Gå til innhold

Takk for rådene:)

Anbefalte innlegg

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Takk for rådene og tankene osv...

Det fikk meg til å tenke litt annerledes om en del ting.

Og jeg hadde mitt livs opplevelse i går kveld i Operaen.

Til og med min mann måtte si " Jeg må innrømme dette var fantastisk".

Og det finnes ikke ord til å beskrive Cecilie Bartoli, det finnes ikke ord til å beskrive hennes talent og humor og ektehet.

Jeg skal reise til Berlin neste vår og da skal jeg høre henne.

Jeg kjente i hjertet mitt at jeg ble så rørt og på en stund var det som at jeg måtte tenke bevist på at jeg satt på en stol i Operaen for jeg følte hun sang så jeg mistet følelsen med hvor jeg var.

Jeg smilte og jeg lo hele tiden.

Hun er jo så morsom også, og jeg er en ganske humoristisk person, da jeg finner mye morsomt i hverdagen, men å se henne slik på scenen og ikke bar høre en cd, var å bli kjent med henne på en helt annen måte, jeg følte meg nesten litt forelsket.

Og en japaner/kineser som satt oppe på balkong så det ut som skulle falle ut flere ganger og han skrek og mange skrek, Bravo, bravo, bravo og jeg fikk ikke vondt i ørene, jeg vet ikke hvorfor. Og mennesker trampet og 2 ekstranummer måtte hun ut å gjøre.

Helt fantastisk med sorte bukser, røde hansker, rød kappe, røde fjær, trompeter som skinte i gull og celloer og fioliner som spilte så klare og rene toner og fikk det hele til å bli noe helt spesielt av en kveld.

Men jeg skal skrive MYE mer om dette, men i dag er jeg travel pga av i morgen, jeg må gjøre rent hele huset og hønsehuset og kjøper flere flagg og mer konfekt, men det hjelper å kjenne seg glad inni kroppen da orker man mer:)

Min mann går rundt og ler og klyper meg i kinnene, det er vanlig, men jeg blir litt sliten av det, men jeg er jo samtidig vant, men jeg er litt skuffet et sted inni meg fordi han bad meg bli diplomatisk og fordi han blir så sint, men han sa han var lei seg fordi han ble så sint på meg, det er jo snilt, men jeg blir jo sliten av hans feil ord og jeg liker ikke sånn heving av stemmen som han driver med.

Men igår kveld kjøpet han DVD en til cecilia Bartoli til meg for han ville gjøre meg glad i hjertet.

Takk :)

mariaflyfly
Skrevet

Vet du, Madelenemie, nå fikk jeg frysninger på ryggen og tårer i øynene av din beskrivelse av konsertopplevelsen din. Jeg kan også ha det slik med store musikalske øyeblikk, og hadde det sist da jeg stod midt i et stort kor som sang sluttsatsen i Mahlers 2. symfoni, "Oppstandelsen".

Cecilia Bartoli er en av nåtidens største sangere, og jeg er ordentlig misunnelig på deg som fikk høre henne i går :) Hun er helt utrolig allsidig!

Her er to av mine favoritter der jeg synes hun får fram det aller, aller beste hun har å by på

av teknikk: http://www.youtube.com/watch?v=8Ivp9mkywvo (hun får en 11 minutter lang og meget krevende arie til å høres uanstrengt og lekende lett ut!)

og av varme og dybde i stemmen: http://www.youtube.com/watch?v=-m225lOjGTg

Madelenemie
Skrevet

Vet du, Madelenemie, nå fikk jeg frysninger på ryggen og tårer i øynene av din beskrivelse av konsertopplevelsen din. Jeg kan også ha det slik med store musikalske øyeblikk, og hadde det sist da jeg stod midt i et stort kor som sang sluttsatsen i Mahlers 2. symfoni, "Oppstandelsen".

Cecilia Bartoli er en av nåtidens største sangere, og jeg er ordentlig misunnelig på deg som fikk høre henne i går :) Hun er helt utrolig allsidig!

Her er to av mine favoritter der jeg synes hun får fram det aller, aller beste hun har å by på

av teknikk: http://www.youtube.com/watch?v=8Ivp9mkywvo (hun får en 11 minutter lang og meget krevende arie til å høres uanstrengt og lekende lett ut!)

og av varme og dybde i stemmen: http://www.youtube.com/watch?v=-m225lOjGTg

:)

Tusen takk

Dark-Angel 82
Skrevet

Hvordan går det med hanen?...

*klem*

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Liker å lese dine innlegg. Du skriver så godt og så ærlig. :)

Madelenemie
Skrevet

Hvordan går det med hanen?...

*klem*

Hei!

Den døde,

Jeg har ikke ord.

Men den fikk i vertfall varme og kjærlighet og omsorg.

Jeg tror den har det godt nå.

Jeg var ikke hjemme da det skjedde, men min sønn hadde sjekket puls og det var ikke noe tegn til liv.

Barna tok det tungt.

Madelenemie
Skrevet

Liker å lese dine innlegg. Du skriver så godt og så ærlig. :)

Hei!

Takk.

Det er to ting ved meg som min psykiater liker, jeg er rettlinjet og ærlig og det er vist bra. Da blir mye enklere.

(det er morsomt å tenke på at mennesker er rettlinjete:)

:)

Ellers gjør jeg mange feil ting så jeg er glad for det positive, selv om min mann sier det kan bli vel mye ærlighet.

Dark-Angel 82
Skrevet

Hei!

Den døde,

Jeg har ikke ord.

Men den fikk i vertfall varme og kjærlighet og omsorg.

Jeg tror den har det godt nå.

Jeg var ikke hjemme da det skjedde, men min sønn hadde sjekket puls og det var ikke noe tegn til liv.

Barna tok det tungt.

Uff, det var jo trist.. :(

*klem*

Madelenemie
Skrevet

Uff, det var jo trist.. :(

*klem*

Hei!

ja det er veldig trist,

Men nå fant jeg i vertfall gode hjelpere på et fugleforum til en annen gang.

Takk for omtanken:)

Dark-Angel 82
Skrevet

Hei!

ja det er veldig trist,

Men nå fant jeg i vertfall gode hjelpere på et fugleforum til en annen gang.

Takk for omtanken:)

Aldri så galt at det ikke er godt for noe. ;)

Ha en fin kveld videre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...