Gå til innhold

har diagnose

Gjest kan noen være snill å svare meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei FGT.

Hva er det du mener?

Hvis det er de som blir utsatt for alkohol i svangerskapet du tror får aspergers, så er det litt feil.

På grunn av at diagnosen de får er føtalt alkohol syndrom og noen får føtalt alkohol effekter og så er adhd/add, autisme, aspergers, autistiske trekk, tourettes, angst, bipolas osv diagnoser som følger med som noen får i tilegg og noen ikke får.

Har du hørt om føtalt alkohol syndrom/føtalt alkohol effekter?

Hvis ikke du har, så kan du søke på internett.

Jeg kan tenke meg at det er en skjelden diagnose her i norge siden det ikke står så mye om den på internett på norsk.

Det jeg vil fram til er at jeg tror kansje at det er vel flere som har den diagnosen i utlandet.

Jeg sier ikke helt sikkert i tilfelle at det er feil for det vet nok N.H.D. mer om enn det jeg vet siden han er psykiater.

Jeg har ikke noe yrke på grunn av at jeg har føtalt alkohol syndrom og på grunn av at jeg ikke har fått karakterer.

Jeg har gått på videregående og for ett år siden søkte vi om 4. Året og det fikk jeg avslag på hvor de begrunnet med sosiale problemer.

Jeg gikk i klasse med redusert elevtall.

Eller kvardagstrening het linjen.

Alle som gikk i klassen hadde diagnose som downs, adhd, autisme, satt i rullestol osv.

I slik klasse har elever rett på 4. Året og 5. Året.

Men jeg er flink i fag.

Pluss at med noen ting om kroppen kan jeg litt mer enn fetteren min som går på legestudiet og har gått der i 3 år for å bli lege.

Pluss at når jeg forteller noe om kroppen til fastlegen min eller diabetes legen min, da er det noe av det jeg forteller som de ikke vet.

Om det følger med føtalt alkohol syndrom eller ikke, det vet ikke jeg.

Jeg har også litt adhd, diabetes og refluks.

Eller om det er det fagfolk kaller autistiske trekk.

Jeg har også noen ritualer.

Ritualene mine er at jeg har en fast tur jeg pleier å gå, jeg kan ikke gå på tur når jeg har fri, hvis jeg får spørsmål, da takker jeg nei, jeg begynner med å spille keyboard, så strikker jeg, så farger jeg og så leker jeg med barbier, jeg kan ikke ta på meg klær som ikke kommer på dagen.

Alltså, klærene mine er etter rekkefølge og jeg kan ikke gjøre ting som ikke er planlaggt for da blir jeg urolig og stresset.

Jeg har andre ritualer også.

Skrevet

Kjære webmaster.

Kan du slette denne for med denne gjorde jeg feil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...