Gå til innhold

jeg vet jeg er svigermor og forutinntatt, men...

Anbefalte innlegg

Gjest farmor og svigermor
Skrevet

Hvem skal si noe til barnebarna? For en tid tilbake... ca to år... fant svigerdatter seg en annen mann.. Dette ble oppdaget av sønnen min og det ble brudd.

Barnebarna mine har ikke visst noe om den egentlige grunnen til bruddet, bare at mamma og pappa ikke hadde det så bra lenger... bla bla bla... Det ble svært sårt for dem.

Nå bor barna annenhver uke hos henne og han. Alt ser ut til å fungere bra. Men nå er mamma blitt sammen med denne mannen igjen. Mitt eldste barnebarn fortalte begeistret om en tur de hadde hatt og møtt denne mannen og hunden hans... og det var morsomt..(.noe som var arrangert.)

Men de vet jo ikke at han var grunnen til at det ble slutt mellom mamma og pappa.

Skal noen si det, burde noen si det...

"Alle vet", alle naboer, venner... vet hvordan det ble slutt med mamma og pappa... bare ikke barna,,, Burde ikke moren være skvær nok til å fortelle dette til barna sine? Jeg mener at de burde få vite det før de får høre det fra noen andre... noen i nabolaget eller vennekretsen... De kommer til å bli knust når de får høre det fra noen andre.

Vil høre med kloke dol-mødre hva dere synes....

Eller er jeg som svigermor forutinntatt?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg synes ikke det er din rolle å fortelle dette. Dette får være en sak mellom far og mor hva som skal fortelles i forhold til et brudd.

Husk at det skal to til for at et forhold skal fungere. Selv om det var hun som stakk, er det ikke sikkert at forholdet var liv laga. Nå har de begge sjansen til å finne noen de er glade i. Ingen bør være sammen uten at de er glade i hverandre.

mariaflyfly
Skrevet

''Eller er jeg som svigermor forutinntatt?''

Ja.

Dette har du ingenting med.

Dersom foreldrene har bestemt at ungene ikke skal få vite om dette, bør du holde deg for god til å si noe. Du bør holde deg lojal til de voksnes avgjørelse.

Skrevet

''De kommer til å bli knust når de får høre det fra noen andre. ''

Hvis alle "andre" passer sine egne saker og overlater dette til foreldrene, oppstår jo ikke den situasjonen. Det hadde vært det enkleste.

Men siden du skriver "når" og ikke "hvis", antar jeg at du ikke stoler på alle "andre".

Den eneste du kan diskutere den bekymringen med, er vel din sønn - en gang barna er langt utenfor hørevidde. Det kan hende han vet mer om disse detaljene enn du, inkludert hvordan de har tenkt å takle situasjonen.

Mary Poppins
Skrevet

Jeg har vanskeligheter for å tro at svigerbarna dine kommer til å få vite at denne mannen er grunnen til bruddet (og det er jo heller ikke sikkert at han var?) i nærmese fremtid. Voksne mennesker går vel ikke rundt å sier sånt til andres barn? At barna vil få vite det etterhvert, når de er litt større, er nok sannsynlig (de vil vel kanskje forstå det selv etterhvert), men da er de nok også voksne nok til å takle det.

Jeg synes ikke du skal si noe, men du kan jo snakke om det med sønnen din.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1. Jeg ser ikke bort fra at barna har best av den varianten deres mor har valgt.

2. Vær lojal til foreldrenes valg.

Annonse

candyqueen_83
Skrevet

Jeg vet ikke hvor gamle barna er, men om de ikke er så store så mener jeg at det ikke er noen vits å fortelle dem noe om dette.

Og du har egentlig ingenting med dette å gjøre så du burde bare holde deg helt utenfor.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hvis barna er så små at de blir begeistret for en morsom hund er det absurd at du i det hele tatt tenker tanken på å involvere dem i dette.

Gjest Høstløv
Skrevet

''Men de vet jo ikke at han var grunnen til at det ble slutt mellom mamma og pappa. Skal noen si det, burde noen si det...''

Den som forteller dette til barna blir upopulær hos barna, for dette er noe som de helst ikke vil vite.

Skrevet

Sikker på at det ble slutt pga den andre mannen?

Uansett hva din sønn sier: Kan vel heller være at det for din svigerdatters del har hanglet lenge, og han var et påskudd til å ta steget ut.

Er det da fremdeles i dine øyne den mannen som var grunnen til at det ble slutt?

Det er jo alltid en grunn til at det blir slutt. Hva hvis grunnen er dårlig sexliv: Skal barna involveres i det også?

Gjest Mrs. Me
Skrevet

Hvorfor skal barnebarna informerers om morens sexliv?

Gjest togli
Skrevet

Jeg skjønner ikke at du engang lurer på dette ;)

Dette er en voksengreie barn skal slippe å ta stilling til, så dette skal de så absolutt få slippe å høre!

Skrevet

Barna bør skånes for å involveres i bakgrunnen for at foreldrene gikk fra hverandre.

Jeg ble skilsmissebarn da jeg var 9 år. Nå i en alder av rundt 40, har jeg et godt forhold til begge to, og har forsatt ingen anelse om bakgrunnen for at min mor valgte å flytte ut.

Sannsynligvis visste både venner og naboer grunnen, men de var oppegående nok til å ikke fortelle meg om det.

Jeg ville oppleve det svært ubehagelig om noen skulle finne på å informere meg om privatlivet til foreldrene mine.

Annonse

Skrevet

Sikker på at det ble slutt pga den andre mannen?

Uansett hva din sønn sier: Kan vel heller være at det for din svigerdatters del har hanglet lenge, og han var et påskudd til å ta steget ut.

Er det da fremdeles i dine øyne den mannen som var grunnen til at det ble slutt?

Det er jo alltid en grunn til at det blir slutt. Hva hvis grunnen er dårlig sexliv: Skal barna involveres i det også?

Vil også legge til at barna sikkert kommer til å takle det fint om de får høre det av andre senere. (Egenerfart)

Kjipt der og da, men det går over. Viktig at de voksne rundt gir modne og avbalanserte signaler.

Skrevet

Hvorfor har det blitt viktigere å fortelle barne om den tilsynelatende årsaken til foreldrenes brudd etter at mor igjen ble sammen med denne mannen?

Missliker du at barna liker ham? Synes du barna burde ta avstand fra ham? Får barna det bedre på den måten.

Jeg synes barn skal forskånes fra de begredelige detaljene i voksenkonflikter. De bør også slippe å settes i en situasjon der de føler de må ta avstand eller dømme en av foreldrene.

La oss håpe at absolutt alle som har med disse barna å gjøre har vett til å holde munn.

mvh

Skrevet

Du sier selv at du er forutinntatt, og det er du virkelig...

Det er ikke din jobb å fortelle dette, du ønsker tydeligvis å gjøre det for å henge ut mor... Slik sett - har ikke sønnen din noe ansvar i forhold til dette med å fortelle eller ikke? Siden han ikke har gjort det, kanskje det er en grunn til det? En grunn om å skjerme barna mot denne sannheten?

Skrevet

''Men de vet jo ikke at han var grunnen til at det ble slutt mellom mamma og pappa. ''

Det du skriver er helt bort i natten.

For det første er det selvsagt ikke du som har noe som helst med å fortelle slike ting til ungene. Det burde være åpenbart for enhver noenlunde "normal" person.

For det andre, hva vil du oppnå? Ødelegge forholde mellom ham og ungene? Som hevn for at din eks-svigerdatter forlot din sønn? Skal du hevne deg på ungene, på ham eller henne?

For det tredje, han er faktisk totalt uskyldig her. Det er ikke hans ansvar at din eks-svigerdatter valgte ham.

Dine holdninger er skremmende!

Skrevet

Dette har du ingen verdens ting med og det er slett ikke sikkert du vet grunnen til at hun fant en annen heller. Blir litt oppgitt når jeg leser sånne ting.

Gjest gudbedre
Skrevet

Du er deg selv lik. :-( Du har det... psykiske... problemet......

Skrevet

Mine store unger vet nå hvorfor det ble skilsmisse med faren og meg. Men de var små og visste ikke noen ting, den eldste husket så vidt faren og jeg har en gesjeftig venninne som informerte dem om det meste så jeg måtte fylle ut endel siden de bad om det-

Minstemann på 14 har ennå ikke peiling og får han vite noe så er det av søsknene sine og ikke av meg. For å si det slik er det deres historie og jeg vil helst slippe å fortelle noe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...