.

Mine ble dekket gjennom Nav etter utsagn fra div spesialister på at det var hensiktsmessig for meg (de koster noen tusen).

Tusen takk for svar alle sammen. Kanskje det kan være lurt med ørepropper.

Men hva er det egentlig som skjer? Hva som kan skje? Er det et forvarsel for psykose? Eller bare fordi jeg er sliten? Merker det er spesielt ille på kvelden.

Gjest Svarttrost
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen. Kanskje det kan være lurt med ørepropper.

Men hva er det egentlig som skjer? Hva som kan skje? Er det et forvarsel for psykose? Eller bare fordi jeg er sliten? Merker det er spesielt ille på kvelden.

Jeg får det når jeg er sliten, stressa eller deprimert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...