Gjest Trilafon Skrevet 12. mai 2011 Skrevet 12. mai 2011 Hei. Jeg har stått mer eller mindre fast på Trilafon 8-12 mg daglig siden 2001 pga. angst. Nå har det seg slik at jeg i det siste har problemer med finmotorikken,treffer ikke nøkkelhullet på første forsøk f.eks. Skjelving ved finmotorikk. Kan dette være pga. jeg har stått så lenge på Trilafon? Og vil det kunne gå tilbake ved seponering? Dersom du mener det er pga. Trilafonen har du noe annet preparat å foreslå til bruk mot angst? Det må være et medikament som ikke kommer inn under de nye veitrafikkreglene. Virker Fluoxetin på angst i tillegg til depresjon? På forhånd takk! :-) 0 Siter
bibben Skrevet 13. mai 2011 Skrevet 13. mai 2011 Jeg håper du kan få et godt svar fra nhd, men jeg ville bare dele min egen erfaring med deg: Jeg ble etterhvert temmelig stiv i bevegelsene av Trilafon i de dosene du oppgir. Jeg har gått over på Zyprexa som også har en angstdempende effekt uten å påvirke muskler og ledd. Lykke til ) 0 Siter
Gjest det ville jeg gjort Skrevet 13. mai 2011 Skrevet 13. mai 2011 Hvis det kun er angst du har, og ikke psykoseproblematikk, ville jeg gått over til et SSRI; cipralex, zoloft med mer. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 13. mai 2011 Skrevet 13. mai 2011 Jeg synes ikke Trilafon i disse doser er noe godt alternativ mot angst. De medisiner som er dokumentert å ha best virkning er SSRI som Seroxat, Zoloft, Cipralex. Disse gir litt mer angst de første 2-4 ukene. I denne tiden kan en ha stor nytte av tillegg med Sobril. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.