Gjest 17 mai er vi ikke glad i Skrevet 14. mai 2011 Skrevet 14. mai 2011 Det er noe forbanndet dritt for oss ensomme syke sjeler. 0 Siter
Gondor Skrevet 14. mai 2011 Skrevet 14. mai 2011 Kjøp deg noe riktig godt, steng persiennene og bunkre deg foran TV`en. Prøv å glede deg på barnas vegne! 0 Siter
Gjest fritt valg Skrevet 14. mai 2011 Skrevet 14. mai 2011 Den blir ikke verre enn en gjør det til selv :-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 14. mai 2011 Skrevet 14. mai 2011 Hvorfor ikke dra for å se på barnetoget? Det blir ikke bedre enn man gjør det til selv 0 Siter
Gjest grublendeikveld Skrevet 14. mai 2011 Skrevet 14. mai 2011 det er noe forbannet dritt for meg også, selv om jeg har mann og barn. hater 17. mai. 0 Siter
Dorthe Skrevet 14. mai 2011 Skrevet 14. mai 2011 Jeg tror ikke jeg skal utenfor døra og det er ikke plass til meg i byen, men jeg har ingen barn i toget heller siden skolen til minstemann ikke går. 0 Siter
100%ull Skrevet 14. mai 2011 Skrevet 14. mai 2011 . Jeg bruker å bake ei kake til 17. mai...å spise den er det eneste jeg ser fram til... Resten får bare være sånn det blir...regner med å bli bare hjemme...spise litt spekemat...og ta et stykke kake etterpå... 17.mai er det sammen som nyttårsaften: Nå må alle være glade! ...og inni meg er det som regel bare angst og kaos...samme hvordan dag det er... 0 Siter
Gjest Korpsmor Skrevet 15. mai 2011 Skrevet 15. mai 2011 Jeg syns ikke det minste synd på deg! Du kan gjøre akkurat det du vil den dagen. Selv gruer jeg meg til 17. mai, slik jeg har gjort i 8 år nå. Jeg er nemlig mor til to barn i korps. Jeg må opp tidlig for å rigge til på skolen. Så må jeg sitte og steke vafler hele dagen. Jeg får ikke se de to som spiller i korpset. De må gå hele ruten uten foreldre som vinker, for far har sine dugnadsoppgaver. Minstebarnet må vi skaffe barnevakt til. Når så arrangementet endelig er over, er det vasking og rydding, og trøsting av slitne barn. Nei, jeg misunnet deg. Og gleder meg til barna er ferdige i korpset. Stakkars veslemor, hun får ikke lov å begynne. 0 Siter
Skyer Skrevet 15. mai 2011 Skrevet 15. mai 2011 Jeg syns ikke det minste synd på deg! Du kan gjøre akkurat det du vil den dagen. Selv gruer jeg meg til 17. mai, slik jeg har gjort i 8 år nå. Jeg er nemlig mor til to barn i korps. Jeg må opp tidlig for å rigge til på skolen. Så må jeg sitte og steke vafler hele dagen. Jeg får ikke se de to som spiller i korpset. De må gå hele ruten uten foreldre som vinker, for far har sine dugnadsoppgaver. Minstebarnet må vi skaffe barnevakt til. Når så arrangementet endelig er over, er det vasking og rydding, og trøsting av slitne barn. Nei, jeg misunnet deg. Og gleder meg til barna er ferdige i korpset. Stakkars veslemor, hun får ikke lov å begynne. he,he...stakkars deg. Det holdt jeg på med i mange år også. Nå er barnet voksent og jeg bruker 17.mai til å slappe av. Sen god 17.mai frokost og grilling på ettermiddagen. På dagen har jeg tenkt å gå en lang tur i skogen med hunden min...Blir deilig....:-) 0 Siter
-ssi Skrevet 15. mai 2011 Skrevet 15. mai 2011 Det jeg liker ved 17. mai er at det går an å gå tur med bikkjedyret i skogen om formiddagen uten å møte hysteriske båndtvangsfanatikere som skal anmelde meg for brudd på båndtvangsbestemmelsene... Jeg ser på det som en ekstra fridag i kategori med 1. mai, Kristi Himmelfartsdag osv, deltar ikke i feiringen annet enn at jeg henger opp balkongflagget (bor i borettslag og gidder ikke risikere brev fra styret med trusler om død og evig pine...). 0 Siter
Gjest Korpsmor Skrevet 15. mai 2011 Skrevet 15. mai 2011 he,he...stakkars deg. Det holdt jeg på med i mange år også. Nå er barnet voksent og jeg bruker 17.mai til å slappe av. Sen god 17.mai frokost og grilling på ettermiddagen. På dagen har jeg tenkt å gå en lang tur i skogen med hunden min...Blir deilig....:-) Heldige du, nyt det! Gjett om jeg ser frem til at det blir min tur. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 15. mai 2011 Skrevet 15. mai 2011 Jeg syns ikke det minste synd på deg! Du kan gjøre akkurat det du vil den dagen. Selv gruer jeg meg til 17. mai, slik jeg har gjort i 8 år nå. Jeg er nemlig mor til to barn i korps. Jeg må opp tidlig for å rigge til på skolen. Så må jeg sitte og steke vafler hele dagen. Jeg får ikke se de to som spiller i korpset. De må gå hele ruten uten foreldre som vinker, for far har sine dugnadsoppgaver. Minstebarnet må vi skaffe barnevakt til. Når så arrangementet endelig er over, er det vasking og rydding, og trøsting av slitne barn. Nei, jeg misunnet deg. Og gleder meg til barna er ferdige i korpset. Stakkars veslemor, hun får ikke lov å begynne. Synes det høres ut som korpset deres bør revurdere belastningen på foreldrene 17.mai. I vårt korps er det ikke i nærheten av sånt opplegg på 17. mai. Eneste forpliktelsen de "vanlige" foreldrene uten verv har, er å frakte korpsbarnet sitt til oppmøtestedet på morran og plukke det opp etter endt dyst på ettermiddagen. (også har vi noen som er med og går bak korpset, går med flagg eller fane, serverer korpsbarna vann langs ruta samt lunsj kl 11, og noen som fotograferer underveis) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 15. mai 2011 Skrevet 15. mai 2011 Det jeg liker ved 17. mai er at det går an å gå tur med bikkjedyret i skogen om formiddagen uten å møte hysteriske båndtvangsfanatikere som skal anmelde meg for brudd på båndtvangsbestemmelsene... Jeg ser på det som en ekstra fridag i kategori med 1. mai, Kristi Himmelfartsdag osv, deltar ikke i feiringen annet enn at jeg henger opp balkongflagget (bor i borettslag og gidder ikke risikere brev fra styret med trusler om død og evig pine...). ''Det jeg liker ved 17. mai er at det går an å gå tur med bikkjedyret i skogen om formiddagen uten å møte hysteriske båndtvangsfanatikere som skal anmelde meg for brudd på båndtvangsbestemmelsene..'' Der sa du noe. Da vet jeg hvor jeg skal tirsdag formiddag hvertfall ) 0 Siter
Gjest lurer på det meste Skrevet 15. mai 2011 Skrevet 15. mai 2011 Det er ikke dagen det er noe feil med, men holdningen din. Det er helt opp til alle og enhver å gjøre noe positivt ut av dagen. Men man må ville det selv. Hvis man ønsker å være med på noe sosialt kan man bidra der det arrangeres leker for barn. Eller du kan ta deg en tur i skogen. Det er det mange som gjør. Lag en god matpakke og finn et trivelig sted ved et vann. Mulighetene er vel så store som alle andre dager. Selv pleier jeg å kose meg på skogstur. Med flagg i sekken! 0 Siter
-ssi Skrevet 15. mai 2011 Skrevet 15. mai 2011 ''Det jeg liker ved 17. mai er at det går an å gå tur med bikkjedyret i skogen om formiddagen uten å møte hysteriske båndtvangsfanatikere som skal anmelde meg for brudd på båndtvangsbestemmelsene..'' Der sa du noe. Da vet jeg hvor jeg skal tirsdag formiddag hvertfall ) I fjor møtte jeg kun en annen person i løpet av 2,5 timer. Hunden hennes var også løs :-) 0 Siter
Gjest Korpsmor Skrevet 15. mai 2011 Skrevet 15. mai 2011 Synes det høres ut som korpset deres bør revurdere belastningen på foreldrene 17.mai. I vårt korps er det ikke i nærheten av sånt opplegg på 17. mai. Eneste forpliktelsen de "vanlige" foreldrene uten verv har, er å frakte korpsbarnet sitt til oppmøtestedet på morran og plukke det opp etter endt dyst på ettermiddagen. (også har vi noen som er med og går bak korpset, går med flagg eller fane, serverer korpsbarna vann langs ruta samt lunsj kl 11, og noen som fotograferer underveis) Jeg er helt enig. Vi har hørt om andre korps i kommunen der foreldrene har mindre ansvar på 17. mai, og har prøvd å få gjennomslag for endring. Men det har "alltid" vært gjort på denne måten. Resultatet er en enorm slitasje på korpsforeldrene, og stadig frafall. Jeg vurderer sterkt å manipulere egne barn til å slutte i korpset, for dette lider hele familien under, dessverre. 0 Siter
Gjest oppsi Skrevet 15. mai 2011 Skrevet 15. mai 2011 Jeg syns ikke det minste synd på deg! Du kan gjøre akkurat det du vil den dagen. Selv gruer jeg meg til 17. mai, slik jeg har gjort i 8 år nå. Jeg er nemlig mor til to barn i korps. Jeg må opp tidlig for å rigge til på skolen. Så må jeg sitte og steke vafler hele dagen. Jeg får ikke se de to som spiller i korpset. De må gå hele ruten uten foreldre som vinker, for far har sine dugnadsoppgaver. Minstebarnet må vi skaffe barnevakt til. Når så arrangementet endelig er over, er det vasking og rydding, og trøsting av slitne barn. Nei, jeg misunnet deg. Og gleder meg til barna er ferdige i korpset. Stakkars veslemor, hun får ikke lov å begynne. Hurra for 17. mai! 0 Siter
Gjest GA Skrevet 15. mai 2011 Skrevet 15. mai 2011 Jeg er helt enig. Vi har hørt om andre korps i kommunen der foreldrene har mindre ansvar på 17. mai, og har prøvd å få gjennomslag for endring. Men det har "alltid" vært gjort på denne måten. Resultatet er en enorm slitasje på korpsforeldrene, og stadig frafall. Jeg vurderer sterkt å manipulere egne barn til å slutte i korpset, for dette lider hele familien under, dessverre. Du får ta det opp på årsmøtet, evt bli med i styret for å få til en endring. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.