Gjest Les og våkne litt folkens Skrevet 18. mai 2011 Skrevet 18. mai 2011 http://www.klikk.no/helse/dinkropp/samliv/article427072.ece Alt for stort fokus på at en psykopat er en mann, hva med alle menn som blir utsatt for en kvinnelig en, og det tabuet som det fører med seg? 0 Siter
Gjest Mrs. Me Skrevet 18. mai 2011 Skrevet 18. mai 2011 ALTFOR stort fokus på mannlige psykopater har vi neppe. 0 Siter
Gjest xbellax Skrevet 18. mai 2011 Skrevet 18. mai 2011 Tabu tror jeg/mener jeg det ihvertfall _ikke_ er. 0 Siter
Sør Skrevet 18. mai 2011 Skrevet 18. mai 2011 Jeg tviler på at selv OTTAR bestrider at kvinnelige psykopater eksisterer, og det er da både velkjent og ikke-tabu. 0 Siter
PieLill Skrevet 18. mai 2011 Skrevet 18. mai 2011 Kan ikke se at jeg fant noe spesielt nytt og revelusjonerende i den artikkelen. Det mest oppsiktsvekkende må være: ''– Det er vanskelig å leve med en slik partner, men det er ikke håpløst. Med en fullblods psykopat kan det nok være vanskelig, siden en sånn person sjeldent eller aldri vil innrømme sine egne feil og hyppig vil ty til trusler og vold. Men får du personen til å forstå at handlingene hans eller hennes også får konsekvenser for dem selv, om du får personen til å skjønne at ”det blir vanskelig for deg å miste meg”, så kan man få til en endring, sier terapeuten. '' Hvorfor i hele vide verden skal man leve med en slik partner? Hvilket samliv får man av å bygge på en trussel om å gå? mvh 0 Siter
Gjest togli Skrevet 18. mai 2011 Skrevet 18. mai 2011 Kan ikke se at jeg fant noe spesielt nytt og revelusjonerende i den artikkelen. Det mest oppsiktsvekkende må være: ''– Det er vanskelig å leve med en slik partner, men det er ikke håpløst. Med en fullblods psykopat kan det nok være vanskelig, siden en sånn person sjeldent eller aldri vil innrømme sine egne feil og hyppig vil ty til trusler og vold. Men får du personen til å forstå at handlingene hans eller hennes også får konsekvenser for dem selv, om du får personen til å skjønne at ”det blir vanskelig for deg å miste meg”, så kan man få til en endring, sier terapeuten. '' Hvorfor i hele vide verden skal man leve med en slik partner? Hvilket samliv får man av å bygge på en trussel om å gå? mvh Det samme tenkte jeg! Ingen fortjener å leve sammen med en psykopat.... 0 Siter
PieLill Skrevet 18. mai 2011 Skrevet 18. mai 2011 Det samme tenkte jeg! Ingen fortjener å leve sammen med en psykopat.... Innholdet av resten av artikkelen var heller ikke overvettes imponerende. Hvilken fagperson vil instruere folk i hvordan de skal leve med personer med psykopatiske trekk? Er vedkommende riktig sitert? mvh 0 Siter
Gjest togli Skrevet 18. mai 2011 Skrevet 18. mai 2011 Innholdet av resten av artikkelen var heller ikke overvettes imponerende. Hvilken fagperson vil instruere folk i hvordan de skal leve med personer med psykopatiske trekk? Er vedkommende riktig sitert? mvh Virker veldig merkelig.. enig i det.. Jeg er ikke ekspert på psykopater, men mener å ha hørt at det typiske for psykopater er at de faktisk ikke ser sin egen rolle i problemet og derfor ikke greier å endre seg... 0 Siter
PieLill Skrevet 18. mai 2011 Skrevet 18. mai 2011 Virker veldig merkelig.. enig i det.. Jeg er ikke ekspert på psykopater, men mener å ha hørt at det typiske for psykopater er at de faktisk ikke ser sin egen rolle i problemet og derfor ikke greier å endre seg... Eller at de ikke synes det er noe problem i det hele tatt... Men det er grader av alt. mvh 0 Siter
Gjest togli Skrevet 18. mai 2011 Skrevet 18. mai 2011 Eller at de ikke synes det er noe problem i det hele tatt... Men det er grader av alt. mvh Ja, det er sant.. Ser jo i dette innlegget at psykopati i seg selv ikke er en diagnose. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 18. mai 2011 Skrevet 18. mai 2011 Jeg tviler på at selv OTTAR bestrider at kvinnelige psykopater eksisterer, og det er da både velkjent og ikke-tabu. Det samme sier jeg.... har aldri tenkt at det finnes flere mannlige psykopater enn kvinnelige, og at det er mer stuerent å snakke om... Selv kjenner jeg til to psykopater og begge er kvinner.. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 18. mai 2011 Skrevet 18. mai 2011 Det samme tenkte jeg! Ingen fortjener å leve sammen med en psykopat.... Hvorfor kan ikke disse psykopatene finne hverandre? Det må jo klaffe. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 18. mai 2011 Skrevet 18. mai 2011 Hvorfor kan ikke disse psykopatene finne hverandre? Det må jo klaffe. Oh my God!! Tror heller det kunne ført til 3.verdenskrig 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 18. mai 2011 Skrevet 18. mai 2011 Oh my God!! Tror heller det kunne ført til 3.verdenskrig Mulig du har rett, men hvis de først skal plage hverandre er det best at de plager andre likesinnede. Men festene deres vil jo bli et helvete. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 18. mai 2011 Skrevet 18. mai 2011 Mulig du har rett, men hvis de først skal plage hverandre er det best at de plager andre likesinnede. Men festene deres vil jo bli et helvete. Enig med deg der Tipper de overlever med forsoningssex 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.