Gondor Skrevet 14. mai 2011 Skrevet 14. mai 2011 Blir BP overdiagnostisert? Er det en motediagnose? 0 Siter
Gondor Skrevet 14. mai 2011 Forfatter Skrevet 14. mai 2011 BP2 er det. Hvorfor er det det? Er selv diagnostisert som BP 2 og syntes det var en lettelse å få diagnosen. Er det fordi legemiddelindustrien profitterer på det at du sier det? 0 Siter
cathlin Skrevet 14. mai 2011 Skrevet 14. mai 2011 Hvorfor er det det? Er selv diagnostisert som BP 2 og syntes det var en lettelse å få diagnosen. Er det fordi legemiddelindustrien profitterer på det at du sier det? Det er sikkert en lettelse å få en diagnose der man selv ikke har noen "skyld" eller hva man skal kalle det. Jeg vet ikke hvorfor det har blitt en motediagnose. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 14. mai 2011 Skrevet 14. mai 2011 Nei, absolutt ikke. Personer som har vært plaget i årevis uten bedring, får korrekt diagnose, korrekt behandling og blir langt bedre/evt friske. 0 Siter
Gjest Andre veien Skrevet 14. mai 2011 Skrevet 14. mai 2011 Nei, absolutt ikke. Personer som har vært plaget i årevis uten bedring, får korrekt diagnose, korrekt behandling og blir langt bedre/evt friske. Friske? Du motsier deg selv. 0 Siter
Gondor Skrevet 14. mai 2011 Forfatter Skrevet 14. mai 2011 Det er sikkert en lettelse å få en diagnose der man selv ikke har noen "skyld" eller hva man skal kalle det. Jeg vet ikke hvorfor det har blitt en motediagnose. Nei, det er det store spørsmålet. "En pille mot alt som er ille"? Men jeg må innrømme at etter å ha slitt i tredve år var det godt at noen satt ord på det. Kanskje det har blitt en for lav terskel til å kalle alt en psykisk lidelse? Hva med angst? Hva med alle personlighetsforstyrrelsene? Hva med depresjon? Det jeg vet er at man til alle tider har gjort sitt ytterste for å lindre menneskers fysiske og psykiske lidelse. 0 Siter
cathlin Skrevet 14. mai 2011 Skrevet 14. mai 2011 Nei, det er det store spørsmålet. "En pille mot alt som er ille"? Men jeg må innrømme at etter å ha slitt i tredve år var det godt at noen satt ord på det. Kanskje det har blitt en for lav terskel til å kalle alt en psykisk lidelse? Hva med angst? Hva med alle personlighetsforstyrrelsene? Hva med depresjon? Det jeg vet er at man til alle tider har gjort sitt ytterste for å lindre menneskers fysiske og psykiske lidelse. Ja, jeg syns det har blitt lavterskel for å kalle ting psykisk lidelse. Men medisiner er jo en fin ting:-) 0 Siter
Gondor Skrevet 14. mai 2011 Forfatter Skrevet 14. mai 2011 Nei, absolutt ikke. Personer som har vært plaget i årevis uten bedring, får korrekt diagnose, korrekt behandling og blir langt bedre/evt friske. Takk. Det svaret beskriver det jeg føler. 0 Siter
miakami Skrevet 15. mai 2011 Skrevet 15. mai 2011 BP2 er det. har du en troverdig kilde på denne påstanden? 0 Siter
nitty-gritty Skrevet 15. mai 2011 Skrevet 15. mai 2011 BP2 er det. Jeg synes ikke man skal komme med slike uttalelser uten å begrunne/oppgi kilde. Vill synsing som dette kan skape usikkerhet og bekymring hos de som har diagnosen. 0 Siter
Gjest sivera Skrevet 15. mai 2011 Skrevet 15. mai 2011 BP2 er det. Tullprat. Den er vel heller underdiagnostisert. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.