Gå til innhold

falske anklager

Anbefalte innlegg

Gjest mons26
Skrevet

Undertegne ble helt uten grunn anmeldt for sexsuelt overgrep av ei dame jeg hadde helt frivillig sex med på en fest. Jeg merka at hun virka uvanlig innpåsliten og klengete fra første stund. At hun hadde et merkelig flakkende og tomt blikk osv. At hun var litt avvikende sosialt kanskje, men jeg tenkte at det sikkert var pga at hun hadde drukket en del. Det hadde jo jeg også. Hun tok initiativet til sex n og alt. Heldigvis for meg hadde hun vist sitt sanne jeg til flere den kvelden og prøvd seg på flere, og det kom heldigvis frem. Saken ble henlagt som intet straffbart forhold bevist og det er etter heldigvis en hod henleggelse for meg. . Men uansett har det påvirket meg å bli uriktig anmeldt for noe så jævlig som dette. Jeg er bekymret konstant pga det å ha en slik uriktig anmeldelse på meg . Jeg har blitt ukonsentrert osv. Sover dårlig og fått redusert livskvalitet og har blitt deprimert. Jeg har vurdert å ta kontakt med vedkommend som la inn anmeldelsen for å høre om hun nå etter anmeldelsen er ferdig behandlet kan trekke anmeldelsen eller deler av forklaring si da den er helt helt feil, men noen har rådet meg til å aldri ta kontakt med henne da man ikke har kontroll over hvordan en slik ustabil dame kan reagere. Jeg har også fått høre at jeg kunne anmeldt henne for falsk forklaring, noe jeg ikke visste før nå nylig, så det er også noe jeg vurderer. Har du noen råd å gi meg for å få slutte å bruke mer energi på dette og komme meg videre og bli frisk igjen?

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

11

• Nils Håvard Dahl, psykiater

4

• cultura27

4

• Sør

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Skader vel ikke å kontakte henne og høre om hun angrer og vil gjølre det godt igjen og trekke forklaringa

Skrevet

''...men noen har rådet meg til å aldri ta kontakt med henne da man ikke har kontroll over hvordan en slik ustabil dame kan reagere. ''

Det rådet bør du følge til punkt og prikke. Ikke tenk på å ta kontakt med henne en gang.

Vil du ha nytte av å snakke med en psykolog for å sortere ut tankene?

Har dessverre ikke noe bedre råd å komme med.

mvh

Skrevet

Skader vel ikke å kontakte henne og høre om hun angrer og vil gjølre det godt igjen og trekke forklaringa

Jo, det kan skade en hel masse.

Han kan blant annet få nye anmeldelser mot seg.

Mye bedre å reparere livet uten hjelp av henne.

mvh

Gjest Hulderen
Skrevet

Kan det hjelpe deg å vite at du ikke er alene? Det er dessverre en trend nå, at det er mange falske voldtektsanklager. Og flertallet er akkurat slik du beskriver. Kvinner som er ute på fest, drikker for mye og ender opp med sex. Dagen etter angrer de, føler seg gjerne utnyttet og anmelder det som voldtekt, selv om det til og med kan være de som tok initiativet. De anmelder for å få det bedre selv, for å klare å legge det bak seg.

Du må prøve å si til deg selv at det er over, og komme deg videre. Jeg tror ikke det hjelper å kontakte henne, det gjør det bare verre. Selv om anmeldelsen var gal, så gjorde hun det fordi hun hadde en vond opplevelse. (Jeg sier ikke at det er din feil, men at hun gjorde noe som var galt for henne.) Kontakter du henne, så kan hun oppleve det som trakassering, og anmelde deg for det.

Gjest trend faktisk...
Skrevet

Kan det hjelpe deg å vite at du ikke er alene? Det er dessverre en trend nå, at det er mange falske voldtektsanklager. Og flertallet er akkurat slik du beskriver. Kvinner som er ute på fest, drikker for mye og ender opp med sex. Dagen etter angrer de, føler seg gjerne utnyttet og anmelder det som voldtekt, selv om det til og med kan være de som tok initiativet. De anmelder for å få det bedre selv, for å klare å legge det bak seg.

Du må prøve å si til deg selv at det er over, og komme deg videre. Jeg tror ikke det hjelper å kontakte henne, det gjør det bare verre. Selv om anmeldelsen var gal, så gjorde hun det fordi hun hadde en vond opplevelse. (Jeg sier ikke at det er din feil, men at hun gjorde noe som var galt for henne.) Kontakter du henne, så kan hun oppleve det som trakassering, og anmelde deg for det.

Hjelpe meg - kan du dokumentere dette?

Selvfølgelig forekommer det - men er det blitt en TREND nå?

Skrevet

Bokmålsordboken:

- trend - (eng.) langtidstendens, hovedretning årets moter innvarsler en mer romantisk t-

Nynorskordboken:

trend - (eng.) hovudretning, dominerande tendens, særleg i økonomiske tilhøve

Er du sikker på at falske voldtektsanklager har blitt en trend?

mvh

Gjest Hulderen
Skrevet

Bokmålsordboken:

- trend - (eng.) langtidstendens, hovedretning årets moter innvarsler en mer romantisk t-

Nynorskordboken:

mvh

Godt mulig jeg valgte feil ord. Poenget var at det har vært mange grunnløse voldtektsanklager i løpet av de siste par årene, spesielt i Oslo.

Skrevet

Bokmålsordboken:

Nynorskordboken:

mvh

Hvis forekomsten er stadig økende (eller minkende), vil det være riktig å kalle det en trend. Jfr. trendanalyser.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg tror ikke det er noe positivt å vinne på å snakke med henne på nytt. En vet aldri hva slike finner på.

Jeg anbefaler at du anmelder henne for falsk anmeldelse.

Gjest Hulderen
Skrevet

Hvis forekomsten er stadig økende (eller minkende), vil det være riktig å kalle det en trend. Jfr. trendanalyser.

''Hvis forekomsten er stadig økende (eller minkende), vil det være riktig å kalle det en trend. Jfr. trendanalyser.''

Takk for støtten :-)

Forekomsten er faktisk stadig økende. For et tiår siden, var falske voldtektsanklager et klart mindretall, mens det nå er flertallet. Det har økt jevnt og trutt i perioden.

Skrevet

''Hvis forekomsten er stadig økende (eller minkende), vil det være riktig å kalle det en trend. Jfr. trendanalyser.''

Forekomsten er faktisk stadig økende. For et tiår siden, var falske voldtektsanklager et klart mindretall, mens det nå er flertallet. Det har økt jevnt og trutt i perioden.

''Forekomsten er faktisk stadig økende. For et tiår siden, var falske voldtektsanklager et klart mindretall, mens det nå er flertallet. Det har økt jevnt og trutt i perioden.''

Mindretall og flertall i forhold til hva.

Det begås også flere drap nå enn tidligere. Betyr det at drap også har blitt en trend?

mvh

Skrevet

Har du en link.

I dagligtale forstår jeg ordet trend som noe som både er vanlig (i visse miljø) og sosialt akseptabelt.

Falske voldtektsanklager kan neppe kalles trendy.

mvh

Skrevet

''Forekomsten er faktisk stadig økende. For et tiår siden, var falske voldtektsanklager et klart mindretall, mens det nå er flertallet.''

Og dette har du selvsagt dokumentasjon for?

Skrevet

''Forekomsten er faktisk stadig økende. For et tiår siden, var falske voldtektsanklager et klart mindretall, mens det nå er flertallet. Det har økt jevnt og trutt i perioden.''

Det begås også flere drap nå enn tidligere. Betyr det at drap også har blitt en trend?

mvh

Bare for å ha nevnt det: Det begås faktisk færre drap nå enn på lenge! :-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Bare for å ha nevnt det: Det begås faktisk færre drap nå enn på lenge! :-)

Med vennlig hilsen

Hyggelig lesning.

:-)

Må ha blitt utrendy da...

Har du forresten en link på dette.

mvh

Skrevet

Har du en link.

I dagligtale forstår jeg ordet trend som noe som både er vanlig (i visse miljø) og sosialt akseptabelt.

Falske voldtektsanklager kan neppe kalles trendy.

mvh

http://en.wikipedia.org/wiki/Trend_analysis

Skrevet

mvh

''Det begås også flere drap nå enn tidligere. Betyr det at drap også har blitt en trend?''

Drap har ikke blitt en trend. Men trenden er at det begås flere drap (forutsatt at du har rett. Sør mener trenden er motsatt).

Skrevet

Bokmålsordboken:

Nynorskordboken:

mvh

Ordet trend synes jeg ikke er feil i en sånn setting, mens ordet trendy blir feil. I mine ører i alle fall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...