Gå til innhold

Vennlige leger/psykiatere

Anbefalte innlegg

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Da en psykolog nå skriver til meg at man ikke kan omgås sin lege privat, så har jeg jo forstått det, men man kan vel bli venner når man ikke er lege/pasient mer?

Men jeg syns det er rart fordi for ca 10 år siden da jeg ikke fikk til å ta en undersøkelse hos en lege på sykehuset som forøvrig var en svært hyggelig lege som fikk meg til å bli glad, så foreslo han at jeg kunne besøke han privat og skrive/ringe han på kvelden når jeg følte for det. Jeg gjorde ikke det da jeg ikke besøker så mange og da jeg ikke skrev på den tiden og telefoner snakker jeg ikke i (hadde det vært nå ville jeg skrevet lange mail til han). Han smilte et av de peneste smilene jeg har sett, og jeg smilte alt jeg kunne tilbake og jeg kjente at jeg likte dette smilende menneske. Senere foreslo han at jeg kunne bli med han på sving-kurs, fordi han fortalte hvor gøy dette er. Jeg smilte bare til han, masse for jeg viste jo ikke hva man sier når man vil være hyggelig, men ikke vil dra på dans.

Uansett, da jeg måtte på sykehuset for å føde, var jeg engstelig og da ville jeg kun at denne legen skulle komme og han kom for han var på vakt, og jeg ble glad. Jeg sa da til sykepleier at han var hyggelig og jeg følte meg trygg. Hun lagde noen rare øyne jeg ikke skjønte hva betydde, men saken er den at, jeg tror ikke helsepersonell skal være så redde for å være vennlige med sine pasienter.

Jeg har gode minner av den legen. Jeg tenker på hvor snill han var mot meg og at jeg burde kanskje skrive og takke han, ja for da var jeg ikke så flink som nå til å gjøre rede for ting. Jeg smilte mest til han, alt jeg kunne, også smilte han til meg og vi smilte til hverandre.

Nå er han sikkert blitt pensjonist, for jeg tror han var rundt 60 år eller kanskje 50?, men veldig pen, for jeg husker de hvite tennene og det kjempestore smilet og det pene grå håret og den høye mannen og de lange armene og han fikk meg til å le så det kilte i magen, ja for han danset og det minnet meg om en langarmet blekksprut.

Jeg elsker å le.

Dette er også et tips til NHD. Jeg syns du er vennlig, men jeg lurer på om du er for nøye med grensen privat og faglig, det er jo riktig i følge loven, men denne legen gjorde meg bare glad, det må jo være det viktigste. Jeg har ikke fortalt denne historien til min psykiater da jeg jo aldri får tid til å si alt, men i dag hadde hun lest mange sider før jeg kom, men hun rakk bare svare på to spørsmål, derimot grundig.

Ha en god kveld.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...