Gjest bølger Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Skal til legen for å vurdere om jeg skal fortsette med fluoxetin. Hadde en nedtur selv om jeg brukte de, men ser jeg over en lengre periode er jeg kanskje litt bedre. Likevel ikke så bra som jeg skulle ønske. Noen ganger føler jeg at de gir effekt, mens andre ganger er jeg tilbake der jeg var. Blir derfor veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Skal jeg si til legen at jeg ønsker å fortsette, selv om jeg er usikker på virkningen? Har brukt de i 2 mnd. Har prøvd mye forskjellige kombinasjoner med medisiner. 0 Siter
hvorfor skjer dette?? Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Et særdeles godt råd: Fortell akkurat det du sier her! Enkelt og greit, så lar du legen avgjøre :-) 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Et særdeles godt råd: Fortell akkurat det du sier her! Enkelt og greit, så lar du legen avgjøre :-) Legen måtte forhøre seg med psykiater før jeg fikk medisinen, så jeg vet ikke hvor mye kunnskap han har om psykofarma. Det har hele tiden vært jeg som har avgjort endringer. 0 Siter
Gondor Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Legen måtte forhøre seg med psykiater før jeg fikk medisinen, så jeg vet ikke hvor mye kunnskap han har om psykofarma. Det har hele tiden vært jeg som har avgjort endringer. Kan du ikke få henvisning til en psykiater? De er tross alt utdannet i dette her. Høres tungvint ut at legen først må konfere med en psykiater. Ellers synes jeg du bør fortelle legen akkurat som det er. 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Kan du ikke få henvisning til en psykiater? De er tross alt utdannet i dette her. Høres tungvint ut at legen først må konfere med en psykiater. Ellers synes jeg du bør fortelle legen akkurat som det er. Jeg kunne godt tenkt meg å ha kontakt med psykiater som kunne styre med medisineringen. 0 Siter
Gjest filosi Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Legen måtte forhøre seg med psykiater før jeg fikk medisinen, så jeg vet ikke hvor mye kunnskap han har om psykofarma. Det har hele tiden vært jeg som har avgjort endringer. Hvis det er noen trøst hender det ofte at legene kontakter psyk. for råd og veiledning. Det betyr ikke at de ikke har kunnskapen, men at psyk. kanskje har mer info om deg og ditt (?) Har du kommet opp i ønsket dose? Kanskje du må i en litt høyere dose før du vurderer kutte den. Føler du at nok er nok, så får du si det..men du sier noe om at du noen ganger er bedre..-kanskje det er tegn på at medisinen virker, men at du kanskje bør høyere opp? Jeg aner ikke, bare filosoferer over muligheter 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Si det akkurat som det er. Deretter drøfter dere hva som skal skje videre. 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 12. mai 2011 Skrevet 12. mai 2011 Si det akkurat som det er. Deretter drøfter dere hva som skal skje videre. Jeg bruker nå 20mg fluoksetin, 3mg fluanxol, 300mg wellbutrin. 100mg lamictal som jeg skal slutte med. Kan jeg event. øke fluoksetinen til 40mg og vil det ha noe for seg? Er det event. noe annen kombinasjon som kunne vært bedre? Legen er usikker på kombinasjoner når jeg bruker så mye medisiner. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.