Gå til innhold

NHD er det mer psykiske sykdommer nå enn før?

Anbefalte innlegg

Gjest ADHD og andre ting
Skrevet

Jeg blir så overrasket over at det virker som om det er mye psykisk sykdom. Depresjon, ADHD osv.

Er det mer psykisk sykdom i dag enn tidliger og isåfall hvorfor tror man at det er det? Tåler vi mindre når man tenker på depresjon og utbrenthent, eller er det at samfunnet har større krav i dag. Får man flere bokstavbarn i dag grunnet miljøgifter, eller var det trolig like mange før?

Fortsetter under...

Gjest bølger
Skrevet

Det er mer åpenhet rundt det, så vi får høre mer om det og flere blir diagnotisert. Men jeg tror også at det er mange flere som går på en smell pga samfunnets krav. Det var mye av samfunnets krav og usikkerhet i arbeidslivet som kjørte meg ned.

serenity777
Skrevet

Det tror jeg ikke. Men terskelen for å få hjelp er nok mindre, og varer nok lengre. Bortsett fra de rent psykotiske da, de ble jo ofte låst inn på livstid i uverdige forhold.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...