Gjest lei drittsekken Skrevet 20. mai 2011 Skrevet 20. mai 2011 Leste artikkelen "slik avslører du sykelig sjalusi" og fikk meg en aha-opplevelse. Var samboer med en som skulle ha kontroll på alt fra hvem jeg hadde vært sammen med og hva vi hadde snakket om. Han beskyldte meg for å ha et forhold til sjefen på jobben og var jeg ute med venninner, lurte han på hvem jeg hadde pult. Han kalte meg deretter hore og snakket ikke til meg på en uke. Siden begynte han å sjekke meldinger på min telefon og han la inn spionprogram på min pc. Kom jeg ikke fort nok hjem fra jobb, lurte han på hvem jeg hadde vært sammen med. Saken er at jeg slet i mange år med å komme meg ut av forholdet. Når jeg sa jeg ville flytte, sa han at han ikke klarte seg uten meg, at jeg ville ruinere ham og ødelegge livet til både han og ungene. Selv om det er to år siden jeg flyttet, holder han på å sjikanere meg enda. Han kaller meg hore så ungene hører det og sier at jeg "skrever" for alle. Videre sier han at han synses synd på meg som ikke skjønner bedre og prøver å innprente i ungene at jeg er både surrete, dum og ikke riktig vel bevart. (ja da, jeg er bipolar til hans store glede og DETTE bruker han for alt det er verd). Han er kort sagt ei ufyse. Lurer på hvordan jeg skal få ham til å slutte, for nå er jeg møkk lei hele drittsekken. Han behandler meg som en dritt, ringer for å kjefte uten å la meg komme til ordet og avslutter samtalen så fort jeg prøver å si noe. Noen tips? 0 Siter
nitty-gritty Skrevet 20. mai 2011 Skrevet 20. mai 2011 Jesper Juul hadde gode råd i forhold til slike ekser. Kutt all kommunikasjon bortsett fra tekstmeldinger. Om han ringer, så legger du på. Når du avleverer eller henter ungene, så sier du kun "hei" og "ha det", ingenting annet. Om han begynner på noe, så tar du bare med deg ungene og går eller går selv, om ungene skal være hos han. 0 Siter
Gondor Skrevet 20. mai 2011 Skrevet 20. mai 2011 Går det an å koble polititet inn å anmelde han for trakassering? Det er det eneste jeg kommer på. Fri og bevare meg vel for en situasjon! 0 Siter
Gjest Been there done that Skrevet 20. mai 2011 Skrevet 20. mai 2011 Enig med Nitty Gritti. Også at du kan true med anmeldelse av trakassering. Min x behandlet meg også dårlig om ikke i så stor grad som dette men lignende. Når jeg bestemte meg meg for at nok var nok og at jeg ville anmelde han for trakassering, sluttet det helt av seg selv. Kanskje ligger det noe i å bestemme seg for at man ikke vil finne seg i det mer, kanskje ikke jeg vet ikke. Men sett grenser. Start derfor med at dere kun har meldinger med hverandre. Får du veldig stygge meldinger, gi klar beskjed om at du vil melde han for sjikane om det ikke tar slutt. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. mai 2011 Skrevet 20. mai 2011 Min erfaring at her nytter det kun å sette hardt mot hardt. Dvs politianmeldelse. Lovgrunnlaget er staffelovens §390a: http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-044.html#390a 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.