Gjest ADHD og andre ting Skrevet 19. mai 2011 Skrevet 19. mai 2011 Jeg blir så overrasket over at det virker som om det er mye psykisk sykdom. Depresjon, ADHD osv. Er det mer psykisk sykdom i dag enn tidliger og isåfall hvorfor tror man at det er det? Tåler vi mindre når man tenker på depresjon og utbrenthent, eller er det at samfunnet har større krav i dag. Får man flere bokstavbarn i dag grunnet miljøgifter, eller var det trolig like mange før? 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 19. mai 2011 Skrevet 19. mai 2011 Det er mer åpenhet rundt det, så vi får høre mer om det og flere blir diagnotisert. Men jeg tror også at det er mange flere som går på en smell pga samfunnets krav. Det var mye av samfunnets krav og usikkerhet i arbeidslivet som kjørte meg ned. 0 Siter
serenity777 Skrevet 19. mai 2011 Skrevet 19. mai 2011 Det tror jeg ikke. Men terskelen for å få hjelp er nok mindre, og varer nok lengre. Bortsett fra de rent psykotiske da, de ble jo ofte låst inn på livstid i uverdige forhold. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.