Gå til innhold

Lurer på om min mann er sjalu på hanen!

Anbefalte innlegg

Dark-Angel 82
Skrevet

Nå skjønner jeg hvem du er :-) Det er visst hoggormår i år. Men vi har mye hoggorm hvert år her hvor jeg bor. Føler som sagt med deg:-(

Byttet nick for en tid siden, måtte gi deg et hint. ;)

Tusen takk! Ja, vi får bare holde øynene oppe fremover, men ikke lett...

Fortsetter under...

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dark-Angel 82

23

• Madelenemie

17

• ShitDiddelyDo

9

• PieLill

7

Skrevet

Byttet nick for en tid siden, måtte gi deg et hint. ;)

Tusen takk! Ja, vi får bare holde øynene oppe fremover, men ikke lett...

Hintet holdt :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Gaaad, en forkjølet pytonslange?

Hehe, det skulle jeg likt å sett.

Slanger er flotte skapninger da, men jeg ville ikke hatt en diger pyton i hus. ;)

Møtte på en huggorm for noen dager siden..Det ble en ekkel og ikke minst dyr erfaring gitt... :/

Ble du eller et av dyra dine bitt?

Dark-Angel 82
Skrevet

Ble du eller et av dyra dine bitt?

Ene hunden. Var så vidt hun overlevde.. Men ser heldigvis ut til å gå bra nå. *puh*

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ene hunden. Var så vidt hun overlevde.. Men ser heldigvis ut til å gå bra nå. *puh*

Det er bra! :)

Skrevet

Hadde noen dratt en syk hane inn i stua vår, hadde jeg tilta. Og det har ingen ting med sjalusi og gjøre. Jeg nekter å ha fjærkre i min stue!

Hadde min ektefelle eller andre likvel dratt slike dyr inn i huset, hadde jeg følt meg tråkket på, krenket og ikke respektert. Det ville gått alt for langt over mine grenser for hvordan jeg vil ha det i mitt hjem som jeg bor i. Dessuten hadde jeg syntes det var kvalmt og urenslig.

''Hvis man tenker så forskjellig om verden hva gjør man da?''

Man jenker seg. Du får holde fjærkreet ute av huset. Du må også begrense hvor mye penger du bruker på dyra. Fjærkre er vanskelig å behandle og det mest barmhjertige er oftest å gi dem et kakk i skallen.

Om du knytter deg så mye til dyr at du har vondt for å gi slipp på dem, er det kanskje bedre å ha dyr som er litt mer robuste og langlivede.

mvh

Annonse

Skrevet

Ser flere reagerer på at hanen er i stuen. Vel, hadde det vært min hane, hadde den vært i min stue også, ellers helst på badet, der er det varmere, på den måten slipper kroppen bruke så mye energi på oppvarming.

Har man dyr, så har man dyr. Da får man ta ansvar, og ta godt vare på dem. Uansett.

Jeg tror ikke mann er sjalu på en hane, (hehe, skrev jeg virkelig det?) men jeg tipper han er litt mer realistisk. Det er stor sannsynlighet for at hanen ikke vil klare dette, og dyrlege regninger ER dyre... Akkurat vært ute med flere tusen på hunden vår... *sukk* Så mulig det irriterer han litt, pengene.

Det kan jeg forsåvidt forstå, men igjen, man vil jo ta vare på dyrene på best mulig måte.

Hadde jeg vært deg, ville jeg latt mann være i fred, ikke mas på han. Ta deg av hanen selv.

:)

Problemet er at om man har en ektefelle, må man innrette seg deretter.

For meg ville en syk hane i stua krysset en absolutt grense for hvor langt jeg var villig til å strekke meg. Skulle min mann hatt en hønsegård hadde han måtte innrettet den slik at vi ikke trengte å ta dyra inn i stua, eller avviktlet hele prosjektet.

Nå er det enda mindre sannsynlig at min mann ville holdt høns enn meg...

;-)

mvh

Skrevet

Om ikke man skiller den syke fuglen fra de andre, vil den bli hakket ihjel.... Så jeg skjønner godt hun har tatt den inn.

Den trenger også ha en høyere tempratur, enklere å ta den inn på badet, sette opp varmekablene, enn å rigge stand nytt bur med varmelampe og hele pakka...

Hanen hopper jo ikke rundt, den ligger i ro, da den er syk.

Fjærkre blir syke. Skal man holde fjærkre må man ha en plan for hva man gjør når de blir syke.

Har man en ektefelle som ikke er villig til å gjøre stua til hønsesykehus, må man sørge for en annen løsning slik at alle menneskene kan føle seg vel i sitt eget hjem.

mvh

Gjest Jacoba
Skrevet

Det handler antakelig ikke om hanen, men om kommunikasjon og hvordan hans syn blir mottatt. Han føler seg antakelig ikke respektert for sine meninger.

Skrevet

ja min mann var skikkelig fortvilt da han kom hjem og oppdaget at jeg hadde kjøpt kyllinger for over et år siden, han ble redd for kager av naboene, men tvert i mot er mennesker kjempeglade.

Da jeg luket ute en dag ble jeg sliten av at så mange ropte "Å så herlig, er det mye jobb osv.." eller "Vi hører dem hver dag, det er så herlig" osv...

Altså alle naboene syns dette er så trivelig og en mann tenker å skaffe seg noen selv, jeg tror når man bor i en by at det er en ekstra glede for mennesker å komme nærmere naturen.

Nabobarna lar jeg komme å plukke egg :)

jeg liker barn.

''ja min mann var skikkelig fortvilt da han kom hjem og oppdaget at jeg hadde kjøpt kyllinger for over et år siden, han ble redd for kager av naboene, men tvert i mot er mennesker kjempeglade.''

Du har en veldig, veldig snill og tolmodig mann.

Stell godt med ham. Så har du ham lenge.

mvh

Gjest Jacoba
Skrevet

Å, så koslig! Jeg kjenner jeg savner høns..Gleder meg til det er vår tur. Høre hanen gale om morgenen, plukke egg, og se dem trippe rundt på plenen.Herlig! :)

MIne elsket forresten når jeg kokte spagetti til dem, hehe, da ble de helt ville. Kanskje de trodde det var mark? ;p

''MIne elsket forresten når jeg kokte spagetti til dem, hehe, da ble de helt ville. Kanskje de trodde det var mark? ;p

''

HAHA! Hvordan i alle verdens dager kom du på å koke spaghetti til høner?? :-)

De trodde nok det var mark, ja ;-)

Gjest Hulderen
Skrevet

Hei!

ja jeg snakker ikke til han og jeg går alene på konserten på søndag.

Jeg sitter ikke noe sted og spiller skuespill, det klarer jeg ikke.

''ja jeg snakker ikke til han og jeg går alene på konserten på søndag.

Jeg sitter ikke noe sted og spiller skuespill, det klarer jeg ikke.''

Hvorfor snakker du ikke til mannen din? Veldig mange har forsøkt å forklare til deg hvordan mannen din reagerer. Du er veldig opptatt av at han må ta hensyn til deg, fordi du har Asperger. Men du må også være villig til å ta hensyn til han. Jeg syns du skal be mannen din om unskyldning, og gå sammen på konserten.

Du har en fantastisk mann. Ta vare på ham.

Skrevet

''ja jeg snakker ikke til han og jeg går alene på konserten på søndag.

Jeg sitter ikke noe sted og spiller skuespill, det klarer jeg ikke.''

Hvorfor snakker du ikke til mannen din? Veldig mange har forsøkt å forklare til deg hvordan mannen din reagerer. Du er veldig opptatt av at han må ta hensyn til deg, fordi du har Asperger. Men du må også være villig til å ta hensyn til han. Jeg syns du skal be mannen din om unskyldning, og gå sammen på konserten.

Du har en fantastisk mann. Ta vare på ham.

Enig!

Annonse

Dark-Angel 82
Skrevet

''MIne elsket forresten når jeg kokte spagetti til dem, hehe, da ble de helt ville. Kanskje de trodde det var mark? ;p

''

HAHA! Hvordan i alle verdens dager kom du på å koke spaghetti til høner?? :-)

De trodde nok det var mark, ja ;-)

Hehe, fant det vel egentlig ut ved en tilfeldighet når de fikk matrester. Så ble det bare sånn. Hihi. :)

Dark-Angel 82
Skrevet

Fjærkre blir syke. Skal man holde fjærkre må man ha en plan for hva man gjør når de blir syke.

Har man en ektefelle som ikke er villig til å gjøre stua til hønsesykehus, må man sørge for en annen løsning slik at alle menneskene kan føle seg vel i sitt eget hjem.

mvh

Jeg hadde nok brydd meg mer om å få lindre et annet levende vesens smerte, enn om mann satt å sutret i go`stolen...

Det er snakk om et dyr som ligger i fullstendig ro i en kasse.

Den verken lukter eller griser. Den ligger bare der. Om ikke mann hadde klart å svelge en kamel når det snakk om slike lidelser, hadde han nok fort havnet i hønsehuset selv. ;)

Dyr betyr mye for meg, og det er en viktig del av mitt liv.Våre dyr er endel av familien, og tas vare på deretter. Jeg er klar over at jeg er kanskje noe ekstrem, men jeg kunne ikke levd sammen med en mann som ikke ville gjøre det aller beste for dyrene. Hvilket i dette tilfelle var å ta hanen inn i varmen, og skille den fra de andre slik at den ikke ble hakket i hjel.

Hun kunne så klart hatt en "sykestue" i hønsehuset (skilt fra de andre) med varmelamper og slikt, men det hadde hun ikke.

Kan jo hende mannen bygger noe nå? Hehe. ;)

Skrevet

Jeg hadde nok brydd meg mer om å få lindre et annet levende vesens smerte, enn om mann satt å sutret i go`stolen...

Det er snakk om et dyr som ligger i fullstendig ro i en kasse.

Den verken lukter eller griser. Den ligger bare der. Om ikke mann hadde klart å svelge en kamel når det snakk om slike lidelser, hadde han nok fort havnet i hønsehuset selv. ;)

Dyr betyr mye for meg, og det er en viktig del av mitt liv.Våre dyr er endel av familien, og tas vare på deretter. Jeg er klar over at jeg er kanskje noe ekstrem, men jeg kunne ikke levd sammen med en mann som ikke ville gjøre det aller beste for dyrene. Hvilket i dette tilfelle var å ta hanen inn i varmen, og skille den fra de andre slik at den ikke ble hakket i hjel.

Hun kunne så klart hatt en "sykestue" i hønsehuset (skilt fra de andre) med varmelamper og slikt, men det hadde hun ikke.

Kan jo hende mannen bygger noe nå? Hehe. ;)

''Jeg er klar over at jeg er kanskje noe ekstrem, men jeg kunne ikke levd sammen med en mann som ikke ville gjøre det aller beste for dyrene. Hvilket i dette tilfelle var å ta hanen inn i varmen, og skille den fra de andre slik at den ikke ble hakket i hjel.''

Ja, du er ekstrem. Og det er helt greit om det er greit for de du deler hjem med også.

Trådstartes problem er at hun skaffet seg en mann som kanskje ikke er like innstilt på å gjøre stua til dyresykehus _før_ hun skaffet seg hønsegård uten å konferere med ham først.

Man må ikke bli så opptatt av dyr at man gir f. i menneskene man har forpliktelser overfor.

mvh

Dark-Angel 82
Skrevet

''Jeg er klar over at jeg er kanskje noe ekstrem, men jeg kunne ikke levd sammen med en mann som ikke ville gjøre det aller beste for dyrene. Hvilket i dette tilfelle var å ta hanen inn i varmen, og skille den fra de andre slik at den ikke ble hakket i hjel.''

Ja, du er ekstrem. Og det er helt greit om det er greit for de du deler hjem med også.

Trådstartes problem er at hun skaffet seg en mann som kanskje ikke er like innstilt på å gjøre stua til dyresykehus _før_ hun skaffet seg hønsegård uten å konferere med ham først.

Man må ikke bli så opptatt av dyr at man gir f. i menneskene man har forpliktelser overfor.

mvh

Det er bedre å få tilgivelse enn tilatelse. ;)

Ja, jeg er fryktelig glad i dyrene. Alltid vært det. Så mann måtte pent ta oss alle med på kjøpet. Men han er nærmest like glad i dem han også. Dog, han har nok ristet på hodet et par ganger når det er kommet en ny katt i hus, men han er den første som setter seg ned å leker med den. Hehe.

Jeg har lest litt mer hva hun skriver, (har vært her lite siste tiden)

og ser at det er jo langt fra bare hanen som kanskje er problemet her.

Skrevet

Det er bedre å få tilgivelse enn tilatelse. ;)

Ja, jeg er fryktelig glad i dyrene. Alltid vært det. Så mann måtte pent ta oss alle med på kjøpet. Men han er nærmest like glad i dem han også. Dog, han har nok ristet på hodet et par ganger når det er kommet en ny katt i hus, men han er den første som setter seg ned å leker med den. Hehe.

Jeg har lest litt mer hva hun skriver, (har vært her lite siste tiden)

og ser at det er jo langt fra bare hanen som kanskje er problemet her.

Våken du også.

Det er ofte _lettere_ å få tilgivelse, enn tillatelse. Men det er ikke nødvendigvis bedre. Slett ikke. Drar man den strikken for langt ryker den, og det smeller i begge ender. Den dagen tilgivelsen uteblir...

Hadde jeg skaffet høns sånn uten videre, er jeg ikke sikker på om min snille mann hadde hentet øksa. Men det er helt greit, for det hadde jeg også.

Høner er ok dyr, men ikke i _min_ hage.

Anskaffelse av dyr er noe man må være enige om.

mvh

Gjest Hulderen
Skrevet

Våken du også.

Det er ofte _lettere_ å få tilgivelse, enn tillatelse. Men det er ikke nødvendigvis bedre. Slett ikke. Drar man den strikken for langt ryker den, og det smeller i begge ender. Den dagen tilgivelsen uteblir...

Hadde jeg skaffet høns sånn uten videre, er jeg ikke sikker på om min snille mann hadde hentet øksa. Men det er helt greit, for det hadde jeg også.

Høner er ok dyr, men ikke i _min_ hage.

Anskaffelse av dyr er noe man må være enige om.

mvh

''Anskaffelse av dyr er noe man må være enige om.''

Helt enig. Er man i et forhold, så turer man ikke frem som om man skulle være singel. Det har med respekt for den andre og samarbeid å gjøre.

Madelenemie
Skrevet

''ja min mann var skikkelig fortvilt da han kom hjem og oppdaget at jeg hadde kjøpt kyllinger for over et år siden, han ble redd for kager av naboene, men tvert i mot er mennesker kjempeglade.''

Du har en veldig, veldig snill og tolmodig mann.

Stell godt med ham. Så har du ham lenge.

mvh

hei

ja snill er han og det vil jeg alltid stå ved selv om han er vanskelig å være gift meg, når han hever stemmen/blir sint/opprørt osv...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...