Gå til innhold

Hvordan holde seg frisk

Anbefalte innlegg

Hvor lenge skal man gaa sjug saann egentlig? Naa har jeg vært saa forskjølt, & hatt bronkitt siden maanedskifte juni/juli. Er det noen av dere andre der ute som har noen gode raad saann at jeg slipper aa gaa saa forskjølt hele tiden? Fordi at det skal ingenting til før jeg ligger rett ut. Hver eneste gang noen av de jeg bor sammen med &/eller vennene mine er forskjølt saa blir jeg smittet, & det selvom jeg nettopp har vært sjug. Jeg kan da ikke ta aa unngaa alle som er forskjølt. Mens alle andre saann stort sett er forskjølt en ukes tid for saa aa bli frisk igjen, saa er det helt anderledes med meg. Først saa blir jeg fryktelig forskjølt med feber opp i 40, saa setter halsbetennelsen inn, etterfulgt av bronkitt & lungebettennelse. Hvorfor kan ikke jeg ogsaa bare bli forskjølt uten feber & infeksjoner? Saann som det er naa saa kan jeg ikke en gang ta aa gaa over skjøkkengulvet uten aa maatte ta 2-3doser med Bricanyl. Jeg jobber med barn & de spørr stadig om hvorfor jeg er førskjølt bestandig, & hvorfor jeg er saa mye & ofte tett & surklete, hva skal jeg egentlig svare paa dette da? Jeg har forklart at jeg har astma, men da tar de bare aa sammenligner meg med noen andre de skjenner som har astma, og sier at de er i det minste frisk saann inne i mellom. Jeg er ikke en gang i stand til aa kunne ta aa blaase opp en ballong til sønnen min. Det surkler & piper saann i brystet mitt at hvis jeg tar aa prøver paa dette her saa blir jeg bare enda mere tett i pusten min. Sønnen min blir saa sint paa meg, & tar aa skygger unna meg. Saa hva kan jeg gjøre med dette. (han er 7aar)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36480-hvordan-holde-seg-frisk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wenke Lunde, Sykepleier

Det du kan gjøre er å oppsøke en god lungelege - be din almennlege om henvisning. For meg høres det ut som om din astma er helt ute av ballanse og at du trenger korreksjoner både på medisiner og hvordan du unngår å få forverrelser. Du bør be om å bli satt i forbindelse med en astmaskole, som sikkert finnes på nærmeste lungeavdeling ( sykehus). Sånn som du har det, kan umulig være nødvendig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...