Gå til innhold

Asperger syndrom og sosialt behov.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere med AS kjenne igjen dette :

Jeg skriver dette fordi jeg registrer noen her inne på forumet som er opptatt av AS personer og diagnosen. Voksne personer med AS, uansett om de har fått en diagnose eller ikke, kan ha det relativt greit hvis de lever mer etter de sosiale behov de har. Ofte er de begrenset i forhold til NT menneske, men at det også er en annen form for sosialt behov. Her tror jeg at personlighetstypen også spiller en del inn. Men mitt poeng er at hvis en skal leve opp til såkalt vanlig sosiale behov for å ikke skille seg ut, eller for å føle seg innkluderende eller hva en vil kalle det, så kan det skape flere tilleggsvansker en det en har med å leve etter slik en fungerer. Men samtidig mener jeg at en ikke skal isolere seg, men fortsatt utvikle seg, da først og fremst ut fra de ofte begrensede sosiale behovene en har. Kan dere voksne med AS se det slik på en måte ? "Vi kjenner til at NT menneske sier at vi har empatiforstyrrelser, nettopp for det vi ikke kan sette oss inn i hva andre føler å tenker, "men har ikke vi de det samme promlemet med dem" ? sa en fagperson som har spessialisert seg på AS personer og diagnosen.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...