Gå til innhold

Zoloft

Gjest prøver så godt man kan

Anbefalte innlegg

Gjest prøver så godt man kan
Skrevet

Hei Jeg er ei ung dame på 27, som har gått på Zoloft i en 9 måneders periode pga angst og depresjon. Jeg har nok hatt noe virkning av den, men har vært en utfordring at jeg ikke har klart å øke dosen fra 50 mg. Jeg har prøvd å øke et par ganger på ulike måter, men urinretensjon blir utfallet. Ikke helt drømmebivirkningen for ei som aldri har vært seksuell aktiv. (selvfølgelig ikke for noen, aktiv eller ei). Men ja. Skulle nå prøve å seponere tablettene, men fikk samme problemet også da. På meg ser det ut som om det er endringer i sertralininntaket som gjør dette. Men er det mulig? Løsningen min ble å bare kutte ut alt med en gang, uten noen seponeringstid. Er det skadelig? Hva kan jeg gjøre? Jeg merker nå (fjerde dagen uten noenting) at jeg har hyppige 'elektriske støt' og småkvalm og er uvel. I tillegg blir angsten til dels større. Er det en mulighet for at det blir enklere når all medisin er ute av systemet, eller er det et tegn på at jeg burde holdt meg på 50 mg noe lengre? Er det noen andre medisiner som kan hjelpe mot depresjon og angst som ikke gir urinretensjon som bivirkning? Har prøvd Efexor med akkurat samme problem.

Fortsetter under...

Gjest barelurejegaltså
Skrevet

''Jeg har prøvd å øke et par ganger på ulike måter, men urinretensjon blir utfallet. Ikke helt drømmebivirkningen for ei som aldri har vært seksuell aktiv. ''

Hvorfor gjør du nummer ut av at du aldri har vært seksuell aktiv i denne sammenhengen? Skjønte ikke at dette skulle være relevant, liksom...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...