Gå til innhold

Link om kvinnelig psykopat

Gjest Les og våkne litt folkens

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Mrs. Me
Skrevet

ALTFOR stort fokus på mannlige psykopater har vi neppe.

Gjest xbellax
Skrevet

Tabu tror jeg/mener jeg det ihvertfall _ikke_ er.

Skrevet

Jeg tviler på at selv OTTAR bestrider at kvinnelige psykopater eksisterer, og det er da både velkjent og ikke-tabu.

Skrevet

Kan ikke se at jeg fant noe spesielt nytt og revelusjonerende i den artikkelen.

Det mest oppsiktsvekkende må være:

''– Det er vanskelig å leve med en slik partner, men det er ikke håpløst. Med en fullblods psykopat kan det nok være vanskelig, siden en sånn person sjeldent eller aldri vil innrømme sine egne feil og hyppig vil ty til trusler og vold. Men får du personen til å forstå at handlingene hans eller hennes også får konsekvenser for dem selv, om du får personen til å skjønne at ”det blir vanskelig for deg å miste meg”, så kan man få til en endring, sier terapeuten. ''

Hvorfor i hele vide verden skal man leve med en slik partner? Hvilket samliv får man av å bygge på en trussel om å gå?

mvh

Gjest togli
Skrevet

Kan ikke se at jeg fant noe spesielt nytt og revelusjonerende i den artikkelen.

Det mest oppsiktsvekkende må være:

''– Det er vanskelig å leve med en slik partner, men det er ikke håpløst. Med en fullblods psykopat kan det nok være vanskelig, siden en sånn person sjeldent eller aldri vil innrømme sine egne feil og hyppig vil ty til trusler og vold. Men får du personen til å forstå at handlingene hans eller hennes også får konsekvenser for dem selv, om du får personen til å skjønne at ”det blir vanskelig for deg å miste meg”, så kan man få til en endring, sier terapeuten. ''

Hvorfor i hele vide verden skal man leve med en slik partner? Hvilket samliv får man av å bygge på en trussel om å gå?

mvh

Det samme tenkte jeg! Ingen fortjener å leve sammen med en psykopat....

Annonse

Skrevet

Innholdet av resten av artikkelen var heller ikke overvettes imponerende.

Hvilken fagperson vil instruere folk i hvordan de skal leve med personer med psykopatiske trekk?

Er vedkommende riktig sitert?

mvh

Gjest togli
Skrevet

Innholdet av resten av artikkelen var heller ikke overvettes imponerende.

Hvilken fagperson vil instruere folk i hvordan de skal leve med personer med psykopatiske trekk?

Er vedkommende riktig sitert?

mvh

Virker veldig merkelig.. enig i det.. Jeg er ikke ekspert på psykopater, men mener å ha hørt at det typiske for psykopater er at de faktisk ikke ser sin egen rolle i problemet og derfor ikke greier å endre seg...

Skrevet

Virker veldig merkelig.. enig i det.. Jeg er ikke ekspert på psykopater, men mener å ha hørt at det typiske for psykopater er at de faktisk ikke ser sin egen rolle i problemet og derfor ikke greier å endre seg...

Eller at de ikke synes det er noe problem i det hele tatt...

Men det er grader av alt.

mvh

Gjest togli
Skrevet

Eller at de ikke synes det er noe problem i det hele tatt...

Men det er grader av alt.

mvh

Ja, det er sant..

Ser jo i dette innlegget at psykopati i seg selv ikke er en diagnose.

Gjest togli
Skrevet

Jeg tviler på at selv OTTAR bestrider at kvinnelige psykopater eksisterer, og det er da både velkjent og ikke-tabu.

Det samme sier jeg.... har aldri tenkt at det finnes flere mannlige psykopater enn kvinnelige, og at det er mer stuerent å snakke om... Selv kjenner jeg til to psykopater og begge er kvinner..

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hvorfor kan ikke disse psykopatene finne hverandre? Det må jo klaffe.

Gjest togli
Skrevet

Hvorfor kan ikke disse psykopatene finne hverandre? Det må jo klaffe.

Oh my God!! Tror heller det kunne ført til 3.verdenskrig ;)

Annonse

ShitDiddelyDo
Skrevet

Oh my God!! Tror heller det kunne ført til 3.verdenskrig ;)

Mulig du har rett, men hvis de først skal plage hverandre er det best at de plager andre likesinnede. :)

Men festene deres vil jo bli et helvete. ;)

Gjest togli
Skrevet

Mulig du har rett, men hvis de først skal plage hverandre er det best at de plager andre likesinnede. :)

Men festene deres vil jo bli et helvete. ;)

Enig med deg der ;)

Tipper de overlever med forsoningssex :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...