Gå til innhold

falske anklager

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ordet trend synes jeg ikke er feil i en sånn setting, mens ordet trendy blir feil. I mine ører i alle fall.

Ordet "trendy" forbinder jeg med mote. Selv om trenden kanskje peker feil vei, er det tvilsomt at dette blir oppfattet som trendy.

Det må i så fall være i rimelig fucka opp kretser.

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

11

• Nils Håvard Dahl, psykiater

4

• cultura27

4

• Sør

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ordet "trendy" forbinder jeg med mote. Selv om trenden kanskje peker feil vei, er det tvilsomt at dette blir oppfattet som trendy.

Det må i så fall være i rimelig fucka opp kretser.

''Ordet "trendy" forbinder jeg med mote.''

Samme her. Mens trend er et vanlig ord i langt mer seriøse og "kjedelige" settinger. Børs. Politikk. osv.

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Ordet "trendy" forbinder jeg med mote.''

Samme her. Mens trend er et vanlig ord i langt mer seriøse og "kjedelige" settinger. Børs. Politikk. osv.

Jepp.

Gjest Hulderen
Skrevet

''Forekomsten er faktisk stadig økende. For et tiår siden, var falske voldtektsanklager et klart mindretall, mens det nå er flertallet.''

Og dette har du selvsagt dokumentasjon for?

Ja, det har jeg, selvsagt. Ellers hadde jeg ikke skrevet det.

Gjest Hulderen
Skrevet

Hjelpe meg - kan du dokumentere dette?

Selvfølgelig forekommer det - men er det blitt en TREND nå?

Jeg har dokumentasjon på det, ja. Skulle ikke forundre meg om den snart kommer ut i media også.

Gjest trend faktisk...
Skrevet

Ja, det har jeg, selvsagt. Ellers hadde jeg ikke skrevet det.

Så flertallet av anmeldte voldtekter er falske?

Hm - det var nettopp en annen tråd her hvor det ble tallfestet hvor få av de faktiske voldtektene som ble anmeldt - og hvor få av disse igjen som endte med en fellende dom.

Sikker på at du ikke forveksler "falske" med "intet bevis"?

Gjest lurt å vente med sex
Skrevet

Kan det hjelpe deg å vite at du ikke er alene? Det er dessverre en trend nå, at det er mange falske voldtektsanklager. Og flertallet er akkurat slik du beskriver. Kvinner som er ute på fest, drikker for mye og ender opp med sex. Dagen etter angrer de, føler seg gjerne utnyttet og anmelder det som voldtekt, selv om det til og med kan være de som tok initiativet. De anmelder for å få det bedre selv, for å klare å legge det bak seg.

Du må prøve å si til deg selv at det er over, og komme deg videre. Jeg tror ikke det hjelper å kontakte henne, det gjør det bare verre. Selv om anmeldelsen var gal, så gjorde hun det fordi hun hadde en vond opplevelse. (Jeg sier ikke at det er din feil, men at hun gjorde noe som var galt for henne.) Kontakter du henne, så kan hun oppleve det som trakassering, og anmelde deg for det.

Engangssex med en fremmed er farlig!!! Ikke bare kan det føre til falske anklager men det kan også føre til livsfarlige sykdommer som HIV/AIDS.

Kanskje på tide å lære at en bør vente med sex til en er sammen og er trygg på hverandre? Velger en å leve så farlig så må en også regne med at det farlige kan skje.

Gjest Hulderen
Skrevet

Så flertallet av anmeldte voldtekter er falske?

Hm - det var nettopp en annen tråd her hvor det ble tallfestet hvor få av de faktiske voldtektene som ble anmeldt - og hvor få av disse igjen som endte med en fellende dom.

Sikker på at du ikke forveksler "falske" med "intet bevis"?

Nei, dessverre.

Gjest trend faktisk...
Skrevet

Nei, dessverre.

hvor var dokumentasjonen nå igjen?

Gjest Hulderen
Skrevet

hvor var dokumentasjonen nå igjen?

Den dokumentasjonen jeg har tilgang på ligger ikke ute på nettet, så jeg kan ikke linke til den. Men jeg skal følge med på saken og gi info hvis rapporten eller et sammendrag av den blir lagt ut.

Gjest xbellax
Skrevet

Unngå/bryt all mulig kontakt med henne og anmeld henne for falske anklager.

Gjest Hulderen
Skrevet

lurer forresten hva du mener om denne saken?

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10085796

Hvis det som står i artikkelen er korrekt, så er dette voldtekt eller voldtektsforsøk, siden kvinnen ikke frivillig var med på det. Dette var ikke et typisk tilfelle av den sorten jeg tenker på, siden det ikke var konsumert store mengder alkohol fra kvinnens side.

Jeg kan gi deg et eksempel på på en falsk anklage: En fest med mye alkohol. Kvinnen har drukket så mye at hun tar feil av kjæresten og en annen mann. Hun tror det er kjæresten sin hun har sex med. Når hun neste morgen oppdager hvem hun hadde sex med, så anmelder hun ham for voldtekt. Hvorfor hun gjør det? Antagelig fordi kjæresten ble sjalu og det er enklere å påberope seg å ha blitt voldtatt, enn å ha vært utro.

Skrevet

Godt mulig jeg valgte feil ord. Poenget var at det har vært mange grunnløse voldtektsanklager i løpet av de siste par årene, spesielt i Oslo.

Men tenk på alle voldtektene som ikke blir anmeldt. Jeg har hørt om såpass mange voldtekter i det siste som ikke har blitt anmeldt fordi man vet at gjerningsmannen ikke blir stilt for retten eller blir frikjent pga mangel på bevis.

Det er i hvert fall en trend at så lenge det ikke er overfallsvoldtekter så anmelder man ikke.

Gjest Hulderen
Skrevet

Men tenk på alle voldtektene som ikke blir anmeldt. Jeg har hørt om såpass mange voldtekter i det siste som ikke har blitt anmeldt fordi man vet at gjerningsmannen ikke blir stilt for retten eller blir frikjent pga mangel på bevis.

Det er i hvert fall en trend at så lenge det ikke er overfallsvoldtekter så anmelder man ikke.

De jeg snakker om, er anmeldte voldtekter. Og den rapporten fikk meg virkelig til å endre syn på saken. Tidligere har jeg også trodd at de fleste voldtekter ble henlagt pga mangel på bevis, og at svært mange lar være å anmelde voldtekter fordi de frykter henleggelse uansett.

Det er helt skrekkelig hvis mange lar være å anmelde virkelige voldtekter pga statistikken over henleggelser, når det store antallet henleggelser skyldes at det ikke er reelle voldtekter.

Kommer denne infoen ut, så håper jeg det vil føre til at flere av de som virkelig blir voldtatt våger å anmelde, og at bistandsadvokatene ikke sender saker videre der de ser at det bare er kvinner som angrer etter en uheldig sexerfaring.

Skrevet

De jeg snakker om, er anmeldte voldtekter. Og den rapporten fikk meg virkelig til å endre syn på saken. Tidligere har jeg også trodd at de fleste voldtekter ble henlagt pga mangel på bevis, og at svært mange lar være å anmelde voldtekter fordi de frykter henleggelse uansett.

Det er helt skrekkelig hvis mange lar være å anmelde virkelige voldtekter pga statistikken over henleggelser, når det store antallet henleggelser skyldes at det ikke er reelle voldtekter.

Kommer denne infoen ut, så håper jeg det vil føre til at flere av de som virkelig blir voldtatt våger å anmelde, og at bistandsadvokatene ikke sender saker videre der de ser at det bare er kvinner som angrer etter en uheldig sexerfaring.

Det er jo liten vits å anmelde nachspillvoldtekter og også voldtekter som er blitt begått av samboer/ektefelle. Hvordan skal man kunne bevise det. Jeg tror fremdeles det beste er å glemme det hvis man kan og ikke gå igjennom det traume det er å anmelde og vente til saken kommer opp.

Gjest mons26
Skrevet

''...men noen har rådet meg til å aldri ta kontakt med henne da man ikke har kontroll over hvordan en slik ustabil dame kan reagere. ''

Det rådet bør du følge til punkt og prikke. Ikke tenk på å ta kontakt med henne en gang.

Vil du ha nytte av å snakke med en psykolog for å sortere ut tankene?

Har dessverre ikke noe bedre råd å komme med.

mvh

Hei, ja jeg tror jeg trenger en psykolog. For jeg går rundt med en uro om at hvis noen får høre om det som ikke kjenner bakgrunnen og saken så kan de misforstå og tenke at kanskje han har gjort det osv, og da kan rykter oppstå so kan skade meg tungt.

Skrevet

Det som er dobbelt ille med falske voldtektsanklager, er at det både kan være ødeleggende for den som blir falskt anklaget, og det svekker saken til den alt for store mengden av kvinner som er utsatt for virkelige vodtekter.

Gjest mons26
Skrevet

Jeg tror ikke det er noe positivt å vinne på å snakke med henne på nytt. En vet aldri hva slike finner på.

Jeg anbefaler at du anmelder henne for falsk anmeldelse.

Jeg er redd en slik anmeldelse kan gjøre ting mer kjent og at sannsynligheten for at det vil komme ut større. Vil du ikke tro hun da vil gå enda mer i forsvar og komme med enda sterkere anklager bare for å forsvare seg selv? Det var derfor jeg tenkte at det kanskje var bedre å være litt lur og kontakte henne og spøre om hun kunne tenke seg å heller trekke påstandene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...