Gjest mye rart man lurer på Skrevet 12. mai 2011 Skrevet 12. mai 2011 Hvordan vet jeg forskjellen? Til vanlig er jeg en stille og rolig person med en hang til tungsinn og litt likegyldighet, unnvikenhet og lavt selvbilde/selvtillit. Svingningene mine går helst nedover og jeg er ofte deprimert. Selvmordstanker og lett selvskading i de verste periodene. Men så har jeg perioder hvor jeg er i storform. Jeg er i godt humør, god selvtillit, får gjort mye husarbeid, har mer energi, engasjerer meg i og diskuterer mer politikk og samfunnsspørsmål med venner, arrangerer sammenkomster, finner på mer med ungene og føler meg som en riktig så god mor, tar kontakt med gamle venner på Facebook og avtaler møter med dem, drar på ting jeg er innbudt til, og er rett og slett veldig sosial. Ler høyt og masse og er veldig morsom (-tror jeg iallefall selv...) Et par-tre ganger i livet har jeg også hatt en veldig ukritisk atferd forbundet med slike perioder som bl. a risiko-bilkjøring. Jeg må si at jeg elsker slike perioder. Da føler jeg at jeg lever livet slik det skal være. Er rett og slett veldig fornøyd med tilværelsen. Det liksom bobler inni meg. Men om det bare er "vanlig godt humør" eller hypomani vet jeg ikke. Hvordan kan jeg vite det? Og hvis det er hypomani, hvorfor er det viktig å medisinere det bort? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.