Madelenemie Skrevet 13. mai 2011 Forfatter Skrevet 13. mai 2011 Mannen din er ikke sjalu på hanen. Men han syns nok du bruker for mye tid på den. Jeg hadde ikke likt å ha en hane inne, det hadde jeg opplevd som uhygienisk og ekkelt. Kanskje syns han også at det er det. Hei! den er syk og ligger i et åpent bur, den går ingen steder og jeg skifter aviser og underlag hver morgen, samt vann og mat, nettopp for å unngå lukt. Det er et nødstilfelle å ta han inn, han har det jo best med de andre, men ikke når han er syk/døende. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 13. mai 2011 Skrevet 13. mai 2011 ''Høne + høne = egg ---> kylling ---> mat.'' Høne + høne? Nei, i nå har du tatt litt for mye vin tror jeg. ;o) Hana + høne, skulle det være, og jeg har dessverre glemt å kjøpe vin, så promillen er 0. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 13. mai 2011 Forfatter Skrevet 13. mai 2011 Nei, det var nok ikke meg. Jeg har ingen fugler lengre. Men har vokst opp med forskjellige typer høns og undulater, så jeg liker fugler. Tenker vi må ha en liten hønsegård når ungene blir litt større, er så koslig. ja min mann var skikkelig fortvilt da han kom hjem og oppdaget at jeg hadde kjøpt kyllinger for over et år siden, han ble redd for kager av naboene, men tvert i mot er mennesker kjempeglade. Da jeg luket ute en dag ble jeg sliten av at så mange ropte "Å så herlig, er det mye jobb osv.." eller "Vi hører dem hver dag, det er så herlig" osv... Altså alle naboene syns dette er så trivelig og en mann tenker å skaffe seg noen selv, jeg tror når man bor i en by at det er en ekstra glede for mennesker å komme nærmere naturen. Nabobarna lar jeg komme å plukke egg jeg liker barn. 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 13. mai 2011 Skrevet 13. mai 2011 ja min mann var skikkelig fortvilt da han kom hjem og oppdaget at jeg hadde kjøpt kyllinger for over et år siden, han ble redd for kager av naboene, men tvert i mot er mennesker kjempeglade. Da jeg luket ute en dag ble jeg sliten av at så mange ropte "Å så herlig, er det mye jobb osv.." eller "Vi hører dem hver dag, det er så herlig" osv... Altså alle naboene syns dette er så trivelig og en mann tenker å skaffe seg noen selv, jeg tror når man bor i en by at det er en ekstra glede for mennesker å komme nærmere naturen. Nabobarna lar jeg komme å plukke egg jeg liker barn. ''min mann var skikkelig fortvilt da han kom hjem og oppdaget at jeg hadde kjøpt kyllinger for over et år siden'' Han er tolerant den mannen din. 0 Siter
Dark-Angel 82 Skrevet 13. mai 2011 Skrevet 13. mai 2011 ja min mann var skikkelig fortvilt da han kom hjem og oppdaget at jeg hadde kjøpt kyllinger for over et år siden, han ble redd for kager av naboene, men tvert i mot er mennesker kjempeglade. Da jeg luket ute en dag ble jeg sliten av at så mange ropte "Å så herlig, er det mye jobb osv.." eller "Vi hører dem hver dag, det er så herlig" osv... Altså alle naboene syns dette er så trivelig og en mann tenker å skaffe seg noen selv, jeg tror når man bor i en by at det er en ekstra glede for mennesker å komme nærmere naturen. Nabobarna lar jeg komme å plukke egg jeg liker barn. Å, så koslig! Jeg kjenner jeg savner høns..Gleder meg til det er vår tur. Høre hanen gale om morgenen, plukke egg, og se dem trippe rundt på plenen.Herlig! MIne elsket forresten når jeg kokte spagetti til dem, hehe, da ble de helt ville. Kanskje de trodde det var mark? ;p 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 13. mai 2011 Skrevet 13. mai 2011 Hei! Jeg bor sentralt i Oslo, det fins ikke et menneske her andre enn meg med høner og haner i hagen, men alle naboene syns det er så koselig og barna kommer hit og jeg lar de plukke egg selv. En mann sa han vurderer å få selv, for han syns det bare ser helt idyllisk ut. Jeg tviler ikke på at det er hyggelig med haner, og det er godt det finnes litt dyreliv også i Oslo. Men jeg tror ikke haner er ment å være i stua, og jeg tror det er dette mannen din reagerer på. Det har nok ikke noe med sjalusi å gjøre. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 13. mai 2011 Skrevet 13. mai 2011 Han er ikke sjalu, han er sur og oppgitt over ditt noe overdrevne engasjement i forhold til hanen. Haner hører ikke hjemme inne i stua. Det er dette din mann også mener. 0 Siter
Colette Skrevet 13. mai 2011 Skrevet 13. mai 2011 Jeg tviler ikke på at det er hyggelig med haner, og det er godt det finnes litt dyreliv også i Oslo. Men jeg tror ikke haner er ment å være i stua, og jeg tror det er dette mannen din reagerer på. Det har nok ikke noe med sjalusi å gjøre. ''Men jeg tror ikke haner er ment å være i stua, og jeg tror det er dette mannen din reagerer på. Det har nok ikke noe med sjalusi å gjøre.'' Det er snakk om et sykt dyr her. Og da spiller det da vel ingen rolle hva slags dyr det er så lenge det er lite nok til og kunne være inne? Hovedsaken er at dyret blir tatt vare på og får nødvendig ettersyn og pleie. 0 Siter
Dark-Angel 82 Skrevet 13. mai 2011 Skrevet 13. mai 2011 Jeg tviler ikke på at det er hyggelig med haner, og det er godt det finnes litt dyreliv også i Oslo. Men jeg tror ikke haner er ment å være i stua, og jeg tror det er dette mannen din reagerer på. Det har nok ikke noe med sjalusi å gjøre. Om ikke man skiller den syke fuglen fra de andre, vil den bli hakket ihjel.... Så jeg skjønner godt hun har tatt den inn. Den trenger også ha en høyere tempratur, enklere å ta den inn på badet, sette opp varmekablene, enn å rigge stand nytt bur med varmelampe og hele pakka... Hanen hopper jo ikke rundt, den ligger i ro, da den er syk. 0 Siter
Colette Skrevet 13. mai 2011 Skrevet 13. mai 2011 Som jeg nevte i den andre tråden, skyll med med lunket vann, og masser litt bak, kanskje det løsner opp litt. Syns det er flott du tar vare på hanen din. ''Syns det er flott du tar vare på hanen din. :)'' Helt enig :-) 0 Siter
Dark-Angel 82 Skrevet 13. mai 2011 Skrevet 13. mai 2011 ''Men jeg tror ikke haner er ment å være i stua, og jeg tror det er dette mannen din reagerer på. Det har nok ikke noe med sjalusi å gjøre.'' Det er snakk om et sykt dyr her. Og da spiller det da vel ingen rolle hva slags dyr det er så lenge det er lite nok til og kunne være inne? Hovedsaken er at dyret blir tatt vare på og får nødvendig ettersyn og pleie. Enig. Håper det går fint med både kattene og deg. 0 Siter
Colette Skrevet 13. mai 2011 Skrevet 13. mai 2011 Enig. Håper det går fint med både kattene og deg. Det går fint med oss :-) 0 Siter
Dark-Angel 82 Skrevet 13. mai 2011 Skrevet 13. mai 2011 Det går fint med oss :-) Godt å høre. Alt fint med mine katter også. Friske og i form. Men ene hunden har vært dårlig... Rett før vi mistet henne for et par dager siden. Ble bitt av hoggorm. Men etter å ha fått intravenøs et par dager, og medisiner begynner hun omsider å komme seg på beina. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 13. mai 2011 Skrevet 13. mai 2011 Om ikke man skiller den syke fuglen fra de andre, vil den bli hakket ihjel.... Så jeg skjønner godt hun har tatt den inn. Den trenger også ha en høyere tempratur, enklere å ta den inn på badet, sette opp varmekablene, enn å rigge stand nytt bur med varmelampe og hele pakka... Hanen hopper jo ikke rundt, den ligger i ro, da den er syk. Ok, så har jeg ikke så greie på haner, men dette er svære fugler. Jeg synes kanskje det er litt rart å få sånne følelser for en hane. Jeg gjetter på at mannen også synes det, og derfor reagerer negativt. Omvendt ville han helt sikkert hatt forståelse for det hvis det var en hund eller katt, men han ville reagert hvis hun tok inn en ku (som jeg nå leser at de ikke har). Mitt forslag til hva som burde gjøres med syke (hun bruker ordet "dødssyk" over) skal jeg ikke skrive her, for da får jeg blant annet deg på nakken. 0 Siter
Colette Skrevet 13. mai 2011 Skrevet 13. mai 2011 Godt å høre. Alt fint med mine katter også. Friske og i form. Men ene hunden har vært dårlig... Rett før vi mistet henne for et par dager siden. Ble bitt av hoggorm. Men etter å ha fått intravenøs et par dager, og medisiner begynner hun omsider å komme seg på beina. Huff...så trist:-( Det er så vondt og miste dyr man er glad i. Føler virkelig med deg! Og så noe så unødvendig som et hoggormbitt da... 0 Siter
Dark-Angel 82 Skrevet 13. mai 2011 Skrevet 13. mai 2011 Ok, så har jeg ikke så greie på haner, men dette er svære fugler. Jeg synes kanskje det er litt rart å få sånne følelser for en hane. Jeg gjetter på at mannen også synes det, og derfor reagerer negativt. Omvendt ville han helt sikkert hatt forståelse for det hvis det var en hund eller katt, men han ville reagert hvis hun tok inn en ku (som jeg nå leser at de ikke har). Mitt forslag til hva som burde gjøres med syke (hun bruker ordet "dødssyk" over) skal jeg ikke skrive her, for da får jeg blant annet deg på nakken. Hehe, jeg har hatt høner fra jeg var liten, så jeg er kanskje miljøskadet, men man blir veldig glad i dem. Trillet rundt på mine i dukkevogn, koste og stelte så med dem. Haner er ikke så store, men det avhenger jo litt av hvilken rase det er.. Dyr skal ikke lide mer enn nødvendig. Så om ikke hanen er bedre innen kort tid, ville jeg nok avlivet den om ikke det var hjelp å få... 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 13. mai 2011 Skrevet 13. mai 2011 Hehe, jeg har hatt høner fra jeg var liten, så jeg er kanskje miljøskadet, men man blir veldig glad i dem. Trillet rundt på mine i dukkevogn, koste og stelte så med dem. Haner er ikke så store, men det avhenger jo litt av hvilken rase det er.. Dyr skal ikke lide mer enn nødvendig. Så om ikke hanen er bedre innen kort tid, ville jeg nok avlivet den om ikke det var hjelp å få... Ah. Da er vi enige. Og det ser jeg at også mannen er inne på med sin bruk av uttrykket "kort prosess". Jeg vet at man kan få rare følelser for dyr jeg ikke helt forstår greia med. Hadde en nabo som tidligere tok med seg sin flere meter lange Pyton på jobb fordi den var forkjøla. 0 Siter
Dark-Angel 82 Skrevet 13. mai 2011 Skrevet 13. mai 2011 Huff...så trist:-( Det er så vondt og miste dyr man er glad i. Føler virkelig med deg! Og så noe så unødvendig som et hoggormbitt da... Ja, kan du tenke! Nå har jeg hatt hund i over 20 år, bor nærmest i skogen, men aldri vært ute for bitt før.. Det er vel en første gang for alt... Men ekkelt var det..Og ikke minst dyrt..Hehe. Ja, hva gjør vi ikke for disse dyrene! Ikke noe hyggelig å miste dem nei. Vi mistet jo begge katt på nesten samme tidspunkt for en stund siden. Veldig vondt... Men det ser heldigvis ut til at hunden vil klare seg. 0 Siter
Dark-Angel 82 Skrevet 13. mai 2011 Skrevet 13. mai 2011 Ah. Da er vi enige. Og det ser jeg at også mannen er inne på med sin bruk av uttrykket "kort prosess". Jeg vet at man kan få rare følelser for dyr jeg ikke helt forstår greia med. Hadde en nabo som tidligere tok med seg sin flere meter lange Pyton på jobb fordi den var forkjøla. Gaaad, en forkjølet pytonslange? Hehe, det skulle jeg likt å sett. Slanger er flotte skapninger da, men jeg ville ikke hatt en diger pyton i hus. Møtte på en huggorm for noen dager siden..Det ble en ekkel og ikke minst dyr erfaring gitt... :/ 0 Siter
Colette Skrevet 13. mai 2011 Skrevet 13. mai 2011 Ja, kan du tenke! Nå har jeg hatt hund i over 20 år, bor nærmest i skogen, men aldri vært ute for bitt før.. Det er vel en første gang for alt... Men ekkelt var det..Og ikke minst dyrt..Hehe. Ja, hva gjør vi ikke for disse dyrene! Ikke noe hyggelig å miste dem nei. Vi mistet jo begge katt på nesten samme tidspunkt for en stund siden. Veldig vondt... Men det ser heldigvis ut til at hunden vil klare seg. Nå skjønner jeg hvem du er :-) Det er visst hoggormår i år. Men vi har mye hoggorm hvert år her hvor jeg bor. Føler som sagt med deg:-( 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.