Gå til innhold

Tidsrom i terapi

Gjest lurer på det også

Anbefalte innlegg

Gjest lurer på det også
Skrevet

Hva er egentlig tanken bak at man kun skal ha en time i uka?

Og når psykologen plutselig lar det gå en måned til neste time, er det alltid det at hun er fullbooket, eller kan det være en tanke bak det som hun ikke kommuniserer?

Gjest Nerda
Skrevet

Om så er tilfelle, så er det jo rart at hun ikke diskuterer det med deg. Jeg synes rett og slett du skal spørre. En del av terapi er også å tørre å spørre der man lurer i tillett til å la seg tørre å bli spurt.

Føler du selv at du trenger tettere oppfølging, synes jeg i alle fall du burde ta det opp. Du har jo ikke noe å tape :)

Gjest ingen plan- bare tull
Skrevet

Tror det er bare surr med dem, ingen plan eller noe! De fleste har ikke peiling på hva de holder på med, min erfaring!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Fast time, på fast dag, fast klokkeslett, fast intervall og klare avtaler om hva en skal arbeide med mellom timene, er det godt belegg for å si at er utprøvd og funnet fornuftig.

Det du nevner i andre avsnitt er det ingen konstruktiv tanke bak. Det er kun rot og dårlig faglig arbeid.

Gjest bipspm
Skrevet

Jeg tror tanken bak er å vise deg at hun ikke er en helt profesjonell og seriøs terapeut, som desverre har litt for mye i bagasjen selv. Så kanskje du bør finne deg en ny terapeut med klarere rammer?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...