Gå til innhold

Lurer på om min mann er sjalu på hanen!

Anbefalte innlegg

Madelenemie
Skrevet

Hei!

jeg har ikke opplevd at min mann er sjalu før, men nå overreagerte han voldsomt pga av en hane som ligger her i stuen og er syk.

han har surmult noen dager da han mener det bare er å gjøre kort prosess(hans ord), dessuten vil han ha det ryddig og pent så noe er galt men jeg vet jo ikke hva?

Nå derimot fikk jeg denne klare beskjeden om å lære meg å bli diplomatisk, noe verre kan han ikke si til meg.

Så kom jeg på det at siden noen mennesker blir sjalu på barn så er kanskje min mann sjalu på hanen. ja for det tar tid med en syk hane i huset, det blir at man må tenke på mat og drikke og ro trenger han osv... og jeg må skaffe en dyrlege som vet noe om fugler og det er ikke lett.

Sist jeg var til dyrlegen med Albert ble min mann igjen sur da fuglen døde neste morgen og han satt igjen med en regning han ikke ble glad for.

Hvis man tenker så forskjellig om verden hva gjør man da?

men er han sjalu?

Fortsetter under...

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dark-Angel 82

23

• Madelenemie

17

• ShitDiddelyDo

9

• PieLill

7

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg kan forstå at han blir litt grim hvis du bruker mye tid på en hane. Siden dere har en hane i utgangspunktet antar jeg dere bor på en gård, og for han er nok i så fall hanen bare et dyr som bidrar til gårsdriften ved å legge egg. Det er jo ikke et husdyr, som en f.eks. en hund, og han ville sikkert ikke reagert på at du brukte tid på et sykt kjæledyr.

Jeg tviler på at han er sjalu på en hane, det høres litt rart ut i så fall, men det kan nok irritere ham at du bruker så mye tid på en syk fugl.

Skrevet

Jeg kan forstå at han blir litt grim hvis du bruker mye tid på en hane. Siden dere har en hane i utgangspunktet antar jeg dere bor på en gård, og for han er nok i så fall hanen bare et dyr som bidrar til gårsdriften ved å legge egg. Det er jo ikke et husdyr, som en f.eks. en hund, og han ville sikkert ikke reagert på at du brukte tid på et sykt kjæledyr.

Jeg tviler på at han er sjalu på en hane, det høres litt rart ut i så fall, men det kan nok irritere ham at du bruker så mye tid på en syk fugl.

''og for han er nok i så fall hanen bare et dyr som bidrar til gårsdriften ved å legge egg.''

*host* Skulket du alle biologitimene på skolen? ;o)

ShitDiddelyDo
Skrevet

''og for han er nok i så fall hanen bare et dyr som bidrar til gårsdriften ved å legge egg.''

Ah. Høne + høne = egg ---> kylling ---> mat.

Den rodde jeg pent i land. :)

Gjest Min mening om saken
Skrevet

Jeg synes du skal prøve å ha litt større forståelse for at han er nødt til å tenke økonomi når dere er en så stor familie med bare en inntekt og ganke mange dyr etter som jeg forstår.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg ville aldri godtatt å ha en hane i stua.

Synes din mann virker utrolig tolerant.

Om du vil at hanen skal holdes oppned, og han ikke er enig- så får du holde den opp ned selv.

Annonse

ShitDiddelyDo
Skrevet

I stua er den også, ja. Nei, altså. Det er i overkant. Du kan ikke ha en hane i stua. Hva skjer hvis kua blir syk?

Ikke rart han blir litt gretten.

Dark-Angel 82
Skrevet

Ser flere reagerer på at hanen er i stuen. Vel, hadde det vært min hane, hadde den vært i min stue også, ellers helst på badet, der er det varmere, på den måten slipper kroppen bruke så mye energi på oppvarming.

Har man dyr, så har man dyr. Da får man ta ansvar, og ta godt vare på dem. Uansett.

Jeg tror ikke mann er sjalu på en hane, (hehe, skrev jeg virkelig det?) men jeg tipper han er litt mer realistisk. Det er stor sannsynlighet for at hanen ikke vil klare dette, og dyrlege regninger ER dyre... Akkurat vært ute med flere tusen på hunden vår... *sukk* Så mulig det irriterer han litt, pengene.

Det kan jeg forsåvidt forstå, men igjen, man vil jo ta vare på dyrene på best mulig måte.

Hadde jeg vært deg, ville jeg latt mann være i fred, ikke mas på han. Ta deg av hanen selv.

:)

Skrevet

''Høne + høne = egg ---> kylling ---> mat.''

Høne + høne? Nei, i nå har du tatt litt for mye vin tror jeg. ;o)

Madelenemie
Skrevet

I stua er den også, ja. Nei, altså. Det er i overkant. Du kan ikke ha en hane i stua. Hva skjer hvis kua blir syk?

Ikke rart han blir litt gretten.

Hei!

Jeg bor i Oslo og har vel ingen ku.

Den er inne fordi den er syk.

Dark-Angel 82
Skrevet

Høne= egg.

Hane + høne = kylling i egget.

;)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Hei!

Jeg bor i Oslo og har vel ingen ku.

Den er inne fordi den er syk.

Hadde du hatt ku, og den ble syk... Skulle den også blitt tatt inn i stua?

Madelenemie
Skrevet

Ser flere reagerer på at hanen er i stuen. Vel, hadde det vært min hane, hadde den vært i min stue også, ellers helst på badet, der er det varmere, på den måten slipper kroppen bruke så mye energi på oppvarming.

Har man dyr, så har man dyr. Da får man ta ansvar, og ta godt vare på dem. Uansett.

Jeg tror ikke mann er sjalu på en hane, (hehe, skrev jeg virkelig det?) men jeg tipper han er litt mer realistisk. Det er stor sannsynlighet for at hanen ikke vil klare dette, og dyrlege regninger ER dyre... Akkurat vært ute med flere tusen på hunden vår... *sukk* Så mulig det irriterer han litt, pengene.

Det kan jeg forsåvidt forstå, men igjen, man vil jo ta vare på dyrene på best mulig måte.

Hadde jeg vært deg, ville jeg latt mann være i fred, ikke mas på han. Ta deg av hanen selv.

:)

Hei!

Tusen takk for tips, jeg tar han på badet nå,

Jeg tenker nok helt som deg hva angår dyr,

Jeg tok han jo inn fordi han var slapp og jeg har passet litt ekstra på han fordi han fra han var liten så blek ut.

Annonse

Madelenemie
Skrevet

Hadde du hatt ku, og den ble syk... Skulle den også blitt tatt inn i stua?

Jeg bor i Oslo og jeg har ingen ku!

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Rodde pent i land... *he-he*

Skrevet

''Høne + høne = egg ---> kylling ---> mat.''

Høne + høne? Nei, i nå har du tatt litt for mye vin tror jeg. ;o)

Iht den kjønnsnøytrale ekteskapsloven!

Med vennlig hilsen

Madelenemie
Skrevet

Jeg synes du skal prøve å ha litt større forståelse for at han er nødt til å tenke økonomi når dere er en så stor familie med bare en inntekt og ganke mange dyr etter som jeg forstår.

Hei!

jeg har også inntekt.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg bor i Oslo og jeg har ingen ku!

Vet du ikke har ku. Du sa jo det.

Ville du synes det var rart om jeg tok min syke ku inn i stua? (har ikke ku- men dersom jeg hadde en og den ble syk)

Gjest togli
Skrevet

Hahahahha:))) Jeg tror jeg dauer av latter her :))))))))))))))

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Jeg bor sentralt i Oslo, det fins ikke et menneske her andre enn meg med høner og haner i hagen, men alle naboene syns det er så koselig og barna kommer hit og jeg lar de plukke egg selv.

En mann sa han vurderer å få selv, for han syns det bare ser helt idyllisk ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...