Gjest rjd2 Skrevet 10. mai 2011 Skrevet 10. mai 2011 Jeg sliter med å føle meg veldig utrygg på andre. Dvs det går greit i profesjonell sammenheng og andre forhold hvor jeg er den som må være den voksne trygge, men ikke i likeverdige forhold. Dette gjør at jeg ikke greier være meg selv eller connecte med andre, med mindre jeg har drukket litt eller er inne i en god flyt. Jeg prøver meg frem med alt fra pusteteknikker til visualisering, til ingen nytte. Finner bare ikke tilbake til "meg selv" igjen slik jeg var før alt helvetet inntraff. Går til en psykolog. Hva er sjansen for at bare samtalene med han skal gjøre meg så trygg at det vedvarer også når jeg ikke ser han mer? Kan medisiner gjøre det lettere, i såfall hvilke? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Psykoterapi kombinert med utprøving i RL er nok den beste intervensjonen. Medisiner kan ha effekt. Små doser antipsykotika: Mindre skeptisk til andre. SSRI: Tykkere hud i sosiale sammenhenger. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.