Gå til innhold

Merkedager

Gjest 17 mai er vi ikke glad i

Anbefalte innlegg

Gjest 17 mai er vi ikke glad i
Skrevet

Det er noe forbanndet dritt for oss ensomme syke sjeler.

Skrevet

Kjøp deg noe riktig godt, steng persiennene og bunkre deg foran TV`en. Prøv å glede deg på barnas vegne!

Gjest fritt valg
Skrevet

Den blir ikke verre enn en gjør det til selv :-)

Gjest togli
Skrevet

Hvorfor ikke dra for å se på barnetoget? Det blir ikke bedre enn man gjør det til selv :)

Gjest grublendeikveld
Skrevet

det er noe forbannet dritt for meg også, selv om jeg har mann og barn. hater 17. mai.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg skal utenfor døra og det er ikke plass til meg i byen, men jeg har ingen barn i toget heller siden skolen til minstemann ikke går.

Skrevet

.

Jeg bruker å bake ei kake til 17. mai...å spise den er det eneste jeg ser fram til...

Resten får bare være sånn det blir...regner med å bli bare hjemme...spise litt spekemat...og ta et stykke kake etterpå...

17.mai er det sammen som nyttårsaften: Nå må alle være glade!

...og inni meg er det som regel bare angst og kaos...samme hvordan dag det er...

Gjest Korpsmor
Skrevet

Jeg syns ikke det minste synd på deg! Du kan gjøre akkurat det du vil den dagen. Selv gruer jeg meg til 17. mai, slik jeg har gjort i 8 år nå. Jeg er nemlig mor til to barn i korps. Jeg må opp tidlig for å rigge til på skolen. Så må jeg sitte og steke vafler hele dagen. Jeg får ikke se de to som spiller i korpset. De må gå hele ruten uten foreldre som vinker, for far har sine dugnadsoppgaver. Minstebarnet må vi skaffe barnevakt til. Når så arrangementet endelig er over, er det vasking og rydding, og trøsting av slitne barn.

Nei, jeg misunnet deg. Og gleder meg til barna er ferdige i korpset. Stakkars veslemor, hun får ikke lov å begynne.

Skrevet

Jeg syns ikke det minste synd på deg! Du kan gjøre akkurat det du vil den dagen. Selv gruer jeg meg til 17. mai, slik jeg har gjort i 8 år nå. Jeg er nemlig mor til to barn i korps. Jeg må opp tidlig for å rigge til på skolen. Så må jeg sitte og steke vafler hele dagen. Jeg får ikke se de to som spiller i korpset. De må gå hele ruten uten foreldre som vinker, for far har sine dugnadsoppgaver. Minstebarnet må vi skaffe barnevakt til. Når så arrangementet endelig er over, er det vasking og rydding, og trøsting av slitne barn.

Nei, jeg misunnet deg. Og gleder meg til barna er ferdige i korpset. Stakkars veslemor, hun får ikke lov å begynne.

he,he...stakkars deg. Det holdt jeg på med i mange år også. Nå er barnet voksent og jeg bruker 17.mai til å slappe av. Sen god 17.mai frokost og grilling på ettermiddagen. På dagen har jeg tenkt å gå en lang tur i skogen med hunden min...Blir deilig....:-)

Skrevet

Det jeg liker ved 17. mai er at det går an å gå tur med bikkjedyret i skogen om formiddagen uten å møte hysteriske båndtvangsfanatikere som skal anmelde meg for brudd på båndtvangsbestemmelsene... Jeg ser på det som en ekstra fridag i kategori med 1. mai, Kristi Himmelfartsdag osv, deltar ikke i feiringen annet enn at jeg henger opp balkongflagget (bor i borettslag og gidder ikke risikere brev fra styret med trusler om død og evig pine...).

Gjest Korpsmor
Skrevet

he,he...stakkars deg. Det holdt jeg på med i mange år også. Nå er barnet voksent og jeg bruker 17.mai til å slappe av. Sen god 17.mai frokost og grilling på ettermiddagen. På dagen har jeg tenkt å gå en lang tur i skogen med hunden min...Blir deilig....:-)

Heldige du, nyt det! Gjett om jeg ser frem til at det blir min tur.

Skrevet

Synes det høres ut som korpset deres bør revurdere belastningen på foreldrene 17.mai.

I vårt korps er det ikke i nærheten av sånt opplegg på 17. mai. Eneste forpliktelsen de "vanlige" foreldrene uten verv har, er å frakte korpsbarnet sitt til oppmøtestedet på morran og plukke det opp etter endt dyst på ettermiddagen. (også har vi noen som er med og går bak korpset, går med flagg eller fane, serverer korpsbarna vann langs ruta samt lunsj kl 11, og noen som fotograferer underveis)

candyqueen_83
Skrevet

Det jeg liker ved 17. mai er at det går an å gå tur med bikkjedyret i skogen om formiddagen uten å møte hysteriske båndtvangsfanatikere som skal anmelde meg for brudd på båndtvangsbestemmelsene... Jeg ser på det som en ekstra fridag i kategori med 1. mai, Kristi Himmelfartsdag osv, deltar ikke i feiringen annet enn at jeg henger opp balkongflagget (bor i borettslag og gidder ikke risikere brev fra styret med trusler om død og evig pine...).

''Det jeg liker ved 17. mai er at det går an å gå tur med bikkjedyret i skogen om formiddagen uten å møte hysteriske båndtvangsfanatikere som skal anmelde meg for brudd på båndtvangsbestemmelsene..''

Der sa du noe. Da vet jeg hvor jeg skal tirsdag formiddag hvertfall :o)

Gjest lurer på det meste
Skrevet

Det er ikke dagen det er noe feil med, men holdningen din. Det er helt opp til alle og enhver å gjøre noe positivt ut av dagen. Men man må ville det selv. Hvis man ønsker å være med på noe sosialt kan man bidra der det arrangeres leker for barn.

Eller du kan ta deg en tur i skogen. Det er det mange som gjør. Lag en god matpakke og finn et trivelig sted ved et vann.

Mulighetene er vel så store som alle andre dager. Selv pleier jeg å kose meg på skogstur. Med flagg i sekken!

Skrevet

''Det jeg liker ved 17. mai er at det går an å gå tur med bikkjedyret i skogen om formiddagen uten å møte hysteriske båndtvangsfanatikere som skal anmelde meg for brudd på båndtvangsbestemmelsene..''

Der sa du noe. Da vet jeg hvor jeg skal tirsdag formiddag hvertfall :o)

I fjor møtte jeg kun en annen person i løpet av 2,5 timer. Hunden hennes var også løs :-)

Gjest Korpsmor
Skrevet

Synes det høres ut som korpset deres bør revurdere belastningen på foreldrene 17.mai.

I vårt korps er det ikke i nærheten av sånt opplegg på 17. mai. Eneste forpliktelsen de "vanlige" foreldrene uten verv har, er å frakte korpsbarnet sitt til oppmøtestedet på morran og plukke det opp etter endt dyst på ettermiddagen. (også har vi noen som er med og går bak korpset, går med flagg eller fane, serverer korpsbarna vann langs ruta samt lunsj kl 11, og noen som fotograferer underveis)

Jeg er helt enig. Vi har hørt om andre korps i kommunen der foreldrene har mindre ansvar på 17. mai, og har prøvd å få gjennomslag for endring. Men det har "alltid" vært gjort på denne måten. Resultatet er en enorm slitasje på korpsforeldrene, og stadig frafall. Jeg vurderer sterkt å manipulere egne barn til å slutte i korpset, for dette lider hele familien under, dessverre.

Gjest oppsi
Skrevet

Hurra for 17. mai!

Skrevet

Jeg er helt enig. Vi har hørt om andre korps i kommunen der foreldrene har mindre ansvar på 17. mai, og har prøvd å få gjennomslag for endring. Men det har "alltid" vært gjort på denne måten. Resultatet er en enorm slitasje på korpsforeldrene, og stadig frafall. Jeg vurderer sterkt å manipulere egne barn til å slutte i korpset, for dette lider hele familien under, dessverre.

Du får ta det opp på årsmøtet, evt bli med i styret for å få til en endring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...