Gå til innhold

nhd: Hva kan dette være(dissosiering(?))

Anbefalte innlegg

Gjest psyk i hodet
Skrevet

Jeg opplevde dissosiering i en setting hos legen i januar da jeg fikk innsatt spiral - Kobla helt ut og husker ingenting av hendelsen bortsett fra smertene..tror det var dere som sa det var dissosiering pga traume.

Det jeg lurer på : går det an å dissosiere selv om det ikke er en traumatisk setting?

Jeg lurer fordi jeg opplever å ikke huske ting jeg gjør.

Ikke ett godt eksempel, men

Kan gå tur med en "hjelper" og ikke huske noenting - i mange tilfeller blir det da snakket om lettere vanskelige ting, men "ikke mer alvorlig" enn evt. selvmordstanker-sier "ikke verre" fordi det er vanlig tankesett jeg har (blitt en vane etter mange år tru?)...det er MYE verre når jeg er hallusinert og paranoid - da kan jeg glemme dager. Jeg gjør tydeligvis det jeg må..stort sett..men husker det ikke

Dette ble sikkert ikke bra skrevet, men håper det finnes ett svar på hva dette kan være.

Er det sånn det skal være? Vanlig og ikke huske dager og uke® - selv store hendelser kan "gå bort"

er det fordi hjernen ikke VIL huske, eller er det bare jeg som psykeliggjør noe som er helt vanlig -

jeg bare lurer..

Fortsetter under...

Gjest smil til livet :o)
Skrevet

Du beskriver det veldig bra synes jeg. Når man har opplevd noe traumatisk setter det seg som regel skikkelig i kroppen og kan føre til PTSD og dissosiasjon. Du trenger ikke oppleve noe traumatisk for å dissosiere. Det kan bla være noe som minner deg om traumet som fører deg inn i dissosiasjonen.

Det kan være mange årsaker til amnesi, og tror ikke noen med sikkerhet hva det er ut i fra et innlegg her. Det er mange skjemaer og spørsmål for å utrede en eventuell dissosiativ lidelse.

Har gått inn på diagnosesystemet og søkt opp dissosiativ lidelse. Det er mange former for dissosiasjon. Her kan du kanskje lese litt.

http://finnkode.kith.no/2011/#|icd10|ICD10SysDel|-1|flow

Gjest psyk i hodet
Skrevet

[quote name=smil til livet :o)' timestamp='1305754504' post='4582584]

Du beskriver det veldig bra synes jeg. Når man har opplevd noe traumatisk setter det seg som regel skikkelig i kroppen og kan føre til PTSD og dissosiasjon. Du trenger ikke oppleve noe traumatisk for å dissosiere. Det kan bla være noe som minner deg om traumet som fører deg inn i dissosiasjonen.

Det kan være mange årsaker til amnesi, og tror ikke noen med sikkerhet hva det er ut i fra et innlegg her. Det er mange skjemaer og spørsmål for å utrede en eventuell dissosiativ lidelse.

Har gått inn på diagnosesystemet og søkt opp dissosiativ lidelse. Det er mange former for dissosiasjon. Her kan du kanskje lese litt.

http://finnkode.kith.no/2011/#|icd10|ICD10SysDel|-1|flow

Tusen takk for svar :o)

Der var mye info, noe stemte rimelig bra ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...