Gå til innhold

Utredning likevel

Anbefalte innlegg

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Vi skal utrede vår datter for asperger syndrom, selv om lærerne i utgangspunktet ikke forstår hvorfor.

Nå sier min psykiater at det er like greit når det både er arvelig og vi foreldre ikke helt skjønner hvorfor hun misforstår så mye.

Nå er det mest min mann som ser ting her hjemme, men jeg oppdaget noen ting i lek på skolen som ikke var så oppløftende.

Jeg sa til min psykiater at "Da ser vi det bare litt an" også svarte hun "Nei jeg tror dere bør utrede for deres egen del også for å ha noen å dele tankene med", ja det forandret alt, dele tankene med noen, det er jo fint. ja så kan andre se og ta avgjørelsen.

Hun trenger muligens hjelp i den frie leken i friminuttene, det er det, men dette kan bedre kartlegges ved en utredning og skoleobservasjon.

Jeg vil helst dra til Sverige, men da sier min psykiater at det er dumt fordi det er god kompetanse i Norge på jenter og asperger, men jeg vet ikke?

Dumt ikke min psykiater kunne utredet henne, det ville vært bedre for meg, slippe nye mennesker og nye steder.

Psykiateren i Sverige har jeg snakket med og likte jeg, men de i Norge på SSBU, satt og lo på et seminar jeg var på og det likte jeg ikke, det opplevde jeg som useriøst.

Men uansett takk for råd.

Jeg tror ikke min datter får diagnose selv om andre tror det, derfor har jeg ikke lyst til å utrede henne, men hvis hun virkelig har asperger selv om hun er sterk muntlig så er det jo bedre å få vite det tidlig og få tilrettelagt den frie leken.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...